۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۰۸۴
آیت الله مجتهد شبستری:

اسلام دین محبت و صلح است

امام جمعه تبریز گفت: دین اسلام با توجه به تبلیغات سوء دشمنان دین صلح و محبت است؛ دین اسلام طبق آیات و روایات دینی بر محبت و صمیمیت استوار است و انسانها را به همیاری یکدیگر دعوت می کند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دشمنان امروز با تبلیغات فراوان تلاش دارند که اسلام را دین خشونت معرفی کنند.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین صفا، صمیمیت، صلح، محبت و خدمت به همنوعان است، تصریح کرد: دین اسلام با توجه به تبلیغات سوء دشمنان دین صلح و محبت است؛ دین اسلام طبق آیات و روایات دینی بر محبت و صمیمیت استوار است و انسانها را به همیاری یکدیگر دعوت می کند.

امام جمعه تبریز خلاصه دین را محبت دانست و ابراز داشت: تعبیرات فراوانی وجود دارد که دین را با عناوینی چون محبت معرفی می کند اما در مقابل این دشمنان هستند که به دنبال معرفی بد دین هستند، در دین اسلام سفارش بسیاری برای کمک به نیازمندان و محرومان شده است.

وی با اشاره به سیره معصومان (ع) در پرداخت صدقات به نیازمندان، گفت: دین اسلام توصیه به صدقه و پرداخت زکات کرده است و جایگاه صدقه را به قدری بالا دانسته است به طوری که تعبیراتی وجود دارد که خود خدا صدقات را اخذ می کند، صدقه مرگ ناگهانی را از انسان دور می کند و غضب الهی را خاموش می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران را مستضعفان به پیروزی رساندند، گفت: کمیته انقلاب اسلامی ایران برای حمایت از مستضعفان و در پی این انقلاب شکل گرفت، کمیته امداد با شناسایی نیازمندان واقعی آنها را یاری می کند و گدایان دروغین را کنار می زند.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان می توانند کمکهای خود به نیازمندان را به دست کمیته امداد برسانند تا به دست مستحقان آن برسد، از جمله امتیازات کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفا کردن خانواده های نیازمند است، کمیته امداد با یک دار قالی ساده توانسته است خانواده نیازمندان را خودکفا کند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بالاترین خدمت را خدمت فرهنگی به جامعه عنوان و تصریح کرد: با وجود جنگ نرم دشمن و هجمه فرهنگی سنگین بهترین خدمت از نوع فرهنگی است، دشمن به دنبال ضربه به اعتقادات جوانان و نوجوانان در فضای مجازی است.

وی در پایان با تقدیر از از زحمات هفت ساله آقای دشتی مدیر کل سابق کمیته امداد، برای آقاس کلامی، مدیر کل جدید کمیته امداد استان آرزوی موفقیت کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات