۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۵۰۴۷۲
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران خبر داد؛

برگزاری جشن غدیر در فرهنگسراهای تهران

صلاحی با اشاره به اینکه در همه فرهنگسراها مراسمات مختلفی در باب جشن غدیر برگزار می‌شود، گفت: در کنار جشن در فرهنگسراها در پردیس تهران در روز غدیر نیز شاهد اختامییه تئاتر شهر با حضور داریوش ارجمند خواهیم بود.
صلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بعدازظهر یکشنبه در مراسم سومین دوره اعطای جایزه هنری غدیر که در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد با عرض تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: در همه فرهنگسراها مراسمات مختلفی در باب جشن غدیر خواهیم داشت، همچنین در پردیس تهران در روز غدیر نیز شاهد اختامییه تئاتر شهر با حضور داریوش ارجمند خواهیم بود.

وی ادامه داد: در راستای غدیر باید گفت آنچه در شان امام علی(ع) است را  نمی‌توانستیم انجام دهیم و تنها کاری که از ما برآمد تجلیل از خادمان امام علی(ع) بود.

صلاحی با بیان داستان نامه امام علی(ع) به مالک اشتر خاطرنشان کرد: امام علی(ع) به مالک اشتر می‌گوید زمانی که شما به مصر می‌روید آنجا مردم دو دسته‌اند یا برادران دینی تو هستند یا همانند تو مخلوق خدا و یکسان می‌باشند، این جمله یعنی حقوق بشر محض که امام به آن اشاره دارد، این منشور را کدام حقوق بشری می‌تواند به این خوبی ترسیم کند و آن را اجرا نماید.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به نویسنده مسیحی آنتوان بارا تصریح کرد: انتوان می‌گوید زمانی که نصمیم گرفتم از امام علی(ع) کتاب بنویسم جرات نکردم به همین منظور تصمیم گرفتم سراغ فرزندان آن حضرت بروم و از امام حسین(ع)  شروع کردم و 4 سال در کربلا تحقیق کردم تا توانستم کتاب "حسین در اندیشه مسیحیت" را بنویسم.

وی افزود: این کتاب برای چهار بار چاپ مجدد شده است اما آنتوان می‌گوید هربار که این کتاب چاپ می‌شود بروی آن فکر می‌کنم، آنتوان معتقد است که در زمان نوشتن این کتاب به  شخصیتی در کربلا برخورد می‌کند که خیلی بزرگ و تمام نشدنی است و آن کسی جز حضرت زینب(س) نیست و او معتقد است که هنوز نتوانسته بعد از 27 سال کتاب درباره ایشان را کامل کند و به نظرش این شخصیت پایان‌ناپذیر است.

صلاحی یادآور شد: از استاد شهریار نقل است که در باب شعر علی ای همای رحمت گفت است که شعر را به خاطر یک بیت نمی‌توانستم چاپ کنم تا اینکه آقای مرعشی نجفی مرا فراخواندند و با علم خود به من فهماند که بیت مجهول را چه بنویسم. پس از آن شعر را به چاپ رساندم، این موضوع نشان می‌دهد آنچه برای ائمه و دلی باشد حتما بروی آن نظر می‌شود.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین رشاد به عنوان محقق دینی و تهیه کننده دانشنامه امام علی(ع)، داریوش ارجمند به عنوان هنرمند و بازیگر فیلم امام علی(ع)، محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور، قاسم رفعتی خواننده اثر ماه نمونه در وصف امام علی(ع) و  مجتبی ملک زاده در خوشنویسی تجلیل به عمل آمد./202/816/ب1

ارسال نظرات