۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۶۳۲۰۸
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی خبر داد؛

تحصیل 75 هزار طلبه در حوزه علمیه خواهران

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این که قریب به 75 هزار طلبه و نزدیک به 98 هزار فارغ التحصیل داریم، گفت: امروز قریب به 500 مدرسه علمیه داریم و 460 پروژه در دست احداث است که 220 پروژه خوشبختانه تکمیل شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران سراسر کشور شامگاه چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تقدیر از حمایت های این مرجع تقلید از حوزه خواهران گفت: مؤسس مرکز مدیریت حوزه های و بانی این حوزه خود حضرت آیت الله مکارم هستند که از اولین ایام تأسیس تاکنون حمایت کردند.

وی افزود: نخستین مرجعی که اجازه صرف وجوهات در حوزه های علمیه خواهران را داد پس از مرحوم حضرت امام، حضرت آیت الله مکارم شیرازی هستند، اساس حرکت حوزه های علمیه خواهران طبق بانیان خیر بود چون این حوزه به صورت هیأت امنایی اداره می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وجود خیرین همواره در هیأت امنای حوزه خواهران سبب گرمی و نشاط حرکت بوده است، اظهار داشت: ارتباط حوزه های علمیه با مردم از این طریق حفظ شده است و حتی افرادی داشتیم که خانه های خود را برای حوزه گذاشتند.

وی ادامه داد: خانه ها و اموال بسیاری باقیات الصالحات شده است، امروز قریب به 500 مدرسه علمیه داریم و 460 پروژه در دست احداث است که 220 پروژه خوشبختانه تکمیل شده است، حدود 70 مدرسه در مناطق مذهبی مشترک با اهل تسنن فعالیت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان این که قریب به 75 هزار طلبه و نزدیک به 98 هزار فارغ التحصیل داریم، ابراز داشت: مجموعه کمکی که به صورت مستقیم دولت به حوزه علمیه خواهران در بحث ساخت و ساز کرده چیزی حدود 160 میلیارد تومان در طول این سال ها است.

وی عنوان کرد: ارزش مجموعه پروژه های انجام شده قریب به هزار و 600 میلیارد تومان است، تقریبا همه این مبالغ از سوی مردم و منابع محلی تهیه شده است که از افتخارات جامعه شیعی است./1323/202/ب3

ارسال نظرات