۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۹۰۴
آیت الله طه محمدی:

قهرمانی مادی با قهرمانی در امور معنوی کامل می شود

امام جمعه همدان با بیان این که قهرمانی مادی با قهرمانی در امور معنوی کامل می شود، گفت: در روایتی از امام معصوم امده است که قهرمان واقعی کسی است که در شرایطی که زمینه گناه برای او هموار بود بی عفتی نکند.
امام جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان پیش از ظهر امروز در دیدار با نخبگان ورزشی استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به بُعد معنوی زندگی، اظهار داشت: اگر انسان عزم و اراده جدی داشته باشد از عهده همه کارهای بزرگ بر می آید.

 

وی افزود: فاصله توانایی انسان با عجز و ناتوانی او بسیار کم است و انسان هایی که از استعدادهای الهی خود در جامعه استفاده نمی کنند به خود و جامعه ظلم می کنند.

 

امام جمعه همدان قهرمانی در امور معنوی را بسیار بالاتر از قهرمانی مادی توصیف کرد و گفت: همه جوامع بشری قهرمان دوست هستند و اگر کسی در جامعه در عرصه قهرمانی در امور معنوی موفق باشد بسیار زیبا است.

 

وی با بیان این که کنترل هوای نفس دارای ارزش و جایگاهی ویژه است، ابراز داشت: در روایتی از امام معصوم آمده است که قهرمان واقعی کسی است که در شرایطی که زمینه گناه برای او هموار بود بی عفتی نکند.

 

امام جمعه همدان گفت: در شرایطی که بازار معنویت در جامعه کساد است، هنر آن است که انسان جنبه معنوی را در خود تقویت کند و خود را در مسیر هدایت قرار دهد.

 

رییس بنیاد بوعلی سینا در ادامه با اشاره به این که بسیاری از مردمان در آخرالزمان به اموری متوسل می شوند که برای آنها منفعتی ندارد، ابراز داشت: باید به حقیقت متمسک شد و نباید به دامان مجاز چنگ زد.

 

آیت الله طه محمدی در پایان به ارزش جایگاه قهرمانی در جامعه اشاره کرد و گفت: قهرمانان در همه عرصه ها نزد جامعه با ارزش هستند چرا که سبب اقتدار و ارتقای جایگاه ملی کشور می شوند./979/202/ب2

ارسال نظرات