۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۶۹۹۴۳
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

تمدن واقعی اسلام ریشه در تدین افراد جامعه دارد

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به لازمه‌های تمدن نوین اسلامی، گفت: انسان اگر متدین باشد بدون تردید جامعه‌ای متمدن نیز خواهد ساخت، از این رو تمدن واقعی اسلام ریشه در تدین افراد جامعه دارد.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، با اشاره به لازمه‌های تمدن اسلامی، گفت: برقراری تمدن اسلامی مرحله عالی ایمان و عمل به احکام الهی است، در واقع این تمدن در آیینه تدین معنا پیدا می‌کند.

برقراری عدالت در جامعه مبنای تمدن اسلامی

وی اظهار کرد: انسان اگر متدین باشد بدون تردید جامعه‌ای متمدن نیز خواهد ساخت، ازاین رو تمدن واقعی اسلام ریشه در تدین افراد جامعه دارد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در مسیری حرکت کرده که صدای تمدن اسلامی را نه تنها در داخل بلکه در منطقه و ملل غربی نیز طنین‌انداز کرده است. 

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی مبنای تمدن اسلامی را برقراری عدالت در جامعه دانست و اظهار کرد: عدالت محوری و برابری مردم لازمه تشکیل تمدن اسلامی است، مسئول و حاکمی که به این اصل توجه ندارد اسلام را در برنامه‌های منفعت طلبانه خود تعریف می‌کند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با اشاره به جایگاه حاکم در اسلام گفت: قدرت‌ سیاسی در تمدن اسلامی رنگ دینی و عام‌المنفعه دارد و با قدرت سیاسی در جوامع غربی متفاوت است، در غرب این قدرت برای تأمین منافع مادی با استفاده ابزاری از مردم تعریف می‌شود اما در تمدن اسلامی قدرت سیاسی در جهت تحقق ارزش‌های اسلامی و در خدمت به مردم و جامعه است. 

تمدن اسلامی پویایی دارد و در همه حال از ارزش‌ها حفاظت می‌کند

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی ادامه داد: تمدن اسلامی پویایی دارد و در همه حال از ارزش‌ها حفاظت می‌کند، این تمدن اگر در طول تاریخ مورد هجمه و توطئه دشمن قرار گیرد به انحراف کشیده نخواهد شد، در اجتماعی که دانشمندان و فرهیختگانش خود را متعهد به اسلام می‌دانند از تمام توان خود برای پیشرفت تمدن اسلامی بهره می‌جویند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور بیداری اسلامی در منطقه را قدم اول تمدن اسلامی دانست و افزود: قدم‌های اولیه اگر محکم و درست خط دهی شود می‌توان انتظار داشت که جامعه‌ به سوی نور که همان اسلام ناب محمدی است هدایت شود، تکلیف تمدن‌سازی نوین اسلامی وظیفه‌ای همگانی است در واقع هر فردی بنا به مسئولیت و دانش خود سهمی در تشکیل تمدن نوین اسلامی دارد./842/101/ب2

ارسال نظرات