۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۴۲۰۶۷
دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد:

امام رضا تهدید هجرت را به فرصت تبدیل کردند

دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه امام رضا(ع) تهدید هجرت را به فرصت تبدیل کرد، گفت: امام رضا(ع) فرهنگ ناب اسلامی را با مباحثات و منازعات علمی در سراسر جامعه اسلامی گسترش دادند و نور ایمان را در دل مردم تقویت کردند.
ارباب سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز عصر در آیین افتتاحیه بزرگداشت دهه کرامت استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعضیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امر هجرت پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) از نکات مهم و سرنوشت ساز تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

 

وی افزود: در صدر اسلام پیامبر(ص) از مکه بسوی مدینه هجرت کرد و این دوران مبدا بسیاری از تحولات، تغییرات و دستاوردهایی برای اسلام شد.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی اضافه کرد: دومین هجرت در تاریخ، حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه به سمت کربلا بود که حوادث روز عاشورا آغاز بسیاری از تحولات و انقلاب‌های جهان اسلام شد و دیگر هجرت ممتاز و تاثیر گذار، تبعید امام رضا(ع) از مدینه به مرو است که این امر مهم نیز سبب تحولات بزرگی در ایران بود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه امام رضا(ع) تهدید هجرت را به فرصت تبدیل کرد، گفت: امام رضا(ع) فرهنگ ناب اسلامی را با مباحثات و منازعات علمی در سراسر جامعه اسلامی گسترش داد و نور ایمان را در دل مردم تقویت کرد.

 

وی با اشاره به سفرهای سادات و محبان امام رضا(ع) بعد از هجرت ایشان به سمت مرو، ابراز کرد: بعد از هجرت امام رضا(ع) بسیاری از امام زادگان واجب تعظیم به سمت ایران حرکت کردند که بعضی از آن بزرگواران در این مسیر به زهر جفا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی ادامه داد: این خط هجرت زمینه بسیاری از تحولات بوده که امتداد آن به انقلاب اسلامی می‌رسد که نشان از انس و الفت مردم ایران به ائمه معصومین(ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه هجرت این بزرگواران خود مشعلی فروزان در گسترش معارف اسلامی است، اظهار داشت: هر یک از این بزرگواران در سیره عملی و رفتاری خود سخن‌هایی دارند که لازم است به آن پرداخته و برای مردم تبیین شود.

 

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تحولات تاریخ گفت: اگر امروز آثار قرآن و معارف اسلامی در جامعه موج می‌زند به سبب همین هجرت‌ها است.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه‌ها و همایش‌هایی که در دهه کرامت در سراسر جامعه برگزار می‌شود با همکاری بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی شکل گرفته تا مروج فرهنگ علوی، حسنی، رضوی و فاطمی در جامعه باشند./202/813/ب1

ارسال نظرات