۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۸۲۶۴۸
مدیر حوزه علمیه امام حسین مریانج:

فاطمه بزرگ بانوی اسلام و افتخار شیعیان است

مدیر حوزه علمیه امام حسین مریانج گفت: دین اسلام زنی را به عالم بشریت معرفی کرده است که در سیرت و فضایل بزرگ بانوی اسلام و مایه افتخار شیعیان و بشریت است.

حجت الاسلام منصوری _ مریانج

حجت الاسلام آیت الله منصوری، مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) مریانج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به فضایل حضرت فاطمه(س) گفت: اگر چه که حضرت فاطمه زهرا(س) جزء امامان نیستند، اما ایشان به عنوان یکی از 14 معصوم معرفی شده اند و مادر ائمه معصمومین هستند و این خود گویای جایگاه والای ایشان است.

وی ادامه داد: ایشان دارای عصمت خاص بودند و در زمان سه معصوم، رسول اکرم(ص) و امیرمومنان(ع) و امام حسن مجتبی(ع) و از طرف این سه معصوم بزرگوار، یعنی هم از طرف نبی و هم امام معصموم بسیار مورد تکریم و احترام بوده اند.

مدیر مدرسه قرآنی امام حسین(ع) مریانج، افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) هم نقل شده است که حضرت فاطمه(س) محدثه بوده اند، یعنی کسی که فرشته وحی با ایشان سخن می گفت و از طرف فرشته وحی حدیث به ایشان الهام می شده است، که مصحف حضرت فاطمه زهرا(س) در این زمینه معروف است.

وی ابراز داشت: بیان عمیق و زبان شناسی همراه با معارف حضرت فاطمه(س) که تبلور و نمودش در خطبه فدکیه است به همراه سایر فضایل، ایشان را به بانویی نمونه تبدیل کرده است و دین اسلام در آن دوره که به زنان و دختران اهمیت چندانی داه نمی شد، زنی را به عالم بشریت معرفی کرد که افتخار شیعیان است.

حجت الاسلام منصوری، با اشاره به حدیثی از حضرت ولی عصر(عج) درباره حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت مهدی(عج) که امام شیعیان هستند، در حدیثی مادرشان حضرت زهرا(س) که امام هم نیستند را الگوی خود معرفی می کنند و این خود نشان دهنده جایگاه و مقام والای این بانوی بزرگوار است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم زندگی حضرت فاطمه(س) را به طور خیلی خلاصه تبیین کنیم، باید این طور گفت که ایشان اگر دختری برای پدرشان بودند، دختری نمونه و تمام عیار بودند و اگر همسری برای امیرمومنان(ع) بودند، تمام صفات یک همسر نمونه را داشتند و اگر مادری برای فرزندانشان بودند، مادری نمونه در تربیت فرزند بودند.

مدیر حوزه علمیه امام حسین(ع) مریانج ادامه داد: اگر ایشان را یک همسایه حساب کنیم، همسایه ای بودن که تمام حقوق همسایگی را رعایت می کردند و اگر ایشان را یک شهروند و یک مسلمان و مدافع دین و ولایت حساب کنیم، با حفظ جنبه زن بودن، ایشان وظیفه خود را به بهترین وجه انجام داده اند.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) شخصیتی بودند که در قبال حکومت امام زمان خود و سیاست آن زمان، تمام وظایف دینی خود را به حد کمال انجام دادند و مجموعه تمام این فضایل، ایشان را به عنوان بانوی بزرگ اسلام معرفی می کند./302/979/ب1

ارسال نظرات