۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۱۹۴
در راستای احیای امر به معروف صورت می گیرد؛

اجرای طرح «یک روحانی برای هر خانواده» در چهارمحال و بختیاری

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح یک روحانی برای هر خانواده، گفت: این طرح باید با برنامه ریزی در استان اجرا شود و به عنوان یک فرهنگ در میان خانواده‌های استان ترویج یابد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان که با حضور مسؤولان ادارات مختلف در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستانها شکل گفته و این ارزشمند است، گفت: همه معتقد هستیم که کار اساسی و ریشه‌ای نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در استان صورت نگرفته و این مایه تأسف است.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه مسؤولان باید زمینه ساز حضور مردم در احیای امر به معروف و نهی از منکر باشند، اظهار کرد: باید به مردم میدان دهیم و اضطراب و نگرانی را که باید پاسخ دهند از دوششان برداریم.

وی با تأکید بر اینکه ماهیت کار ستاد و اینکه در مقابل با مفاسد چه باید بکنیم باید مشخص شود، افزود: مفاسد بسیاری در استان هستند که بیشتر آنها در اماکن عمومی مانند عروسی‌ها و جشن‌ها صورت می ‌گیرد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید آمرین به معروف و ناهیان از منکر را همراهی کنند و فضا را برای امر به معروف و نهی از منکر باز نگه دارند و این رسالتی همگانی است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بنا بر قانون امر به معروف و نهی از منکر، دستگاهها باید فضا را برای امر به معروف و نهی از منکر مهیا کنند، عنوان کرد: دستگاه‌ها چشم و چراغ دین هستند و باید با منکرات در دستگاه‌ها به جد برخورد شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به طرح یک روحانی برای هر خانواده، اظهار کرد: این طرح باید با برنامه ریزی در استان اجرا شود و به عنوان یک فرهنگ در میان خانواده‌های استان ترویج یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر افزایش گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در استان تأکید کرد و ادامه داد: باید از این گروه‌ها حمایت شود و با برگزاری جلسات متعدد با آن‌ها از شاخص‌ترین مشکلات و موانع امر به معروف و نهی از منکر در استان مطلع شویم.

امام جمعه شهرکرد بر برگزاری ماهیانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تأکید کرد و گفت: برگزاری مستمر جلسات حداقل زمینه اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر را فراهم می ‌کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: باید معتمدین محلات شناسایی شوند و با ایجاد دغدغه مندی معضلات را به وسیله آنها برطرف کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جلسات امر به معروف و نهی از منکر را باید کاربردی کنیم، تصریح کرد: باور کنیم که اگر منکری در جامعه صورت گیرد و ما بتوانیم جلوی آن را بگیریم و کوتاهی کنیم، در آن منکر سهیم هستیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان اظهار کرد: برای عدم اجرای منکرات در عروسی‌ها و بحث گسترش مشروبات الکلی باید گروهی از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر متولی این امر شوند./202/9457/ب1

ارسال نظرات