۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۴۶۴۳۱
لاله افتخاری:

دولت به جای فرافکنی اشتباهاتش را بپذیرد

فعال اصولگرا گفت: دولت باید نواقص و اشکالات خود را قبول کند در واقع عذرخواهی کند نه اینکه با فرافکنی به دولت قبل حمله کند.
لاله افتخاری

لاله افتخاری نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارزیابی خود از عملکرد دولت تدبیر و امید طی این سه سال، گفت: دولت نام خود را دولت راست‌گویان نهاده است ازاین‌رو انتظار می‌رفت که دولت دهم تمامی شعارهایی را که در دوره انتخابات بیان می‌کرد کاملاً تحقق پیدا کند اما حالا که امکان تحقق همگی شعارهای انتخاباتی وجود ندارد زیرا شرایط آن‌گونه که انسان پیش‌بینی می‌کند عملی نمی‌شود حداقل تا حدی شعارها را عملی می‌ساخت.

لزوم توجه به مسائل فرهنگی و خانوارها

افتخاری درباره برنامه ششم عنوان کرد: برنامه ششم می‌توانست به خانوارها کمک کند تا به مطالبات شان توجه شود اما هیچ رسیدگی به مطالبات خانوارها توسط دولت انجام نمی‌شود، همچنین در مسائل فرهنگی دولت برنامه استراتژیکی، شفاف و مستمری ندارد زیرا لوایحی که از طرف دولت به مجلس می‌آمد هیچ‌کدام از این برنامه‌ها در لوایح دولت وجود نداشت.

نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت و ضعف دولت اظهار داشت: دولت در بخشی از مباحث قرآنی خوب عمل کرد البته در قسمت دیگر به عقب برگشته است خصوصاً در بیمه فعالان قرآنی، تشکل‌های خرد و که به لحاظ فرهنگی و قرآنی ریالی داده نمی‌شود اما در بعضی موارد از افراد یا تشکل‌های موردنظر با رقم‌های نجومی حمایت می‌کند.

دولت باید مسئولیت نواقص و اشکالاتش را قبول کند

وی افزود: دولت باید نواقص و اشکالات خود را قبول کند در واقع عذرخواهی کند نه این که با فرافکنی به دولت قبل حمله کند بلکه با پذیرفتن مسئولیت نواقص را بپذیرد و در این راه می‌تواند از مردم نیز کمک بگیرد.

لزوم استفاده از جناح‌های مختلف در دولت با توجه به شعار اعتدال  

افتخاری در ادامه بیان داشت: شعار دولت دهم بر مبنای اعتدال بود ازاین‌رو باید از تمامی امکانات موجود از قبیل گروه‌ها و جناح‌های دیگر بدون لحاظ کردن گرایش‌ها حزبی آنها استفاده می‌کرد.

عدم برنامه جامع و امیدبخش برای جوانان  

نماینده دوره های پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متأسفانه در زمینهٔ اشتغال کاری صورت نگرفته است و آمار مختلف و سرگردان در رابطه با اشتغال ارائه می‌شود؛ در حقیقت هیچ برنامه جامع و امیدبخشی برای پاسخگویی به اشتغال و ازدواج جوانان وجود ندارد.

عدم توجه به رشد جمعیت در کشور

وی گفت: متأسفانه در زمینهٔ افزایش رشد جمعیت در کشور به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب توجهی صورت نگرفته است که این عدم توجه باعث نگرانی است.

برجام هیچ تغییر و دستاوردی برای کشور نداشته است

افتخاری در پاسخ به این سوال که دولتمردان برجام را  مهم‌ترین دستاورد دولت عنوان می‌کنند، ارزیابی شماره درباره رهاورد و دستاوردهای برجام چیست؟ بیان داشت: دولتمردان تعریف خاصی از دستاوردهای برجام ندارند زمانی آن را آفتاب تابان، فتح‌الفتوح و سایر موارد می‌نامند، اما اگر به دستاوردهای برجام توجه شود هیچ خروجی نداشته است و در حقیقت اقتدار ملی و حمایت از اقتصاد مقاومتی منوط به ورود خارجیان به کشور شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: خارجی هایی که صادقانه می‌خواهند فنّاوری را به کشور بیاورند و باعث شکوفایی اقتصاد و افزایش فن‌آوری و اشتغال در ایران شوند چرا به داخل دانشگاه‌های رفته و به ایراد سخنرانی می‌پردازند، در واقع با بررسی یک سری از مسائل می‌توان پی برد که بعد از برجام هیچ تغییری در کشور ایجاد نشده است.  

وی با اشاره به مسائل بعد از برجام بیان داشت: مسائلی از قبیل عدم بالا رفتن اعتبار و اهانت و سختگیری در قضیه پاسپورت، عدم رعایت کرامت و شهادت زائران ایرانی در فاجعه منی عربستان را بعد از فرجام شاهد بودیم.

افتخاری در ادامه اظهار داشت: در واقع بعد از برجام نه‌تنها زندگی مردم بهتر نشد بلکه وضعیت کارخانه‌ها نیمه تعطیل به تعطیلی کامل منجر شد و جوانان در زندگی خود به بالندگی و امید نرسیدند.

لزوم حمایت از نخبگان کشور توسط دولت

این فعال سیاسی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم برای نخبگان گفت: دولت در حمایت از نخبگان باید کارهایی را انجام دهد تا از مهاجرت آنها جلوگیری نماید، می‌توان به این گروه اعتماد و باور داشت و دولت باید در برنامه ششم این طرح را حتی به‌صورت لایحه دو الی سه فوریتی به مجلس ببرد تا بدین‌وسیله بتوان به‌موقع از این منابع انسانی استفاده شود.

وی افزود: باید برای نخبگان راه هموار شود و موانعی همچون مالیات، بیمه و سایر موارد از سر راه شان برداشته شود زیرا با اعتماد به نخبگان می‌توان شاهد افزایش خودباوری، تولید، اشتغال، اقتصاد مقاومتی و صادرات در کشور ‌شد.

عدم نقدپذیری دولت

افتخاری درباره تحلیل خود از نقدپذیری و سعه‌صدر دولت و شخص آقای روحانی ابراز کرد: هنگامی‌که به عکس‌العمل‌های دولت در مورد افرادی که او را نقد می‌کنند توجه می‌شود می‌بینید که آنها را تندرو، بی‌هویت، بی‌شناسنامه و تازه به دوران رسیده معرفی می‌کنند که به نظر می‌آید این خلاف آنچه چیزی است که در گفته‌های شان آورده بودند.

عدم عذرخواهی از مردم بابت فیش‌های حقوقی

نماینده تهران در مجلس نهم افزود: وقتی در دولت دهم فیش‌های حقوقی برخی اشخاص در جامعه بر ملا می‌شود به‌جای عذرخواهی از ملت ایران، جای متهم و مدعی عوض می‌شود حتی برخی از اعضای دولت در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌های رسمی و نشست‌های خبری این افراد را جز ذخایر نظام معرفی می‌کنند.

وی گفت: این دولت خود را نقدپذیر معرفی می‌کند اما به‌اندازه دولت‌های قبلی که البته نمی‌توانیم آنها را بی‌عیب و مبرا دانست این دولت دارای سعه‌صدر نیست ازاین‌رو نمی‌توان او را نقدپذیر دانست.

افتخاری در پایان با توصیه‌ای به مسؤولان و مدیران کشور در عمر باقی‌مانده دولت، خاطرنشان کرد: به دولت پیشنهاد می‌کنم که در این فرصت باقی‌مانده با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اعتماد به مردم در جهت خدمت‌رسانی به مردم حرکت کنند زیرا رأی دولت از طریق همین مردم بوده است.

این فعال عرصه سیاست و فرهنگ افزود: با در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری دولت به‌عنوان مجری نه ذی‌نفع در انتخابات ورود کند و خدمت‌رسانی خود را به‌خوبی انجام دهد زیرا مردم به‌خوبی می‌دانند که چه کنند./807/ت301/ج

ارسال نظرات