۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۶۱۵۰۸
کوثری در گفت وگو با رسا:

برجام به اندازه کافی به نفع ‌آمریکا هست که ترامپ ‌آن را پاره نکند

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که سیاست های کلان آمریکایی ها چه جمهوری خواه و چه دموکرات تفاوتی با یکدیگر ندارد، گفت: آنها روحیه چپاولگری و غارتگری خود را در هر کشور دارند و روح زیاده خواهی و زورگویی در آن ها وجود دارد.
کوثری

اسماعیل کوثری کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات رییس جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ گفت: این انتخاباتی همانند انتخابات گذشته بود اما در عین حال اما تفاوتی با گذشته داشته است.

وی افزود: ترامپ واقعیت ها و اشکالات جامعه آمریکا را مطرح کرده یعنی مسائلی که از سوی کاندیداها و سیاست مداران آمریکایی مطرح نمی شد را ترامپ مطرح کرد، ترامپ روی واقعیتی هایی دست گذاشت که معمولا مسؤولان سیاسی آمریکا آن ها را لاپوشانی می کردند و نمی گذاشتند مطرح شود.

نماینده سابق مجلس با بیان این که مردم آمریکا نسبت به این سخنان اقبال نشان دادند، اظهار داشت: به همین دلیل ترامپ توانست برنده انتخابات شود، این که گفته شود قرار است تفاوتی داشته باشد این گونه نیست، این هم همانند اوباما که قول های بسیاری از جمله تغییر داد و عملی انجام نداد خواهد بود.

وی ادامه داد: سیاست های کلان آمریکایی ها چه جمهوری خواه و چه دموکرات تفاوتی با یکدیگر ندارد، آن ها روحیه چپاول گری و غارتگری خود را در هر کشور دارند و روح زیاده خواهی و زورگویی در آن ها وجود دارد، این که آیا سیاست آن ها درباره ایران فرق می کند باید گفت خیر این گونه نیست.

کوثری با اشاره به ادعای ترامپ مبنی بر پاره کردن برجام ابراز داشت: ترامپ در تبلیغات خود بیان کرده که برجام را پاره خواهد کرد اما این کار را نمی کند چون برجام به اندازه ای به نفع آنها بوده که نه تنها ترامپ بلکه هر رییس جمهور دیگری هم که باشد هیچ زمان آن را پاره نمی کنند اما به تعهدات خود هم عمل نخواهند کرد.

وی با انتقاد از ذوق زدگی برخی روزنامه ها و رسانه ها در معرفی پیروز انتخابات آمریکا قبل از اعلام نتایج عنوان کرد: اینها قبلا و الان هم نشان دادند که سرشان در آخور آنها است، از اصلاح طلبان واداده، انسان های خود فروخته و وابسته به بیگانگان چیزی غیر از این انتظار نمی رود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اینها بسیار به دشمنان خوش بین هستند و به اندازه ای که برای آنها فکر می کنند برای داخل کشور وقت نمی گذارند، این افراد در سال 88 هم نشان دادند که چقدر وابسته هستند و چگونه برای آن ها کار می کنند، در طول سال های گذشته هم این مسأله را نشان دادند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات