۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۶۳۶۱۲
مدیر حوزه علمیه شهداد:

قانون و اخلاق با هم می توانند جامعه را زنده کنند

حجت الاسلام بذرکار گفت: جامعه ای امروز زنده است که در آن اخلاق در کنار قانون اهمیت داده شود، زیرا اگر مردم اخلاق مناسب داشته باشند، راحت تر می توانند قانون های کشور را رعایت کنند و در نتیجه از قانون هم فرار نمی کنند.
اخلاق اسلامی

حجت الاسلام مهدی بذرکار مدیر حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اخلاق نیک در زندگی، بیشترین سفارشات پیامبر به مردم بوده تا بتوانند با داشتن اخلاق مناسب، زندگی خوبی را برای خود داشته باشند.

وی افزود: اگر در جامعه ی اسلامی مردم نگاه اخلاقی به یکدیگر داشته باشند، می توانند جامعه ای بدون درگیری و نزاع داشته باشند.

حجت الاسلام بذرکار با بیان این که نبودن اخلاق مساوی با بیشتر شدن نزاع ها و درگیری های خیابانی است، اظهار داشت: خانواده های زمانی می توانند تربیت صحیح برای بچه های خود داشته باشند که دارای اخلاق خوبی باشند و با اخلاق مناسب بتوانند بچه های خود را تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای امروزه زنده است که در کنار قانون های خود به مردم اخلاق نیک هم یاد دهد زیرا اگر مردم اخلاق مناسب داشته باشند، راحت تر می توانند قانون های کشور را رعایت کنند و در نتیجه از قانون هم فرار نمی کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که پدر و مادر فرزندان خود را بر اساس آموزه های دینی تربیت کنند، تأکید کرد: تربیت خوب، با اخلاق خوب دارای اثر است، که در نتیجه فرزندان به دنبال رفیق و کارهای بد نمی روند.

اخلاق در سیاست

وی اظهار داشت: بعضی از مسوؤلان اگر در قضیه  پول های نجومی از اخلاق اسلامی چیزی یاد داشند، هرگز به طرف پول های بیت المال نمی رفتند هرچند که خودشان بعدا بیان کردند که پول های ما قانونی بود.

مدیر حوزه علمیه شهداد با توجه به این که اگر مملکتی اخلاق فردی و اجتماعی نداشته باشد، در این صورت مملکت مرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه سیاست مداران جامعه ی اسلامی از اخلاق خوبی برخورد دار نیستند و از الفاظ بدی با مردم صحبت می کنند.

وی ادامه داد: سیاستمداران زمانی اخلاقی مناسب دارند که در تمام زمینه های همچون برجام با مقام معظم رهبری مشورت بگیرند و به صحبت های او گوش دهند.

حجت الاسلام بذرکار با اشاره به این که وزیر امور خارجه ایران در باطن خود می گوید باید با آمریکا دوست باشیم، اظهار داشت: انسان هایی که دست به آمریکا می دهند و سر سفره آن ها قرار دارند، به این راحتی نمی توانند اخلاق اسلامی داشته باشند.

وی ابراز داشت: بی قانونی ها در کشور منشأ شان بی اخلاقی است و همه ی مردم بدانند که گذشت و صبر دو عنوان اصلی از اخلاق هستند که می تواند جامعه ی اسلامی را زنده کند.

استاد حوزه علمیه با توجه به این که سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست بوده، تصریح کرد: سیاست غربی ها عین سیاست معاویه بوده که متأسفانه سیاست آن ها عین نیرنگ و حیله است اما سیاست ایران اسلامی همراه با اخلاق بوده که این را اهل بیت و پیامبر به ما یاد دادند.

وی در پایان گفت: این که آمریکایی ها دوباره کشور ایران را تحریم کردند، عین نقض برجام است و مسوؤلان ایرانی باید بدانند که کشور آمریکا همیشه دشمن ایران بوده و نباید هیچ وقت دست دوستی به آن دراز کرد./9707/302/ب3

ارسال نظرات