۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۶۴۷۸۱
معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف:

وقف یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام مشهوری با بیان این‌که وقف یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، گفت: وقف چشمه‌ای همیشه جاری است و حتما نیاز دارد که مردم خیر، نیازهای روز جامعه را شناسایی کرده و در این راستا وقف کنند.
حجت الاسلام وحدت مشهوري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در غباروبی امام‌زاده سیدمحمد کججانی(ع) تبریز با تأکید بر احیای جایگاه حقیقی امامزادگان و بقاع متبرکه استان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور تأکید دارند.

وی با بیان این‌که باید با حرکت جهادی و روحیه جهادی، شرایط امامزادگان را از نظر عمرانی و فرهنگی در شأن تبریز و آذربایجان فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: شرایط امام‌زادگان در شأن آذربایجان نیست و جا دارد مسؤولان در این بقاع متبرکه حضور یابند تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شوند.

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018 میلادی تصریح کرد: با توجه به میزبانی تبریز از گردشگران بین‌المللی در سال 2018، جا دارد که اماکن مذهبی را آنگونه که شایسته شهر تبریز است آماده کنیم، مسؤولان با حضور در فضای امام‌زادگان مشاهده خواهند کرد که چگونه با هزینه‌های کم برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این‌که امامزادگان استان مرکز عبادت، تفکر و اندیشه دینی مردم مؤمن و متدین محسوب می شوند، تصریح کرد: رهبری فرمودند؛ امامزادگان ثروت‌های معنوی جامعه بوده و به تبع اینکه اولاد ائمه‌ اطهار(ع) هستند دل های ما را جذب می‌کنند.

وی افزود: هر اندازه که کارهای فرهنگی در امام‌زادگان انجام شود به همان میزان نیز جلوی بزه‌کاری‌ها و ناهنجاری‌ها در جامعه گرفته خواهد شد؛ آذربایجان شرقی میزبان نزدیک به 100 امام‌زاده است که 30 مورد آن شاخص بوده و برنامه‌های متنوع و زیادی را برگزار می‌کنند اما اعتراف می‌کنم شرایط امام‌زادگان شایسته‌ استان نیست.

حجت‌الاسلام مشهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته وقف، بر ترویج فرهنگ این سنت حسنه در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: وقف تبدیل فانی به باقی است، زیرا اکنون موقوفاتی داریم که واقفان آن 300 سال پیش از دنیا رفته‌اند اما اکنون مردم از عواید آن بهره‌مند می‌شوند.

وی وقف را بزرگ‌ترین پشتوانه فرهنگی و اقتصادی جامعه دانست و با بیان اینکه، وقف یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است، گفت: وقف چشمه‌ای همیشه جاری است و حتما نیاز دارد که مردم خیر، نیازهای روز جامعه را شناسایی کرده و در این راستا وقف کنند، نیاز به وقف برای پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و دینی امری مهم در عصر حاضر است.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 تبریز در سخنانی با بیان این‌که نذورات جمع‌آوری شده از امام‌زاده‌ها در مسیر هزینه‌های عمرانی و جاری خود امام‌زاده هزینه می‌شود، اظهار داشت: آیین غباروبی و عطرافشانی امام‌زاده سیدمحمد(ع) کججانی بعد از اتمام محرم و صفر انجام می شود./935/پ202/ج1

ارسال نظرات