۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۴۴۴۵۱
حجت‌الاسلام اخوی:

توحید حقیقی مدار سبک زندگی اسلامی را شکل می‌دهد

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در حقیقت با تعلیم این حدیث به دنبال تصحیح و ارتقای سطح کنشهای توحیدی شیعیان بوده است، گفت: توحید در روزی به معنای اعتقاد و ایمان به خداوند متعال در دریافت روزی است که همان توکل حقیقی در منظر معارف اسلامی است.
حجت الاسلام اخوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابراهيم اخوي، امروز در سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد به تشریح حدیث سلسله‌الذهب پرداخت و گفت: در این حدیث به‌صراحت آمده است«کلمه لا اله الا الله حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است.» این حدیث به آثار و ابعاد توحید در منظر اسلام حقیقی اشاره دارد.

کارشناس برنامه‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه توحید در یک جامعه اسلامی یک مدار حفیظ است، اظهار کرد در روایات صراحتاً آمده است«العبد یقدر و الله یقدر» بر اساس این روایت باید توجه داشت که انسان در زندگی خود برنامه‌ریزی‌هایی می‌کند اما خداوند تقدیر و قضاء و قدر خود را اعمال می‌کند.

وی ادامه داد: حال اگر برمدار حدیث سلسله‌الذهب بخواهیم این حقیقت را تحلیل کنیم باید گفت اگر برنامه‌ریزی‌های انسانها برخلاف سنتهای غیرقابل تغییر و برخلاف قضاء الهی باشد به نتیجه‌ای نخواهد نرسید و دلیل این حقیقت هم این است که علم بندگان خدا محدود و ناقص است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه امام رضا(ع) در حقیقت با تعلیم این حدیث به دنبال تصحیح و ارتقای سطح کنشهای توحیدی شیعیان بوده است، اظهار کرد: توحید در روزی به معنای اعتقاد و ایمان به خداوند متعال در دریافت روزی است که همان توکل حقیقی در منظر معارف اسلامی است؛ بر این اساس چالشی که جوامع اسلامی با آن روبرو هستند این است که دانسته‌های آن جامعه زیاد است این در حالی است که درک از دانسته‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن خود قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام اخوی با اشاره به اینکه در حقیقت مرگ همه عالم به علوم آخرت هستند اما ایجاد آمادگی در انسان نیازمند فهم حقیقی بشر است، گفت: اگر معارف اصولی اسلام از سوی بنده فهمیده و درک شود کنشهای جامعه اسلامی به سطح مطلوب انسانی خود می‌رسد.

کارشناس برنامه‌های معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اندیشه اسلامی مسیر سعادت بشر و برون‌رفت او از چالشهای اجتماعی روز است، اظهار کرد: این اندیشه زمانی در جامعه اسلامی شکل می‌گیرد که بنده معتقد به روایات اسلامی باشد، بر این اساس قرآن کریم مسلمانان را در آیاتی دعوت به اسلام حقیقی می‌کند.

حجت‌الاسلام اخوی دغدغه سبک زندگی اسلامی حداقلی زندگی یک مسلمان را شکل می‌دهد، گفت: تأمل و تفکر تنها راه دست‌یابی به اندیشه سالم و قابل‌اتکا است؛ بنابراین برای دست‌یابی به جامعه معیار اسلامی باید جامعه اسلامی مبانی اسلام را درک کند./837/203/ب3

ارسال نظرات