۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۶۰۵۶۵
کارشناس مسائل مذهبی:

یکی از اهداف امام حسین حکومت کردن به سیره جدش رسول الله بود

حجت الاسلام فارسی زاده گفت: در واقعه کربلا ابلیس ‏تمام قد حضور داشت، قیام امام حسین(ع) تنها برای امر به معروف و نهی از منکر نبود، بلکه حکومت کردن به سیره جدش رسول الله(ص) و پدرش امیرمؤمنان(ع) نیز از اهداف قیام ایشان بود، زمانی امر به معروف اجرا می ‏شود که حاکم عالم و عادل حکومت کند.‏
اهداف قیام امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام فارسی زاده، کارشناس مسائل مذهبی، بعد از ظهر امروز در مسجد قمربنی هاشم(ع) اصفهان، گفت: امام سجاد(ع) فرمودند«به درستی که ابلیس در روز عاشورا بالای زمین کربلا پرواز می کرد در حالی که شاد بود و به اصحاب خود می گفت که من انتقام خود را از فرزندان آدم گرفتم».

وی ادامه داد: ابلیس در روز عاشورا با یک تیر دو نشان زد، اول این که امام حسین(ع) را به شهادت رساند و نشان دوم این که افرادی که در سپاه عمر سعد قرار گرفتند به هلاکت رسیدند و لعن ابدی شدند، در روزی که تمام آسمان و زمین می گریستند ابلیس از همه خوشحال تر بود.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ابلیس در زندگی تمام انسانها هست و تا لحظه جان دادن انسانها را رها نمی کند، اگر بفهمیم که امام حسین(ع) برای چه هدفی قیام کردند متوجه خواهیم شد که چرا در واقعه کربلا ابلیس ‏تمام قد حضور داشت، برخی می گویند چون کوفیان برای امام حسین(ع) نامه نوشتند و حضرت را به کوفه دعوت کردند ایشان قیام کردند.

حجت الاسلام فارسی زاده بیان داشت: این گفته درست نیست چرا که چند منزل به کوفه مانده بود که خبر شهادت سفیران امام حسین(ع) به ایشان رسید ولی ایشان مسیر را ترک نکردند و همچنان به سمت کوفه حرکت کردند، برخی عقیده دارند سیدالشهدا(ع) فقط برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند که یزید دست از کارهای زشت و فسق بردارد، اما اگر یزید از فسادهای خود دست بر می داشت بازهم امام حسین(ع) قیام می کردند.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) علت اصلی قیام خودشان را در نامه ای که به برادر خود محمد حنفیه نوشتند این گونه فرمودند« من فقط برای اینکه ظالمی را از بین ببرم و به داد مظلومی برسم قیام نکردم من برای اصلاح امت جدم و امر به معروف و نهی از منکر و حکومت کردن به سیره جدم رسول الله(ص) و پدرم امیرمؤمنان(ع)  قیام کردم» .

کارشناس مسائل مذهبی افزود: زمانی حکومت اسلامی می شود و همه ظالمان از بین می روند و مظلومان به حقشان می رسند ‏ و امر به معروف اجرا می شود که حاکم عالم و عادل و خلیفه خدا حکومت کند، اگر امام حسین(ع) به حکومت می رسید ابلیس به خواسته هایش نمی رسید، معاویه در هنگام مرگش به یزید گفت مبادا با حسین بجنگی و دستت به خون او رنگین شود ولی یزید تحت فرمان ابلیس هم با امام حسین(ع) جنگید و هم دستش به خون حضرت(ع) آغشته شد. ‏/869/‏202/ب3

ارسال نظرات