۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۴۷۳
استاد حوزه و دانشگاه رفسنجان:

ساده زیستی اهل بیت در امر ازدواج بهترین الگو برای جوانان است

حجت اسلام عبدالهی با بیان اینکه ساده زیستی و عدم تجمل گرایی اهل بیت(ع) بهترین الگو در امر ازدواج است، گفت: همه جوانان امروزی در امر ازدواج باید ساده زیستی اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهند تا در زندگی موفق شوند.
ازدواج حضرت علي و فاطمه (عليهما السلام)

حجت الاسلام علی عبدالهی، استاد حوزه و دانشگاه رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: از دیدگاه اسلام، ماهیت ازدواج یک قرارداد و پیمان با شرایطی ویژه، بسیار پسندیده و مطلوب است، اسلام با تشریع ازدواج، مسیر رسیدن به عفت و حیا را هموار می‌سازد.

حجت الاسلام عبدالهی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س)، کوثر بی کران، کاملترین الگویی است که می توان در ابعاد گوناگون زندگی، وی را مقتدای خویش قرار داد، که یکی ازلایه ها و لطافتهای  زندگی معنوی وی که بستر معنوی خوبی را برای رشد ربانی و معنوی فراهم می سازد، بستر تربیتی زندگی او است.

استاد حوزه و دانشگاه رفسنجان  اظهار داشت: همه جوانان امروزی در امر ازدواج باید ساده زیستی و عدم تجمل گرایی زندگی این دو حضرت را الگو خود قرار دهند تا در زندگی موفق شوند، براین اساس بهترین الگو اهل بیت هستند و ما باید به مبانی و سیره اهل بیت(ع) توجه کنیم، از این رو زن باید بداند در زندگی چه وظیفه ای دارد و وظیفه مادری و همسری خود را به خوبی انجام دهد و این مسأله در زندگی امروزی مهمترین کار است.

وی افزود: در سیره عملی و علمی زندگی حضرت زهرا(س) ظرافتها و دقتها موج می زند، او مادر است، مادر امامت است و حسنین در دامن مبارک او تربیت یافته اند، مادری است که از راه تکان دادن گهواره، برای همیشه جهان را تکان می دهد و از طریق لالایی جهان و جهانیان را پر از فریادهای عدالت خواهی می کند و به سمت عدالت پیش می راند .

حجت الاسلام عبدالهی گفت: هدف از ازدواج سکونت و آرامش است، بر این اساس  حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) همیشه به یاد خداوند بودند و سرتاسر زندگیشان آرامش بود، بر این اساس جوانان ما باید در زندگی همسری را انتخاب کنند که آنها را در بندگی خداوند یاری کرده و زندگی آنها سرشار از آرامش شود.

استاد حوزه و دانشگاه رفسنجان یادآور شد: در جامعه ما باید تجملات کم شود، زمینه شغل برای جوانان فراهم شود و دولت باید این زمینه را برای جوانان فراهم کند تا آنها به ازدواج روی بیاورند و از طریق ازدواج مدارج معنوی را به دست آورند.

وی بیان داشت: هیچ کس مانند فاطمه زهرا(س) عمق و ژرفای امامت را نشناخت و هیچ فردی چون او در راه تبیین امامت و شناسایی آن و دفاع از امام خویش تلاش نکرد، او از طرق مختلف برای دفاع از امامت امامان بر حق، سعی و کوشش کرد و برای دفاع از امام خویش، جان خود را به خطر انداخت./866/303/ب2

ارسال نظرات