۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۴۰۶۷۲
مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مدیران فرهنگی باید اهل تحقیق و پژوهش باشند

مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مدیران فرهنگی باید مسائل را دقیق و کارشناسانه تحلیل کرده و اهل تحقیق باشند.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدمهدی احمدی، مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست شورای اداری مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذریایجان شرقی در تبریز با تأکید بر نقش ارزشمند فرهنگ در تعالی فکری جامعه، اظهار داشت: موفقیت مدیران فرهنگی در گرو باور به نقش مهم‌شان در جامعه است.


وی با اشاره به اهمیت نقش مدیران فرهنگی در سطح جامعه، خاطرنشان کرد: مدیران فرهنگی باید مسائل را دقیق و کارشناسانه تحلیل کنند و اهل تحقیق باشند؛ به عبارت دیگر در جامعه امروز مدیر فرهنگی باید میل به پیشرفت و روحیه پذیرش دیدگاه های مختلف را داشته باشد.


احمدی با بیان این‌که مقوله فرهنگ‌سازی در جامعه‌ای با اقوام، آداب و فرهنگ‌های مختلف امری بسیار پیچیده، حساس و زمان‌بر است، گفت: کارگزاران فرهنگی در حوزه اندیشه باید قدرت استدلال، جامع نگری، خلاقیت و نوآوری داشته و در کار فرهنگی از عمل زدگی به دور باشند.


مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مقوله فرهنگ با مقوله اقتصادی فرق می کند، تصریح کرد: در مقوله اقتصادی بین ماهیت شغل و شاغل باید تضاد باشد، در حالی که در مقوله فرهنگ بین ماهیت شغل با شاغل باید تناسب وجود داشته باشد، زیرا که مخاطبان حوزه فرهنگ انسان ها هستند.


همچنین دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه طی سخنانی به نمایندگی از رؤسای ادارات دیگر شهرستان ها به تشریح مسائل و مشکلات فرهنگی منطقه پرداخت و اظهار داشت: تمرکز زدایی و تفویض اختیار به شهرستان ها در صدور مجوزها  و به روزرسانی قوانین و آئین نامه ها امری مهم به نظر می رسد.


وی ادامه داد: برگزاری آزمون های ادواری برای مدیران و کارشناسان با هدف به روز کردن مدیران و کارشناسان، به روزرسانی سیستم های ادارات شهرستان ها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری، احیای همایش های منطقه ای یا سراسری رؤسای ادارات و تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز بایستی مورد توجه قرار گیرد.


گفتنی است، نشست اداری مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز با حضور مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای ادارات شهرستان در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد./935/202/ب2

 

ارسال نظرات