۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۴۵۶۵۶۵
آيت الله نمازی:

پايه هاي رژیم آل سعود در حال فروپاشي است

نماينده ولي فقيه دركاشان با اشاره به درگيري آشكار در خاندان آل سعود، گفت: بحث و مذاكره و چانه زني و اختلافات كلامي خانوادگي آل سعود در هفته گذشته آشكار شد و با گردن زدن يكي از شاهزادگان و فرزندان آل سعود مشخص شد پايه هاي آل سعود در حال فروپاشي است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبد النبي نمازي، امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كاشان در مصلاي بقيه الله الاعظم اين شهرستان، گفت: يك استاد اقتصاددان دانشگاه كمبريج انگليس در يك مصاحبه و تحليل علمي تأكيد كرده است تا زماني كه آل سعود نابود نشود اميدي به نابودي داعش وجود ندارد و اسرائيل و آمريكا از سران شرور و تبهكار عربستان حمايت مي كنند تا مسلمانان را سركوب كنند و حكومت آل سعود نيز به تلافي اين حمايت، به اسرائيل اجازه گسترش يافتن را مي‌دهد.

وي پيروزي هاي ارتش عراق و سوريه را بر تروريست هاي داعش در موصل عراق و حلب سوريه را مهم دانست و افزود:  ارتش عراق با حمايت نيروهاي بسيج مردمي شهر موصل دومين شهر بزرگ عراق و پايگاه و مركز حكومت داعشي‌ها  را در محاصره گرفته است و بخشي از روستاها و شهرهاي كوچك در اين منطقه را آزادكرده است و در اين حملات داعشي‌ها يا به هلاكت رسيدند و يا به طرف سوريه فرار كردند و در سوريه نيز ارتش اين كشور با پشتيباني نيروهاي مردمي، تروريستهاي داعشي را تار و مار كردند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: براساس اعلام صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل در جنگ يمن بيش از يكهزار و 160 كودك به شهادت رسيدند و بيش از يكهزار و 730 كودك مجروح و حدود 10 ميليون كودك نياز به كمكهاي بشر دوستانه دارند.

آيت الله نمازي افزود: يك ژنرال آمريكايي طرفدار دونالد ترامپ يكي از دو نامزد رياست جمهوري آمريكا در مصاحبه اي اظهار نظر كرده است برنده جنگ موصل، شيعيان عراق و ايران خواهد بود.

وي همچنين فرمايشات رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخبگان و استعدادهاي برتر علمي را مهم قلمداد كرد و با اشاره به برخي از فرازهاي مهم معظم له در اين ديدار، گفت: نخبگان موتور محرك رسيدن به اهداف بزرگ هستند و مسؤولان بايد به موضوع نخبگان نگاه جدي و عملياتي، دلسوزانه و پيگرانه داشته باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان افزود: جمهوري اسلامي ايران بايد به كشوري پيشرفته، قدرتمند، شريف، صاحب حرف نو، داراي عزت، برخوردار از احساس عزت، سرشار از معنونيت و ايمان و برافزاينده پرچم تمدن نوين اسلامي باشد كه لازمه رسيدن به اين اهداف والا اهميت دادن به نخبگان و قدراين نعمت الهي را دانستن است.

نماينده ولي فقيه در كاشان، ادامه داد: پيشرفت سرعت علمي ايران در مقطعي 13 برابر متوسط جهاني بود و اين سرعت به هيچ وجه نبايد كاهش يابد بلكه بايد بيشتر شود.

آيت الله نمازي اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، بارها گفته ايم اگر در هسته اي عقب نشيني كنيد آنها مسأله موشك را پيش مي كشند، اگر باز هم عقب برويد، بحث حمايت از مقاومت را مطرح مي كنند، اگر عقب نشيني ادامه يابد موضوع حقوق بشر را جلو مي آورند و اگر معيارهاي آنها را پذيرفتيد، سراغ حذف معيارهاي ديني در حكومت مي روند.

وي در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مشكوك و مبهم آيت الله مصطفي خميني(ره) در آبان سال 56 در نجف، گفت: مصيبت آيت الله مصطفي خميني مصيبت سخت و سنگيني بود اما به ازاي اين سرمايه بزرگ را كه امام در راه انقلاب فدا كرد خداوند نيز جبران كرد به اين معني كه اگر آيت الله مصطفي خميني(ره) به شهادت نمي رسيد انقلاب پيروز نمي شد.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: با شهادت آيت الله مصطفي خميني(ره) غيرت ديني مردم به خروش آمد و حوزه هاي علميه به ويژه حوزه علميه قم قيام كرد و با برگزاري مراسم و بر عليه نظام  ستم شاهي شعاردادند.

آيت الله نمازي گفت: پيكر شهيد آيت الله مصطفي خميني(ره) را غسل و كفن كردند و در كربلا طواف دادند و در ادامه به نجف آوردند و در صحن مطهر اميرمومنان(ع) آيت الله خوئي نماز را قامه كرد و در جوار مرقد مطهر اميرمومنان و در كنار قبر علامه حلي مدفون شد.

نماينده ولي فقيه دركاشان افزود: مقام علمي، فقاهت، اجتهاد، شجاعت آيت الله مصطفي خميني(ره) از آغاز دوران انقلاب و از سال 41 در كنار پدر بزرگوار خودشان بودند، ايشان محقق، مدرس، مفسر، حكيم و فيلسوف و سرمايه  بزرگي بود كه امام در باره او مي فرمايد، من براي آينده انقلاب اسلامي به ايشان چشم دوخته بودم اما خداوند او را از امام گرفت و به ازاي آن انقلاب اسلامي را به ملت ايران هديه داد./1307/پ201/ج

ارسال نظرات