۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۷۹۸
آيت الله نمازي:

امامزادگان سرمايه بزرگي براي افزايش معرفت و پيروي از معارف الهي هستند

نماينده ولي فقيه در کاشان با اشاره به اينكه امامزادگان بزرگوار ستارگاني هستند که براي هدايت، اعتماد و اميد پيروان اهل بيت از آسمان هدايت به زمين فرود آمده اند، گفت: شناخت مردم از اين ستارگان هدايت مي تواند سرمايه بزرگي براي افزايش معرفت و پيروي از معارف بلند الهي باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار رييس اداره اوقاف و امور خيريه كاشان با اشاره به چاپ و انتشار کتاب فرهنگ جامع امامزادگان کاشان، گفت: يکي از کارهايي که تاکنون جاي آن خالي بوده جمع آوري و تحقيق پيرامون تعداد امامزادگان بزرگوار در منطقه کاشان است.

وي افزود: انجام اين کار بزرگ نيازمند به توانايي و تتبع تاريخي و انگيزه و ارادت به ساحت مقدس خاندان مطهر نبوت و امامت است كه اين توفيق نصيب دانشمند توانا استاد حوزه و دانشگاه مجيد زجاجي شده است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه اين محقق حوزه و دانشگاه براي چاپ و انتشار اين كتاب تحقيقات فراوان و طاقت فرسايي را پيرامون امامزادگان منطقه انجام داده است، گفت: در كتاب فرهنگ جامع امامزادگان کاشان حدود، يکصد و شصت امامزاده و بقاع متبرکه جمع آوري شده است.

وي با تبريك اين افتخار بزرگ اظهار اميدواري كرد، اهل معرفت از جمله جوانان و به ويژه طلاب از اين اثر مبارک حداکثر بهره برداري را داشته باشند و با برنامه ريزي و تنظيم وقت، تدريجا به زيارت اين ستارگان زمين شرفياب شده و زمينه کمال بيشتر خود را فراهم كنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به اينكه، همه عترت طاهره و ائمه اثنا عشر در راه حفظ امانت رسالت و امامت به شهادت رسيدند، گفت: امامزادگان و ذريه طيبه پيامبر اکرم(ص) و ائمه معصومين(س) مسؤوليت ترويج و تبليغ و هدايت و ارشاد پيروان اهل بيت را برعهده گرفتند، از اين رو به سوي بلاد مسلمين و پيروان اهل بيت هجرت كردند و با همه مشكلات مسؤوليت خود را که از مصاديق برجسته «الذين آمنوا و هاجروا و جاهدوا في سبيل الله باموالهم وانفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون است» انجام دادند.

آيت الله نمازي ادامه داد: امامزادگان در سخت ترين دوران و حاکميت حاکمان طاغوت و جائران ظالم اين رسالت بزرگ را که ادامه راه پدران معصومين است به اطراف جهان اسلام روانه شدند و با رعايت اصول امنيتي و تقيه از حاکمان ستمکار، شيعيان را که در محروميت و مظلوميت از سوی حاکمان ستمکار گرفتار بودند اميدوار مي‌كردند.

وي با اشاره به اينكه امامزادگان بزرگوار ستارگاني هستند که براي هدايت و اعتماد و اميد پيروان اهل بيت از آسمان هدايت به زمين فرود آمده اند، اظهار داشت: قبور منور امامزادگان در طول تاريخ زيارتگاه اهل دل و معرفت و حاجتمندان و گرفتاران بوده و گروه هاي زيادي از برکت توسل به امامزادگان به حاجات خود رسيده اند.

به گفته وي، شناخت مردم عاشق خاندان رسالت و ولايت از اين ستارگان هدايت مي تواند سرمايه بزرگي براي افزايش معرفت و پيروي از معارف بلند الهي باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري از منطقه كاشان به عنوان يكي از مناطق مورد هدف و امن امامزادگان نام برد و عنوان كرد: منطقه کاشان اين افتخار را دارد که قبور مطهر تعداد زيادي از امامزادگان را در قلب خود جاي داده است.

شايان ذكر است، کتاب فرهنگ جامع امامزادگان و بقاع متبرکه کاشان مشتمل بر شرح حال و معرفي امامزادگان و بقاع متبرکه و علمای کاشان و حومه به همت اداره اوقاف و امورخيريه کاشان تهيه شده است./202/1307/ب1

ارسال نظرات