۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۵۳۱۲۰
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل:

هيئات مذهبي نقش مؤثري در اعتلاي فرهنگ اسلامي داشته اند

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل، با بيان اينکه هيئات مذهبي نقش مؤثري در اعتلاي فرهنگ اسلامي در جامعه داشته اند گفت: در پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي نيز هيئات مذهبي نقش بسيار مهمي را ايفا کردند.
گردهمايي عاشورائيان شهرستان آران و بيدگل گردهمايي عاشورائيان شهرستان آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سميع الله مردان بعد از ظهر امروز در گردهمايي عاشورائيان شهرستان آران و بيدگل در سالن اجتماعات ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان، اصلي ترين رسالت هيئات مذهبي را احياي فرهنگ عاشورا و تعظيم شعائر مذهبي و ديني دانست و تصريح کرد: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسين(ع) براي هميشه تاريخ و براي همه نسل ها عبرت آموز است.

وي يکي از کارکردهاي بسيار مؤثر هيأت هاي مذهبي را الگوسازي، مبتني بر دين باوري و ترويج ارزش هاي ديني دانست و خاطر نشان کرد: افراد با حضور در دسته جات، تکايا و حسينيه ها و بهره مندي از احاديث و درس هاي اخلاقي و سيره‌ علمي و عملي ائمه اطهار(ع) و مدح و ثناي اهل بيت(ع) به صورت علمي و کاربردي، گام در مسير فرهنگي مي‌‌گذارند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي آران و بيدگل به نقش اجتماعي هيئت هاي مذهبي در جامعه و کارکرد آن ها در برقراري تعاملات در سطوح مختلف مردمي اشاره و تصريح کرد: بر اساس آمار، عزاداري هاي محرم و صفر در کاهش آسيب هاي اجتماعي نقش مؤثري دارد و مسؤولان هيئات مذهبي بايد از اين ظرفيت به بهترين شکل استفاده کنند.

حجت‌الاسلام مردان با بيان اينکه هيئات مذهبي نقش مؤثري در اعتلاي فرهنگ اسلامي در جامعه داشته اند خاطر نشان کرد: در پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي نيز هيئات مذهبي نقش بسيار مهمي را ايفا کردند.

رييس ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي با اشاره به اينکه هيئات مذهبي بايد تمام مسائل فرهنگي و شأن و منزلت ائمه را رعايت کنند تصريح کرد: جلوگيري از ورود آسيب هاي عزاداري، آلوده نکردن عزاداري ها با ادوات و آلات موسيقي، رعايت نکات ايمني و رعايت بهداشت، عدم آلودگي صوتي، جلوگيري از اختلاط زن و مرد و رعايت وقت و زمان از مهم ترن مواردي است که هيئات مذهبي بايد به آن توجه کنند.

رييس اداره تبليغات اسلامي آران و بيدگل عزاداري سنتي آران و بيدگل را در کشور زبانزد خواند و تصريح کرد: دشمنان دين به دنبال نفوذ خرافات و بدعت در عزاداري ها هستند تا هيئات مذهبي را از اهداف خود دور کنند در حالي که عزاداري سنتي که به سيره و روش ائمه عليهم السلام نزديک تر است مي تواند تا حد زيادي راه نفوذ دشمن را مسدود کند.

محرم بستر مناسبي براي احياي ارزش هاي ناب محمدي است

حسين ابوالحسن زاده، رييس شوراي هيئات مذهبي آران و بيدگل نيز با بيان اينکه امام حسين(ع) براي احياي امربه معروف و نهي از منکر قيام کرد اضافه کرد: اقامه نماز و ارج دادن به اين فريضه الهي يکي ديگر از اهداف قيام عاشورا بود و حضرت سيد الشهدا(ع) به نماز عشق مي ورزيدند.

وي، دعوت به خوبي ها و شايستگي ها و بازداشتن از بدي ها و منکرات را از ويژگي هاي قيام امام حسين(ع) دانست و گفت: اصلاح خواهي و اصلاح طلبي در ميان جامعه و امت اسلامي، حرکت در مسيرنبوي و رسوا نمودن حکومت هاي فاسد و ظالم، از ديگر اهداف سرور و سالار شهيدان و ياران با وفايش بود.

ابوالحسن زاده محرم را بستر مناسبي براي احياي ارزش هاي ناب محمدي دانست و تصريح کرد: مراسم عزاداري امام حسين(ع) بايد در راستاي ارتقاي دانش و بينش عمومي در مورد نهضت عاشورا و اهداف والاي امام حسين(ع) و احياي اين ارزش ها باشد.

 

افراط و تفريط زمينه انحراف و آسيب در عزاداري را فراهم مي‌کند

ابوالفضل معيني نژاد فرماندار شهرستان آران و بيدگل نيز با قرائت بخشي از مناجات شعبانيه گفت: امام سجاد مردم را به سه دسته و گروه تقسيم مي‌کند که گروه اول جلوتر از پيامبر و امام حرکت مي‌کنند٬ گروه دوم از اين بزرگان فاصله دارند و گروه سوم کساني هستند که پشت سر امام حرکت مي‌کنند.

وي افزود: کساني که با امام فاصله دارند ديريا زود راه را گم مي‌کنند، اما کساني که پشت سر امام در حرکت اند در صراط مستقيم باقي مي مانند.

فرماندار آران و بيدگل با اشاره به اينکه افراط و تفريط در همه جا محکوم است، اظهار داشت: در برنامه هاي مذهبي نيز هيئات مذهبي بايد از سيره ائمه الگوبرداري کنند و از هرگونه افراط و تفريط که زمينه بروز آسيب هاي عزاداري را فراهم مي‌کند جلوگيري کنند.

معيني نژاد، کشور ايران را پرچم دار جهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: شيعه علوي بايد اسلام ناب را به جهان معرفي کند و از هرگونه افراط و تفريط پرهيزکند.

معيني نژاد تصريح کرد: دشمن از توان تسليحاتي و نظامي کشور آگاه است، از این رو راه هاي ديگري را براي ضربه به ايران اسلامي و جوانان به کار مي گيرد که يکي از آن ها انحراف در دين وعزاداري ها است.

وي با اشاره به اينکه منطقه کاشان و آران و بيدگل از صدر اسلام تاکنون مأمن فرزندان اهل بيت(ع) بوده است، يادآور شد: همواره از اين منطقه به‌عنوان الگويي براي جهان تشيع ياد شده، به همين دليل دشمن به برنامه هاي اين منطقه توجه ويژه دارد، از اين رو هيئات مذهبي بايد با وحدت و همدلي جلو نفوذ دشمن و آسيب رساني به محتواي عزاداري ها را بگيرند و اين توطئه دشمن را خنثي کنند.

فرماندار شهرستان آران و بيدگل در ادامه تأکيد کرد: مداحان و سخنرانان نيز در منابر براي حفظ وحدت و همدلي امت اسلام تلاش کنند.

 

سياسي ترين واقعه تاريخ در جهان اسلام، واقعه عاشورا است

مرتضي فرمانيان فرمانده ناحيه مقاومت بسيج  شهرستان آران و بيدگل نيز در اين مراسم به درس هاي عاشورا اشاره کرد و گفت: سياسي ترين واقعه تاريخ در جهان اسلام، واقعه عاشورا است.

وي  امر به معروف و نهي از منکر، اصلاح امت، اقامه نماز اول وقت و ولايتمداري را از ديگر درس هاي عاشورا دانست و افزود: قيام امام حسين(ع) براي نجات جامعه بشري در همه اعصار از چالش هاي پيش روي آنان بود.

فرمانيان، مسؤولان هيئات مذهبي را مديران مجموعه هيئت دانست و خاطر نشان کرد: اگر اين مديريت برپايه تفکر و انديشه باشد، مي تواند نقش بزرگي را در اصلاح امور جامعه ايفا کند.

شايان ذكراست، گردهمايي عاشورائيان آران و بيدگل به همت اداره تبليغات اسلامي، شوراي هيئات مذهبي و ناحيه مقاومت بسيج آران و بيدگل با حضور 200 تن از مسؤولان هيئات و جلسات مذهبي در سالن اجتماعات ناحيه مقاومت بسيج شهرستان آران و بيدگل برگزار شد./1307/201/ب3

ارسال نظرات