۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۴۵۹۸۳
معاون اول رییس جمهور در دامغان:

بیکاری مشکل اصلی کشور است

معاون اول رییس جمهور بیکاری را معضل اصلی کشور دانست و تاکید کرد که اقتصاد مقاومتی جز با رونق تولید محقق نمی شود.
معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور در دامغان معاون اول رییس جمهور در دامغان معاون اول رییس جمهور در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح فاز نخست پروژه عظیم فولاد کویر شهرستان دامغان که امروز با حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت، استاندار سمنان، امام جمعه، فرماندار و مسؤولان و مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را بهترین اسوه و الگوهای خدمت گزاری برای مدیران نظام اسلامی عنوان کرد.

وی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای بازنگری دولت در سیاست‌ها و برنامه‌های خود و یافتن دلایل کاستی ها دانست و افزود: باید ببینیم تا چه اندازه به دستاوردهای موردنظر و اهداف تعیین شده دولت تدبیر و امید رسیده‌ایم؛ در این راستا متخصصان و صاحبنظران باید علاوه بر بیان و موانع و مشکلات و راهکارها، توانمندی ها و دستاوردهای دولت را نیز بیان کنند.

معاون اول رییس جمهور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را مستلزم همراهی و همکاری همه بخش های جامعه دانست و تصریح کرد: این سیاست ها تنها مختص دستگاه های دولتی نیست، از یاد نبریم که اقتصاد مقاومتی جز با رونق تولید محقق نمی شود و این هدف جز با سرمایه گذاری بخش خصوصی دست یافتنی نیست.

معاون اول رییس جمهور در جمع مسؤولان شهرستان دامغان با بیان این که جلوگیری از خام فروشی منابع طبیعی بالاخص نفت و گاز نخستین پیام اقتصاد مقاومتی است، مدعی شد که رهبر انقلاب از مجموعه اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی رضایت دارند.

جهانگیری مشکل اصلی کشور را بیکاری و مبحث اشتغالزایی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: باید محیط و بستری در کشور فراهم شود که هر سرمایه گذاری احساس کند، کشور، استان و شهر ما بهترین بستر برای سرمایه گذاری است که این مهم نیازمند مهیا شدن شرایط فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و مجموعه عوامل پیرامونی است که این احساس را ایجاد می کند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه گذار باید احساس کند که احترام و جایگاه مطلوبی در بین مردم و مسؤولان دارد، گفت: زیرا سرمایه گذارانی که پول خود را در مسیر تولید و اشتغالزایی سرمایه گذاری می کنند می توانند در بخش های دیگر سودهای کلان تری ببرند اما خدمت و توسعه کشور را بر سود شخصی ترجیح می دهند.

محور عبور کشور از تنگناهای اقتصادی پیش رو تکیه بر بخش خصوصی است

معاون اول رییس جمهور تنها راه و محور عبور کشور از تنگناهای اقتصادی پیش رو را تکیه بر بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: نظام بانکی کشور باید یاری‌‌کننده بخش خصوصی باشد. مسئولان اقتصادی باید کمک کنند تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بتوانند نقش حیاتی خود را در رونق اقتصاد، صنعت، تولید و اشتغال‌زایی ایفا کنند.

وی تأکید کرد: کشور ما استعدادهای فراوانی دارد و بخش خصوصی باید از این استعدادها و توانایی‌ها بهره ببرد که مهمترین این توانمندی ها منابع طبیعی است؛ ما در مجموعه ذخایر نفت و گاز رتبه اول یا دوم جهان را در اختیار داریم، بدون شک بازار برای نفت و گاز ما در دنیا وجود دارد اما خام فروشی توسعه کشور را فراهم نمی کند.

اسحاق جهانگیری خاطر نشان کرد: باید این سرمایه‌های عظیم طبیعی را به ارزش افزوده تبدیل کنیم، می‌توانیم از گاز، گاز مایع، مواد پتروشیمی و آلومینیوم تولید کرده و با صادرات آن زمینه رونق اقتصادی کشور را بیش از پیش فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: ما در نقاط مختلف کشور معادن بزرگ سنگ آهن داریم که اکثریت آنها در منطقه کویر مرکزی ایران قرار دارد و این نشان می‌دهد زمینه ایجاد زنجیره اکتشاف سنگ آهن تا تولید فولاد در استان‌های مرکزی ما وجود دارد که خود موهبتی بزرگ است.

وی ذخایر معدنی خاف و سنگان با ذخیره چند صد میلیونی سنگ آهن که سالها می تواند خوراک کارخانجات فولاد کشور را فراهم کند از جمله این توانمندی ها عنوان و اظهار داشت: در گذشته فولاد تولیدی کشور ما پایین ترین میزان قیمت تمام شده تولید فولاد در دنیا را داشت که با تولید فولاد اسفنجی با تکنولوژی کارخانه فولاد کویر دامغان که تکنولوژی روز دنیاست می‌توانیم باردیگر چنین مزیتی را داشته باشیم./977/پ201/ج

ارسال نظرات