۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۲۰۱۳

اخبار کوتاه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران فارس

اخبار افتتاح مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌ها، گزارش تحقیقات پایانی خواهران مدارس علمیه فارس، برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی پیشرفته در گوگل و برگزاری جلسه هم‌اندیشی معیارهای انتخاب همسر با نظر به آموزه‌های دین بخشی از اخبار کوتاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، اخبار افتتاح مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌ها، گزارش تحقیقات پایانی خواهران مدارس علمیه فارس، برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی پیشرفته در گوگل و برگزاری جلسه هم‌اندیشی معیارهای انتخاب همسر با نظر به آموزه‌های دین بخشی از اخبار کوتاه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان فارس است.

آیت‌الله موحد: حوزه؛ نردبان ترقی اخلاق

فاطمه ارزاقی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شیراز از برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران شیراز با مشارکت طلاب، مدیریت، اساتید و کادر مدارس الزهرا، فاطمه الزهرا، فاطمیه و معصومیه شیراز در سالن ولایت حرم حضرت احمد بن موسی؛ شاه‌چراغ(ع) خبر داد.

در این مراسم آیت‌الله شیخ موحد مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس پیرامون انگیزه‌های طلبگی به بیان دو موضوع مهم شناخت اسلام به‌صورت علمی و شناخت عرفان اسلامی و معنویت پرداخت.

آیت‌الله شیخ موحد خاطرنشان کرد: حوزه نردبان ترقی اخلاق است و از وظایف طلبه این است که در ابتدا، اواسط و انتهای سال، خود را از نظر اخلاقی ارزیابی کند.

در ادامه‌ی این مراسم آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه  در استان و امام‌جمعه شیراز با تأکید بر اهمیت یادگیری علوم دینی اظهار داشت: فراگیری علوم دینی ویژه خواهران از صدر اسلام وجود داشته است، به‌گونه‌ای که پیامبر اکرم(ص) برای همسرانشان مربیانی انتخاب می‌کردند که علوم دینی را به آن‌ها بیاموزد.

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: اگر پشت سر علم، عمل باشد، علم نیز نهادینه می‌شود و علوم دینی باید در مسیر کمال انسان و کمال جامعه قرار گیرد.

در پایان، مراسم با مولودی‌خوانی خانم چوپانی؛ مبلغ متعهد و توانمند شهر، تجلیل از طلبه موفق و قرائت سوگندنامه به اتمام رسید.

بازدید از مدرسه علمیه الزهرا شیراز با حضور جمعی از دانشجویان خواهر نخبه دانشگاه شیراز

زهرا احمدی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا شیراز از بازدید و تعامل جمعی از دانشجویان خواهر نخبه علمی،  فرهنگی و پژوهشی دفتر نهاد مقام معظم رهبری از امکانات و منابع علمی و انسانی، اساتید و طلاب این مدرسه خبر داد.

وی در ادامه افزود: این دیدار دوستانه که به همت مدیریت مدرسه و خانم زارع، مسئول مبلغین نهاد رهبری در دانشگاه شیراز صورت گرفت، جمعی از دانشجویان نخبه از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدرسه دیدن کردند .

احمدی اظهار داشت: نخبگان دانشگاه شیراز ضمن آشنایی با دروس حوزوی، امکانات و توانایی‌های مدرسه، اقدامات و برنامه‌های راهگشا و دوسویه در جهت اتحاد بیشتر علمی و فرهنگی حوزه و دفتر نهاد دانشگاه مورد بحث قرار داده و هر دو طرف خواستار جلسات بیشتر و تعاملات جدی‌تری شدند.

بررسی تحقیق پایانی با عنوان«شخصیت شناسی مدعیان دروغین مهدویت»

خانم نجمه رضوی، معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) شیراز، اظهار داشت: جلسه دفاعیه تحقیق پایانی «خانم افسانه معصومی» با موضوع «شخصیت شناسی مدعیان دروغین مهدویت»، با راهنمایی «خانم نجمه رضوی»  و با داوری «حجت‌الاسلام والمسلمین طلعتی» در این مدرسه با امتیاز عالی پذیرفته شد.

وی افزود: خانم افسانه معصومی به بیان موضوع انتخابی خویش و ضرورت شناسایی مدعیان دروغین مهدویت پرداخت و در ادامه با بیان ویژگی‌ها و شاخصه‌های ظاهری و رفتاری و محورهای محتوایی دعاوی ؛ مطالب مهمی را در جهت تشخیص دعاوی حق از باطل ارائه کرد.

بررسی تحقیق پایانی با عنوان«تواضع و فروتنی از منظر قرآن و سنت»

خانم نجمه رضوی معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا (س) شیراز، اظهار داشت: جلسه دفاعیه تحقیق پایانی «خانم پریسا حیدری» با موضوع «تواضع و فروتنی از منظر قرآن و سنت»، با راهنمایی «خانم سمیه میرزایی»  و با داوری «حجت‌الاسلام والمسلمین طلعتی» در این مدرسه با امتیاز عالی پذیرفته شد.

وی افزود: خانم پریسا حیدری به ضرورتِ مسأله تواضع و فروتنی و دوری از تکبر و غرور پرداخت و از راهکارهای علمی و عملی در جهت ایجاد و احیای این امر اخلاقی سخن گفت و در انتها آثار دنیوی و اخروی این مسأله را یادآور شد.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی علمی، پژوهشی و فرهنگی در مدرسه علمیه الزهرا شیراز

مدیر مدرسه علمیه الزهرا شیراز از برگزاری جلسه هم‌اندیشی علمی، پژوهشی و فرهنگی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در این مدرسه خبر داد.

خانم زهرا احمدی گفت: جلسه هم‌اندیشی مطابق روال هر ترم جدید تحصیلی، با حضور اساتید و معاونت‌های مدرسه در اتاق جلسات این مدرسه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه، موفقیت‌ها و کاستی‌ها، و مصوبات جلسات هیأت امنا به اساتید، اساتید پیشنهادات، انتقادات و نقطه نظرات خود را درباره پیشبرد اهداف علمی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه بیان کردند.

استاد اخلاق حوزه خواستار شد؛ تهذیب نفس و اخلاق در کنار تحصیل علمی

مراسم افتتاحیه شروع سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک با حضور مسئولین شهر، اساتید، کادر، طلاب و خانواده ایشان در سالن کوثر این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت پیام «حجت‌الاسلام جمشیدی» مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور، «حجت‌الاسلام کشاورز» استاد اخلاق حوزه بیان داشت: در همه اعصار و قرون، بشریت نیازمند قرار گرفتن در مسیرها و آموختن علومی است که او را به سوی فطرت پاکش رهنمون کند، که یکی از این مسیرها تحصیل در حوزه علمیه و استفاده از فضای علمی و معنوی آنجاست.

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می‌فرماید: «پدرم همواره به یاد خدا بود، در حال راه رفتن، غذا خوردن، و حتی هنگام سخن گفتن با مردم ذکر خدا می‌گفت، بدون اینکه لب‌هایش به هم بخورد، می‌دیدم که زبانش به ذکر «لا اله الا الله » درحرکت است»، اظهار داشت: دروس حوزه‌های علمیه ادامه و امتداد حلقه‌های بحث امام باقر(علیه‌السلام) و امام صادق (علیه‌السلام) است..

حجت‌الاسلام کشاورز گفت: کسانی که قدم در مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌گذارند، می‌بایست از نظر تهذیب نفس و اخلاق از سیره عملی آن بزرگواران الگو گرفته و به تحصیل علمی تنها اکتفا نکنند.

در این مراسم ضمن مولودی‌خوانی برادر مداح حاج حسین بخشی پور به مناسبت عید قربان، هدایایی به طلاب تقدیم شد.

برگزاری جلسه دفاعیه تحقیق پایانی جمعی از طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک

معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) آباده طشک از برگزاری جلسه دفاعیه شش تحقیق پایانی در مؤسسه آموزش عالي حوزوي ريحانةالنبي س شيراز خبر داد.

«خانم صدیقه میرشکاری» گفت: در این جلسات‌ راضیه نعمتی از تحقیق پایانی خود با موضوع «آسیب‌شناسی سبک زندگی اسلامی»، زینب رحمتی از تحقیق پایانی خود با موضوع «رابطه دین و دنیا»، زهرا الیاس‌وند از تحقیق پایانی خود با موضوع «ولایت‌فقیه از دیدگاه شیعه و اهل سنت»، راحله نگهداری از تحقیق پایانی خود با موضوع «بایسته‌های روابط اجتماعی»، امینه زارعی از تحقیق پایانی خود با موضوع «آسیب‌شناسی جامعه منتظر» و راضیه شیخ‌علی از تحقیق پایانی خود با موضوع «بهشت و نعمت‌های بهشتی در آیات و روایات» دفاع کردند.

وی تصریح کرد: در این جلسات دفاعیه خانم‌ها معصومه معتضدیان و طیبه بیات به‌عنوان اساتید راهنما و خانم طیبه فلاح‌زاده به‌عنوان اساتید داور حضور داشتند.

خانم میر‌شکاری اظهار داشت: این طلاب با رتبه عالی و بدون اشکال موفق به گذراندن تحقیق پایانی خود شدند.

مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا جنت شهر برگزار شد

مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) جنت شهر هم‌زمان با مدارس علمیه خواهران سراسر کشور در این مدرسه برگزار شد. 

در این مراسم ابتدا «خانم زیبا کشتکار» مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) پس خوش‌آمد گویی به مؤسس، مسئولین شهر، کادر، اساتید، طلاب و خانواده‌های ایشان، متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی را قرائت و سپس طی کلیپی فعالیت‌های فرهنگی انجام‌شده توسط معاونت فرهنگی را برای میهمانان تشریح کرد.

در بخش دیگری از این مراسم «حجت‌الاسلام خسروی» امام‌جمعه جنت شهر با اشاره به وضعیت اجتماعی و دینی زمان قاجار و حال به بیان خصوصت و ویژگی طلاب و انتظارات جامعه از ایشان پرداخت و در پایان از نفرات برتر آموزشی ورودی‌های مهرو بهمن‌ماه 94 همراه با اهدا جوایز تقدیر و تجلیل کرد.

امام‌جمعه جنت شهر تصریح کرد: نقش معلمان در اجرای برنامه‌های دینی و اقامه نماز

جلسه ویژه ائمه جماعت مدارس و مبلغان دینی جنت شهر با حضور امام‌جمعه، رییس آموزش پرورش، مدیر و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران و برادران این شهرستان برگزار شد.

«حجت‌الاسلام خسروی» امام‌جمعه جنت شهر، گفت: استقبال مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های دینی و اقامه نماز بسیار مؤثر و دارای آثاری مفید است.

وی با اشاره به نقش تأثیر گزار ائمه جماعت مدارس و معلمان پرورشی، افزود: نه‌تنها مربیان پرورشی، بلکه تمامی معلمان باید در ارائه مسائل دینی و اعتقادی و برگزاری نماز، با ظاهری آراسته و سطح سواد بالا و لحنی نرم و محبت‌آمیز و بیانی ادیبانه با دانش‌آموزان همراه و همگام شوند؛ چرا که شرکت معلمان در صف نماز جماعت به عزت و احترام دانش‌آموز می‌افزاید و باعث تقویت اعتقادات دینی دانش‌آموزان می‌شود.

امام‌جمعه جنت شهر گفت: داراب دارای قدمت و سابقه تاریخی و فرهنگی زیادی است؛ از این رو آموزش و پرورش باید به دنبال تأسیس "مدرسه امین" وابسته به حوزه علمیه باشد و بخشی از فعالیت‌های فرهنگی تربیتی این مدرسه را به مبلغان دینی واگذار کند.

حجت‌الاسلام خسروی پیشنهاد راه‌اندازی یک صندوق در کمیته آموزش و پرورش شهرستان، با همکاری مدارس، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه برای رفع مشکلات مالی در زمینه‌های اجرای فعالیت‌های فرهنگی تربیتی، ستاد اقامه نماز را داد و برای راه‌اندازی این صندوق و  تأسیس "مدرسه امین" اعلام آمادگی کرد و افزود: در هر زمینه‌ای که آموزش و پرورش نیاز به همکاری داشته باشد همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

در پایان جلسه آقای فیروزی رئیس آموزش و پرورش شهرستان داراب ضمن تشکر و قدرانی از مسئولین محترم، مصوبات جلسه را جهت بهبود وضعیت کنونی به جلسه بعد موکول نمود و افزود: در سال جاری تمام تلاش ما این است که مدارس با حوزه‌های علمیه و مبلغین و ائمه جماعت همکاری بیشتری داشته باشند و برنامه‌های فرهنگی تربیتی مبلغان و ائمه جماعت در مدارس پررنگ‌تر شود. 

برگزاری مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه حضرت نرگس جهرم

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید با حضور اساتید و طلاب سطح دو و سه با بیان رهنمودهای مقام معظم رهبری در اولین درس خارج فقه خود به طلاب، و قرائت پیام حجت‌الاسلام جمشیدی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، برگزار شد.

خانم قره خانی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرگس علیهاالسلام جهرم ضمن تبریک میلاد باسعادت امام هادی علیه‌السلام و آغاز سال تحصیلی با این روز مبارک، گفت: طلاب باید هدف خود را از ورود به حوزه مشخص نمایند و توجه داشته باشند که تحصیل در حوزه با تحصیل در مقاطع دیگر از جمله دانشگاه متفاوت و توفیقی از جانب خداوند است. یک طلبه موفق به‌عنوان یک عالم دینی، نه‌تنها برای خود بلکه برای خانواده و اطرافیان خود نیز مایه برکت است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امر تبلیغ گفت: طلبه باید به‌عنوان یک مبلغ وظیفه خود را در امر تبلیغ، ابتدا از خانواده خود آغاز کند و به‌گونه‌ای عمل کند تا بتواند میان امر تحصیل و زندگی خانوادگی خود جمع ببندد.

این مراسم با مولودی‌خوانی توسط یکی از طلاب دانش‌آموخته به اتمام رسید.

جلسه گردهمایی دانش‌آموختگان در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا داراب برگزار شد

جلسه گردهمایی دانش‌آموختگان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا داراب با حضور 90 نفر از دانش‌آموختگان در این مدرسه علمیه برگزار شد.

«خانم زهرا معصومی» مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا داراب با تأکید بر نیاز جامعه زنان به حضور طلاب خواهر در عرصه‌های مختلف تبلیغی و قرآنی و مجازی بیان داشت: لازم است طلاب پس از اینکه مقطع سطح دو را پشت سر گذاشتند، با توجه به توان خود، یا در مقاطع بالاتری ادامه تحصیل دهند و یا مسلح به سلاح تبلیغ در عرصه‌های مختلف جامعه بانوان شوند.

خانم معصومی هدف از برگزاری این گردهمایی را ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی طلاب فارغ‌التحصیل، ارتقای مهارت‌های تبلیغی طلاب، ارائه راهکار برای رفع مشکلات مالی و خانوادگی طلاب فارغ‌التحصیل با مشاوره و معرفی طلاب برای گرفتن وام خوداشتغالی بانوان به فرمانداری عنوان کرد.

در بخش دیگری از این گردهمایی خانم بهادری مشاور این مدرسه نیز به بیان انتظارات  مردم از یک طلبه و لزوم الگو بودن او برای مردم، خانواده و رابطه طلبه‌ها با همسران خود و فرزندان پرداخت.

در پایان «خانم عفت کمال» معاون پژوهش مدرسه به تبیین نحوه عضویت در شبکه کوثرنت و استفاده از امکانات آن برای دانش‌آموختگان پرداخت و  برگه‌هایی که از قبل برای عضویت طلاب دانش‌آموخته طراحی‌شده بود، بین آن‌ها توزیع و عضوگیری کانون  انجام شد.

نشست هم‌اندیشی ارتقاء انگیزه پژوهشی و نشاط علمی در مؤسسه ریحانه النبی

نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی «ارتقاء انگیزه پژوهشی و نشاط علمی طلاب» با هدف ارائه راهکارهایی برای شیوه برنامه‌ریزی در جهت نهادینه کردن فرهنگ پژوهشی در مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه النبی علیهاالسلام برگزار شد.

«خانم فلاح زاده» مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه النبی علیهاالسلام شیراز  ضمن تأکید بر جایگاه پژوهش در جامعه اسلامی بیاناتی اظهار داشت: طلاب باید مطالعاتشان همه‌جانبه باشد و پژوهش را سرآمد آموزش قرار دهند.

ایجاد انگیزه معنوی و تمرکز بر روی احادیث کتابت و سخنان بزرگان، وجود روحیه پژوهشگری در میان اساتید و طلاب، برگزاری نشست‌های علمی با محوریت پژوهش (مناظره بین اساتید)، آموزش دوره‌های روش تحقیق و مقاله‌نویسی برای طلاب و اجرای طرح‌های مشترک بین معاونین پژوهشی مدارس اهم پیشنهادات اعضا در این نشست بود.

بازدید از کتابخانه مدرسه علمیه الزهرا شیراز

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا س شیراز از بازدید طلاب پایه اول این مدرسه از کتابخانه مدرسه علمیه  الزهرا شیراز خبر داد.

«خانم مریم مشکاتی» گفت: در این بازدید معاون پژوهش مدرسه علمیه الزهرا شیراز، «خانم نجمه رضوی» منابع لغوی و اصطلاحی و منابع تخصصی پرکاربرد و موردنیاز علوم مختلف برای تحقیق را معرفی نمود.

وی افزود: در پایان این برنامه مسابقه‌ای با موضوع کتابخانه و جایگاه پژوهش برگزار و به نفر برتر هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا شد.

برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی پیشرفته در گوگل

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شیراز از برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی پیشرفته در گوگل ویژه طلاب پایه پنجم با حضور خانم افتخار از اساتید دانشگاه در این مدرسه خبر داد.

« خانم افتخار» محورهای قابل ارائه در کارگاه را جستجوی گوگل و آشنایی با ابزارهای آن دانست و افزود: نوشتار به‌تنهایی در صفحه گوگل کارآیی چندانی ندارد و ابزارهایی که در پایین صفحه قرار دارد، سبب جستجوی دقیق‌تر می‌شود.

وی ادامه داد:  با تمام این اوصاف گوگل را جستجوگر عمومی می‌نامند و برای ارائه مطالب جهت مقالات تخصصی مناسب نیست .

« خانم افتخار» در جلسه دوم کارگاه پایگاه‌های اطلاعاتی و پایگاه‌های استنادی را معرفی کرد و گفت: وظیفه پایگاه‌های  اطلاعاتی نگهداری و گزارش‌گیری است .

وی در ادامه  فرایند مقاله‌نویسی را توسط سایت نورمگز ارائه داد و تصریح کرد: طلاب نخست باید نشریات مصوب مدرسه علمیه را جستجو کرده و در مرحله دوم بر اساس نام نشریه و مدرسه‌های موضوعی، وارد سایت نورمگز شوند و آرشیو مقالات را بررسی و مطالعه کنند. سپس از قسمت راهنمای نویسندگان کتب می‌توان به‌عنوان راهنما استفاده کرد.

مراسم اختتامیه طرح تابستانی فاطر در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شیراز برگزار شد

مراسم اختتامیه طرح تابستانی فاطر در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شیراز برگزار شد.

این برنامه به مناسبت اتمام برنامه‌های طرح تابستانی با حضور صد نفر از کودکان و بزرگ‌سالان شرکت‌کننده در طرح و با هدف پر کردن اوقات فراغت کودکان و خانواده‌های آنان در تعطیلات تابستان و آشنایی عموم مردم با فضای مدرسه و فعالیت‌های آن برگزار شد.

طرح تابستانی فاطر با استقبال حدود 280 نفر از افراد شرکت‌کننده، شامل کلاس‌های حفظ قرآن، روان‌خوانی، نقاشی، خوشنویسی، سفال و کاردستی برای گروه مخاطب سنی کودک و نیز کلاس تجوید و روان‌خوانی قرآن، مهارت‌های زندگی، کامپیوتر، خوشنویسی، خیاطی، ویترای، چرم‌دوزی، سفره‌آرایی، آشپزی برای گروه مخاطب سنی بزرگ‌سال بود.

در این مراسم خانم کتیرایی از اساتید مدرسه، نکاتی را در خصوص تربیت کودک برای مادران بازگو و خانم چوپانی به مولودخوانی پرداختند و در پایان علاوه بر اهدای هدیه به تمام کودکان، به‌صورت قرعه به نفرات برتر هر کلاس نیز هدیه‌ای  داده شد.

هم‌چنین در این برنامه  نمایشگاهی از هنرهای دستی شرکت‌کنندگان آماده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شد تا در کنار نمایشگاهی از لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی و خرید کالای ایرانی به قصد حمایت از تولید ملی جذابیت برنامه را دوچندان کند.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی معیارهای انتخاب همسر با نظر به آموزه‌های دین

جلسه هم‌اندیشی «معیارهای انتخاب همسر با نظر به آموزه‌های دین» با حضور خانم دکتر قدرتی از اساتید دانشگاه یاسوج در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شیراز برگزار شد.

 خانم دکتر قدرتی از اساتید دانشگاه یاسوج در جمع طلاب فارغ‌التحصیل مدرسه علمیه فاطمه الزهرا شیراز با هدف ارائه راهکارهای لازم و ضروری جهت انجام هرچه بهتر تحقیقات پیرامون این موضوع، به بیان ماهیت ازدواج اسلامی پرداخت.

وی با تأکید بر استفاده از آیات و روایات و منابع فقهی دست اول در جهت کفویت سن، اصالت خانوادگی، ایمان و دین‌داری و حدود و ثغور فقهی نگاه به دختر به قصد ازدواج، اظهار داشت: جهت بهبود روند کار بهتر است آسیب‌شناسی و چرایی انتخاب معیارها  و موانع پیش رو در انتخاب همسر مناسب و نقد و تحلیل آن و ارائه راه‌کارهای اسلامی  موردبررسی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء گراش:پرهیزکاری و حسن خلق، وظیفه هر شیعه منتظر

مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید با حضور تعدادی از مسئولین و طلاب با هدف آشنایی طلاب ورودی  با مدرسه  و سیستم آموزشی، در مدرسه علمیه  الزهراء(س)  گراش برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت پیام «حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی» مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ،«خانم معصومه نادرپور»  معاون فرهنگی مدرسه علمیه  الزهراء(س)  گراش  گفت: وظیفه‌ی مهمی که هر شیعه بر عهده دارد، تهذیب نفس و آراستن خود به اخلاق نیکو است. چنانچه امام صادق (ع) می‌فرماید: هر کس دوست دارد از یاران امام مهدى(ع) باشد پس منتظر ظهور آن حضرت باشد و به پرهیزگارى و اخلاق نیکو عمل کند.

 وی افزود: توصیه به پرهیزکارى در عصر غیبت، نه‌تنها در کلام معصومین قبل از امام زمان(ع) آمده، بلکه در توقیعات هم ذکر شده است. در یکى از این توقعیات، امام زمان(ع) می‌فرماید: پس تقواى الهى پیشه کنید و به امر ما تسلیم شوید و امر را به ما واگذارید که بازگشت به سوى ما است.

 معاون فرهنگی  مدرسه علمیه خواهران شهر گراش در ادامه گفت: همین انتظار، خود، وظیفه‌ای است مستقل که دوره‌ی غیبت را به دوره‌ى تلاش براى رسیدن به دوره‌ى حکومت سراسر عدل امام مهدى(ع) تبدیل می‌کند و ضعف و سستى و ناامیدى را از جامعه‌ى اسلامى دور مى‌سازد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما  در عین عمل به تکالیف دینى خود، همیشه باید منتظر ظهور امام زمان(ع) باشیم و از رحمت واسعه‌ى الهى ناامید و مأیوس نگردیم./203/919/ب1

ارسال نظرات