۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۴۸۷۲۷
امام جمعه رفسنجان:

امام محمد باقر پیشوای مؤمنان در علم و آگاهی است

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) پیشوای موُمنان در علم و آگاهی است، گفت: امام همامی که با بهره گیری از گنجینه های ارزشمند الهی، الگویی شایسته و بی نظیر برای پیروان خویش در مسیر دستیابی به قله های بلند معرفت شد.
شهادت امام محمد باقر

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) یکی از پایه گذاران و بنیانگذاران حوزه علمیه بودند و ایشان این زمینه را به خوبی فراهم کردند و بعد از ایشان فرزند بزرگوارشان امام جعفرصادق(ع) آن را به خوبی رشد دادند.

وی بیان کرد: امام باقر(ع) چون در اواخر دوران حکومت بنی‌ امیه به‌سر می‌برد، از ضعف قدرت حاکمه استفاده کرد و در نشر معارف اسلامی، تلاش گسترده‌ای کرد و با مخالفان و صاحبان عقاید مختلف، مناظرات مفصّلی داشت و به سؤالات شیعیان و مخالفان پاسخ داد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: امام باقر(ع) شرایط را برای زمینه سازی دانشگاه بزرگ اسلامی مساعد دیدند و برای ترویج علوم سرمایه گذاری کردند و کار امامان معصوم(ع) در هر مکتب حجت است و کار امام صادق(ع) و امام باقر(ع) کمتر از کار امام حسین(ع) در کربلا نبود.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: کمال از دیدگاه امام محمد باقر(ع) این است که همه کمال در شناخت عمیق دین و شکیبایی در پیشامدها و اندازه نگه داشتن در زنـدگی است و دانش امام باقر(ع) نیز همانند دیگر امامان از سرچشمه‏ وحى بود.

وی خاطرنشان کرد: در مکتب تربیتی امام باقر(ع) علم و فضیلت به مردم آموخته می‌شد و آن حضرت در صدقات و بخشش و آداب اسلامی مانند دستگیری از نیازمندان و تشییع جنازه مؤمنان و عیادت از بیماران و رعایت ادب و آداب و سنن دینی، کمال مواظبت را داشت.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: امام محمد باقر (ع) دریای بی کران دانش و شکافنده اسرار علوم بودند و به همین جهت محضر امام باقر(ع) مرکز علما، دانشمندان، راویان حدیث، خطیبان و شاعران بنام بود .

حجت الاسلام رمضانی پور عنوان کرد: امام محمد باقر(ع) پیشوای موُمنان در علم و آگاهی است؛ امام همامی که با بهره گیری از گنجینه های ارزشمند الهی الگوی شایسته و بی نظیر برای پیروان خویش در مسیر دستیابی به قله های بلند معرفت شد.

وی ابراز کرد: این امام همام از نظر علم، دانش، پارسایی و فضیلت های انسانی بر همگان برتری داشت به گونه ای كه دشواری های علم و دانش را برای مردم جامعه آسان ساخت و گشاینده پیچیدگی های معارف زمان خویش شد./302/9709/ب1

ارسال نظرات