۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۵۷۱۷۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

آرمان های انقلاب اسلامی به الگویی برای ملت های جهان تبدیل شده است

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر آرمان انقلاب در محدوده کشور محبوس می‌شد در دستیابی به اهدافش ناموفق می‌ماند، گفت: امروز آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به الگویی برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده است.
انقلاب اسلامی

به گزاش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام حسین حاجی پور، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع بسیجیان این شهرستان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ضمن تسلیت ایام شهادت و سوگواری امام حسین(ع)، اظهار داشت: عشق به امام حسین(ع) دین، مذهب و مرز نمی‌شناسد و در عمق جان همه انسان‌های آزاده نفوذ می‌کند.

وی افزود: بیش از ۳۷ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی گذشت، نظامی که فلسفه وجودی آن بر اساس تحقق آرمان‌هایی الهی و اراده و خاص همه گروه‌های مردم کشور بزرگ و متمدن برای به دست گرفتن سرنوشت کشور خود شکل‌ گرفته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با اشاره به اینکه اغلب انقلاب‌هایی که در جهان رخ داد متعلق به یک یا چند قشر خاص بوده و کمتر کشوری برای تغییر وضعیت موجود در کشورش همه گروه‌های مردمی یکپارچه و یک‌صدا یک خواسته داشتند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای آرمان‌های بسیار مقدس و منحصربه‌فردی بود که در درجه اول حاکمیت‌های ارزش‌های دینی و الهی بر کشور هدف همه مردم بود.

حجت الاسلام حاجی پور ادامه داد: به‌ دست گرفتن سرنوشت به دست خود مردم همچنین از بین بردن همه زمینه‌های ظلم و ستم در این کشور که از سوی قدرت‌های غربی و عوامل دست‌نشانده آنها در کشور اجرا می‌شد از دیگر اهداف مردم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه این انقلاب ساده به دست نیامده و بهای سنگینی برای آن پرداخت‌شده و خون‌های پاک اهدا شده تا این انقلاب عزیز به رهبری بزرگمرد تاریخ به ثمر بنشیند، تأکید کرد: انقلابی که نه‌ تنها اهداف عالی و مقدس ملی را در سر می‌پروراند بلکه هدفش ارائه الگوی جدید به کشورهای محروم و مستضعف بود.

وی با اشاره به این که  اگر آرمان انقلاب در محدوده کشور محبوس می‌شد در دستیابی به اهدافش ناموفق می‌ماند، خاطرنشان کرد: امروز آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به الگویی برای ملت های آزاده دنیا تبدیل شده است.

حجت الاسلام حاجی پور با تأکید بر اینکه نقطه مقابل انقلاب اسلامی با دشمنان از همین نقطه مشخص و بعد از آن انواع و اقسام تهدیدها و توطئه‌ها علیه این نظام و حکومت نوپا و تازه شکل‌گرفته شروع شد، اظهار داشت: بعد از پیروی انقلاب فتنه‌های مختلفی در سراسر کشور تحت عنوان قیام‌های قومی و مذهبی به راه انداختند اما به لطف خداوند در فاصله بسیار کوتاهی به شکست ختم شد.

وی با اشاره به این که بعد از ناکامی در این حوزه بلافاصله جنگ تمام‌عیار و ناجوانمردانه به راه انداختند، تصریح کرد: دفاع مقدسی که ظاهراً از سوی یک کشور همسایه با حکومت مستبد و ظالمانه اتفاق افتاد اما در عمل با حمایت کشورهای غربی و شرقی علیه کشوری که تنها جرم و گناهش به دست گرفتن سرنوشتش بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه جوانان عزیز و شایسته این مرز و بوم با رهنمودهای امام راحل چنان ایستادگی از خودشان نشان دادند و حماسه‌ها خلق کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و توطئه بزرگ دشمن ناکام ماند، تصریح کرد: بعد از آن توطئه‌ها و تهدیدها پس از دیگری به شکست منجر شد و وقتی از تهدیدها و حمله‌ها نظامی داخلی و خارجی ناامید شدند به دو حوزه فرهنگ و اقتصاد روی آوردند.

وی با اشاره به این که علیرغم توطئه ها و نقشه های گسترده فرهنگی دشمن علیه نظام، نتوانستند ملت ایران را در این حوزه زمین گیر کنند، ادامه داد: در حوزه فرهنگ با توجه به عشق مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و ریشه گرفتن آن در تار و پود ملت نتوانستند کار اساسی انجام دهند به همین دلیل حوزه اقتصادی را انتخاب کردند.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه دشمن برای زمین گیر کردن ملت و مسؤولان تحریم نابرابر و ناجوانمردانه ای را علیه این ملت در پیش گرفت، تصریح کرد: اما این ملت بزرگ، باسابقه، فرهنگ و مؤمن این توطئه را پشت سر گذاشت.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری مانند بسیاری از صحنه‌های دیگر در این حوزه هرچند خوش‌بین به مذاکره نبودند اجازه دادند چهره پلید و واقعی دشمنان ما به‌ویژه برای جوانان و دوستداران نظام که نظرات‌شان برای دلسوزی نظام بود اما راه را اشتباه رفته بودند مشخص شود، گفت: به همین دلیل تیم دیپلماسی بسیار قوی از بهترین فرزندان این مرز و بوم انتخاب شدند و در مذاکراتی طولانی‌مدت و پیچیده توافقی صورت گرفت که نتیجه آن همان چیزی بود که مقام معظم رهبری پیش‌بینی کرده بودند.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان اینکه مسائلی که به‌عنوان مشکلات در مورد کشور مطرح می‌کنند بهانه‌ای بیش نیست و به‌ دنبال اصل و اساس نظام هستند نه ساختار و سازمان شکلی نظام، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان تضعیف آرمان‌های نظام و نفوذ در ارکان اساسی کشور بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه‌ای واقع‌ شده که کشورهای همسایه با مشکلات متنوع امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دست‌به‌گریبان هستند، اظهار داشت: در بحث دفاعی منطقه‌ای امن خواهد بود که مجموعه کشورهای آن منطقه برای تأمین امنیت با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به این که در منطقه جنوب غرب آسیا حدود ۱۳ کشور همسایه ما هستند، گفت: از افغانستان که چند دهه انواع جنگ‌های داخلی را پشت سر گذاشته و اوضاع ناامنی دارد، هنوز هم چند استان مهمش در اختیار حکومت طالبان است به طور طبیعی از کشور نباید بخواهیم تعهدی در رابطه با حفظ و حراست مرزهای ما داشته باشد تا کشور پاکستان هم که با همین وضع روبه‌رو است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمودآباد با بیان اینکه در منطقه غرب کشورهای عراق و ترکیه، از بحرین گرفته تا یمن حتی خود عربستان اوضاع امنیتی مناسبی ندارند، تصریح کرد: کشورهایی که به‌ ظاهر وضعیت امنیتی مناسبی دارند تعهدی در رابطه با همکاری امنیتی و مرزی با ما ندارند که مجموعه این عوامل باعث شده مرزهای ما مورد تاخت‌وتاز افرادی با هدف کسب منابع اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند که یک عده آگاهانه، سازمان‌یافته و حرفه‌ای و یک عده ناآگاه اقدام به ورود کالاهای قاچاق به کشور می‌کنند که ضرر و زیان فراوانی به کشور وارد کرده است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته همواره مواردی را مورد تأکید قرار دادند تا اینکه سال ۹۵ را با آن عنوان یعنی اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام‌گذاری کردند، اظهار داشن: در رابطه با اقتصاد مقاومتی نظریه، طرح و تحقیق و پژوهش در حوزه حرف و تألیف روی کاغذ کفایت می‌کند و باید به مرحله عمل برسیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی چهار راهبرد مهم و استراتژیک دارد که ابتدا به بحث تقویت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال و در انتها به حمایت از کالای تولید داخل می‌پردازد که به طور دقیق مقوله قاچاق در تضاد و تقابل با این راهبردهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی می‌خواهد کالای تولید داخل تقویت شود ولی قاچاق کالایی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده قیمت تمام‌شده پایینی دارد، بیان کرد: امسال‌ دولت رقم قابل توجهی را در مرحله اول برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی در شرف بهره‌برداری یا واحدهای تولیدی بهره‌برداری‌شده‌ای که سرمایه در گردش لازم برای تولید ندارند را شروع کرده است.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی با هزینه‌های فراوان به بهره‌برداری رسیده و نتیجه آن تولید کالای داخلی در کشور شده که مشتری نخواهد داشت چون مشابه آن کالای قاچاق و خارجی باکیفیت پایین اما در ظاهر شبیه کالا باکیفیت و مرغوب به قیمت پایین عرضه می‌شود چراکه یکی از حقوق قانونی را پرداخت نکرده و به‌وفور در سطح جامعه است و تولیدکننده دیگر جای عرض‌اندام ندارد.

حجت الاسلام حاجی پور با بیان اینکه در کنار این هجمه که خارج از مرزها هدایت و ساماندهی می‌شود هجمه فرهنگی از سال‌ها قبل بر ملت وارد کردند که ایران توان تولید کالای باکیفیت ندارد، تصریح کرد: متأسفانه این فرهنگ در نسل جوان طرفدار پیدا کرده است.

وی در پایان گفت: در طول دو سال گذشته حجم کالاهای قاچاق از سی میلیارد به ۱۵ میلیارد رسیده و نصف شده است و به یقین با حرکت برنامه‌ریزی‌شده دقیق و کارشناسی همچنین همکاری همه دستگاه‌هایی که به‌ نوعی در این حوزه مسؤولیت دارند، این تهدید را پشت سر می‌گذاریم که لازمه آن متوجه شدن مردم و فرهنگ‌سازی و آموزش است./950/202/ب2

ارسال نظرات