۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۱۶۶
آیت الله اعرافی:

حرکت حوزه به سمت سکولاریسم انحراف محض است

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه‌های علمیه از ابتدا انقلابی و سیاستی بر مبنی اصول صحیح داشته، بیان داشت: حوزه‌های سکولار یک انحراف محض است.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور امروز در آیین افتتاحیه آغاز سال  تحصیلی حوزه‌های علمیه استان تهران که در مصلای بزرگ شهرری برگزار شد، گفت: امروز حوزه‌های علمیه جایگاه رفیعی دارند و مرحله نوینی را با انقلاب اسلامی تجربه می‌کنند.

وی افزود: حوزه‌های علمیه تهران باید چهل چراغ هدایت و شمع فروزان و راهنمای ایران و جهان اسلام باشند.

آیت الله اعرافی با اشاره به احیای حوزه‌های علمیه ری و تهران، بیان داشت: فعالیت و پیشرفت حوزه‌های علمیه در تهران علاوه بر تاثیر آن در جامعه سبب انعکاس و ترویج فرهنگ انقلابی و اسلامی ایران به اقصی نقاط جهان می‌شود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که حوزه‌ علمیه تهران 200 ساله شد، اظهار داشت: این رقم بر اساس محاسبات امروزی حساب شده است در حالی که حوزه‌های علمیه قدمتی درخشان و تاریخی بیش از هزار ساله دارند.

وی گفت: طلاب باید سیر تاریخی و دستاوردهای حوزه علمیه و زندگی نامه بزرگان و مراجع را به صورت دقیق مطالعه کنند.

آیت الله اعرافی رشد و تهذیب را از ویژگی های مهم حوزه‌های علمیه بیان کرد و گفت: حوزه‌های علمیه تسلسل و وحدت تاریخی دارند زیرا در هیچ یک از ادوار تاریخی اتصال خود را به حضرات معصومین(ع) قطع نکردند و این بیانگر هویت اصیل حوزه‌های علمیه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که حوزه‌های علمیه با وجود عمق علمی و پژوهشی که دارند شناخته می‌شوند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید تولید فکر داشته باشند و تولید آثار فقهی، کلامی، حدیثی و ... از امتیازات حوزه علمیه به شمار می‌رود.

رییس جامعه المصطفی العالمیه شمول و دامنه گستره علمی را از ویژگی های حوزه علمیه بیان کرد و گفت: فقه، تفسیر، کلام و ... از مهم ترین مطالبات انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه است.

وی آمیختگی علم و اخلاق را در حوزه‌های علمیه بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: روح اخلاق و معنویت در آدابی که بین استاد طلبه است موج می‌زند، همچنین حوزه‌های علمیه هرگز محصور به یک چیز خاص نبوده بلکه موقعیتی فراملی و جهانی داشته که به برکت انقلاب اسلامی این مهم بیشتر هم شده است.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه‌های علمیه از ابتدا انقلابی و سیاستی بر مبنی اصول صحیح داشته است بیان داشت: حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ خود ذاتاً سیاسی و انقلابی بوده اند؛ رفتن به سمت سکولاریسم چه به شکل سنتی و چه مدرن آن انحراف است.

وی با توصیه با طلاب حاضر گفت: ما باید در کنار هم حوزه انقلابی داشته باشیم و این امر با اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب و همگرایی با علما و مراجع محقق می‌شود./813/پ202/ج

ارسال نظرات