۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۵۶۵۳۲
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

تقویت بعد مردمی زیارت مورد توجه مسؤولان قرار گیرد

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مردم به صورت خودجوش هزینه‌های این ظرفیت‌ را پرداخت می‌کنند و اگر برنامه‌ریزی مطلوبی در اماکن مقدس داشته باشیم می‌توانیم از این ظرفیت به شیوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.
حجت الاسلام عباس ابراهیمی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام ابراهیمی در نخستین نشست کمیته زیارت که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه ظرفیت زیارت دارای ابعاد مختلفی است، اظهار کرد: مردم به صورت خودجوش هزینه‌های این ظرفیت‌ را پرداخت می‌کنند و اگر برنامه‌ریزی مطلوبی در اماکن مقدس داشته باشیم می‌توانیم از این ظرفیت به شیوه مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خاستگاه مطرح کردن موضوع زیارت به عنوان یک مقوله فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مطرح کرد: تصویب قوانین و فراهم‌سازی فرآیندهای مورد نیاز در بخش‌های مختلف برای رفع موانع زیارت نیازمند حضور شخصیت‌های برجسته و نمایندگان مراکز تصمیم‌گیرنده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از تنوع حضور مخاطبان در مسجد مقدس جمکران یاد کرد و گفت: زیارت باید به مقصد سفر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود، در برخی از مناسبت‌ها بیش از یک میلیون نفر از نقاط مختلف به مقصد مسجد مقدس جمکران سفر خود را آغاز می‌کند.

وی حضور طلاب جامعه‌المصطفی را یکی از ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران برشمرد و عنوان کرد: تقویت بعد مردمی زیارت باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مسجد مقدس جمکران را فقط به مسلمانان اختصاص نداده‌اند، اضافه کرد: اماکن مقدس به تنهایی نمی‌توانند شرایط حضور مخاطبان مختلف را فراهم سازند به همین علت بخش‌های دولتی باید از این اماکن حمایت‌های ویژه داشته باشند./840/د102/ی

ارسال نظرات