۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۴۵۴۶۶۷
حجت الاسلام راشد یزدی:

دولت با برنامه ریزی دقیق، فقر را از جامعه دور کند

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که دولت باید با برنامه ریزی دقیق در مسأله اقتصاد، فقر را در جامعه از بین ببرد، گفت: دولت در جامعه موظف بوده که حداقل نیازهای مردم را که برگرفته از مسکن، غذا و پوشاک است، فراهم کند.
حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی کارشناس مسائل دینی یکشنبه شب در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: آخرت انسان ها به دنیای آن ها وابسته است و کسی که بتواند بذر خوبی را در دنیا بکارد، مزرعه خوبی را برای خود در آخرت ساخته است.

وی افزود: دنیای اسلام به مادیات وابسته نیست که بگوییم هر که در دنیا مال بیشتر داشته باشد، آخرت خوبی را دارد در حالی که دین اسلام به حال انسان ها بها داده است و کسی که زندگی خود را براساس رهنمود های اهل بیت بسازد، آخرت خوبی را هم دارد.

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که مسأله مادی اعم مسائل اسلام شمرده می شود، ابراز داشت: اسلام در میدان فرهنگ علیه بی سوادی و در میدان اقتصاد بر ضد فقر، مبارزه می کند و اسلام با فقیر و تهی دست بودن جمع نمی شود.

وی بیان داشت: عدالت اجتماعی و فردی انسان ها باید در دین اسلام نشان دهد که بر ضد ظالم، خشمگین باشند و همیشه از حق خود دفاع کنند تا یک جامعه زنده ای را داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که اقتصاد در جامعه تنفسی برای جامعه است، اظهار داشت: مردم بدانند که دین اسلام برای هرکار انسان در دنیا برنامه ریزی کرده است همچون این که برای اقتصاد در جامعه برنامه ریزی کرده و گفته اگر کسی و کشوری به دین اسلام عمل کند، هیچ فقیری را دیگر در کشور نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از احکام تکلیفی در دین اسلام، مباحث حرام است که شرع مقدس اسلام فرموده انسان نباید در زندگی خود کار حرامی را انجام دهد مانند این که فردی با کار حرام، پولی را به دست بیاورد و با آن پول برای امام حسین(ع) کار خیری را انجام دهد، که باید به این افراد گفت که هیچ کاری از آن ها قبول نیست.

کارشنا مسائل دینی با توجه به این که مردم باید از معاملات حرام در زندگی خود دوری کنند، ادامه داد: در معاملات انسان ها افزون بر این که باید فروشنده و خریدار از کالای خود راضی باشند، باید خدا هم از این کار راضی باشد و خداوند زمانی راضی می شود که هر دوفرد در واقع باهم صادق باشند.

حجت الاسلام راشد یزدی بیان داشت: خمس و زکات از واجبات دین خدا بوده و مردم باید طبق شرایط خود خمس و زکات مال خود را بدهند زیرا خداوند فرموده اگر همه افراد در جامعه خمس و زکات خود را تحویل دهند، هیچ فقیری در جامعه دیگر یافت نمی شود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بارها بحث انفاق را بیان کرده که مردم انفاق را در زندگی خود فراموش نکنند تا با انفاق کردن به دیگران از فاصله طبقاتی در جامعه دور شویم.

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که اسلام در آیات و روایات اهمیت فراوانی به عدل داده است، ابراز داشت: دولت در جامعه موظف بوده که حداقل نیازهای مردم را که برگرفته از مسکن، غذا و پوشاک است، فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به این که دولت باید با برنامه ریزی دقیق در مسأله اقتصاد، فقر در جامعه را از بین ببرد، گفت: جامعه اسلامی زمانی می تواند اقتصاد خوبی داشته باشد که از امنیت بالایی برخورد دار باشد./202/9707/ب1

ارسال نظرات