۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۴۶۶۶۴۴
امام جمعه اهل سنت بیرجند:

دشمن مزدوران خود را برای ایجاد اختلاف در کشورهای اسلامی بسیج کرده است

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: امروز دشمنان مزدوران خود را بسیج کرده‌اند تا در کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا به اهداف مورد نظر خود برسند.
فاروقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی غلام‌حیدر فاروقی، امام جمعه اهل سنت بیرجند شامگاه یکشنبه در جشن آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی(ص) بیرجند اظهار داشت: برخی‌ها تصور می‌کنند وحدت مسأله جدیدی است در حالی که ما در قرآن امر و نهی داریم، خدا در قرآن مسلمانان را از برخی موارد نهی و از برخی موارد امر کرده است.

وی گفت: تمام بدبختی‌ها و مصیبت‌های که جهان اسلام با آن دست و پنجه نرم می‌کند بر اثر اختلاف است، این برادرکشی که به نام اسلام در منطقه صورت می‌گیرد و برادر، برادر خود را می‌کشد یک فاجعه است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان سؤالی مبنی بر اینکه چه کسانی این وضعیت را در کشورهای اسلامی به وجود آورده‌اند و چه کسانی پشت این صحنه‌ها حضور دارند؟ افزود: بدون شک ابرقدرت‌ها و دشمنان اسلام نمی‌خواهند مسلمانان با هم اتحاد و وحدت داشته باشند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه بیداری اسلامی که امروز وجود دارد مسؤولیت علمای اسلام را بیشتر کرده است، تصریح کرد:‌ امروز محبوب‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که در راستای حفظ و انسجام وحدت و اجرای دستورات خدا تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: هر وقت که انسجام و وحدت در جامعه بوده است ما به پیروزی رسیده‌ایم اما هر وقت اختلاف داشته‌ایم ابرقدرت‌ها بر مسلمانان چیره شده‌اند، امروز دشمنان مزدوران خود را بسیج کرده‌اند تا در کشورهای اسلامی اختلاف ایجاد کنند که آن‌ها به اهداف مورد نظر خود برسند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند خاطرنشان کرد: وحدت واقعی این است که قلب‌های ما به یکدیگر نزدیک شود و مسلمانان باید آنچه که برای خود دوست می‌دارد برای دیگران هم دوست بدارد، ما باید اختلافات را تحمل و مدارا کنیم.

مولوی فاروقی رمز پیروزی مسلمانان را در گرو وحدت دانست و اظهار کرد:‌ مسلمانان با مشترکاتی که دارند در کنار هم قرار بگیرند و در مقابل دشمنانی که قصد دارند مسلمانان را از بین ببرند بایستند، دشمن می‌داند تنها راهی که می‌تواند مسلمانان را مطیع خود قرار دهند ایجاد اختلاف و تفرقه است.

وی بر ضرورت وحدت در جامعه تأکید کرد و افزود: دشمنان در تهاجمات فرهنگی می‌خواهد مسلمانان را به جان هم بیاندازند که تا حدودی در برخی‌ از کشورها موفق هم شده است و سود برده‌اند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تکیه بر مشترکات یکدیگر، فاصله گرفتن کشورهای اسلامی از کشورهای غربی و سلطه‌گر و پرهیز از توهین و افترا از جمله راهکارهای ایجاد وحدت دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر واجب است اما اگر کسی کار خلافی کرد نباید آن را مورد توبیخ قرار داد بلکه باید آن را راهنمایی کرد./202/880/ب1

ارسال نظرات