۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۵۶۵۸۲
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دولتمردان به جای زیر سؤال بردن تریبون‌‌های مقدس به فکر مشکلات مردم باشند

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مردم از دولتمردان و قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه انتظار دارند به جای حاشیه ‌پردازی‌ها و زیر سؤال بردن تریبون‌های مقدس مانند نماز جمعه، گفتن سخنانی مانند اصحاب عَلَم و قلم و مسائل قبل از انتخابات به فکر مشکلات مردم و حل آن‌ها باشند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به 3 آبان و سالروز تأسیس سازمان ملل متحد اظهار کرد: متأسفانه امروز سازمان ملل تبدیل به سازمان کشورهای قدرتمند برای نفوذ در دیگر کشورها و گسترش سلطه‌گری آنها تبدیل شده است.

وی افزود: امید است به‌ زودی به نقطه‌ای برسیم که همه ملتها یک سازمان واحد با مدیریت امام زمان(عج) تشکیل دهند تا مُهر ختم به همه ستمها و ظلمهای موجود در جهان زده شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به 4 آبان ‌ماه سالروز اعتراض امام خمینی(ره) و افشاگری ایشان علیه کاپیتوالاسیون بیان کرد: کاپیتوالاسیون قانونی ذلت‌بار برای ملت ایران بود که متأسفانه حاکمیت آن زمان در اثر ضعف، وابستگی و ذلت ماندگاری خود را به وجود آمریکا وابسته می ‌دانست و این قانون را با افتخار پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام این مسأله را ذلتی بزرگ برای کشور عنوان و تصریح کرد: هر ملتی که ضعیف و وابسته شود نتیجه‌ای جز سلطه بیگانگان بر خود و رخت بستن عزت از میان مردمش ندارد اما امام خمینی(ره) و انقلاب بر این سلطه پایان دادند و عزت را برای کشور و دنیای مستضعفان به ارمغان آوردند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اقتضای نظام سلطه این است که سلطه‌گری کند و این سلطه‌گری حاصلی جز بی ‌اختیاری ملتها ندارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که مبادا نگاه به غرب دوباره در کشور احیا شود و بعضی افراد هوس کنند که پای آمریکایی ‌ها دوباره به کشور باز شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز آمریکا به خاطر نفوذ و بازگشت به گذشته سعی در باز کردن راهی برای گفت‌وگو با ملت ایران دارد، گفت: راه نفوذ و سلطه آمریکا بر کشور و ملت ایران به دلیل انسجام و وحدت مردم بسته شده است به گونه‌ای که خودشان امروز به این مسأله اعتراف می‌کنند که دنبال کانالی ارتباطی هستند تا راه نفوذ به کشور و ورود به استحاله فرهنگی برایشان باز شود و بتوانند در این راه از ضعف و نگاه منفعلانه برخی مسؤولان استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه آنها نیاز به مذاکره با ما دارند، بیان کرد: مذاکره ما با آمریکا برای اثبات حقانیت است اما متأسفانه برخی بد عمل کردند و این مذاکره نتیجه‌‌ای داد که امروز همه اعتراف می‌کنند آمریکا بد عهد است باید مراقب بود بیش از این راه برای آمریکایی‌ها باز نشود.

وی افزود: آمریکا اقتداری به کشور نمی ‌دهد و جای تأسف است که برخی افراد اقتدار کشور را در ارتباط با آمریکا می ببینند؛ این افراد باید بیدار شوند و با دست ضعیف خود به کشور و انقلاب آسیب نرسانند چرا که در این صورت تنها خودشان رسوا می ‌شوند و هیچ آسیبی به انقلاب نمی ‌رسد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه امروز مسائلی مانند اشتغال، بروکراسی‌های اداری، مفاسد سیاسی اداری و اقتصادی دغدغه مردم هستند، تصریح کرد: مردم از دولتمردان و قوای سه‌گانه به ویژه قوه مجریه انتظار دارند به جای حاشیه ‌پردازی‌ها و زیر سؤال بردن تریبون‌های مقدس مانند نماز جمعه، گفتن سخنانی مانند اصحاب عَلَم و قلم و مسائل قبل از انتخابات به فکر مشکلات مردم و حل آن‌ها باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان ادامه داد: دولتمردان باید به جای حاشیه‌ پردازی و این قبیل بازیگری ‌ها تنها به دلیل سیاسی ‌بازی، به مسائل کلان کشور و رفع مشکل بیکاری بپردازند./201/9457/ب1

ارسال نظرات