۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۹۱۳۰۴
آیت الله صدیقی:

حضور در پای صندوق های رأی تکلیف است/ رییس جمهور نباید سازشکار و منفعل باشد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضور در پای صندوق های رأی حق و تکلیف است، رعایت نزاکت اخلاقی در برپایی انتخاباتی باشکوه را توقع قانونی و ملی خواند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضور در پای صندوق های رأی را حق و تکلیفی برای همه مردم و مسؤولان دانست.

وی با بیان اینکه حضور در پای صندوق های رأی، سرنوشت و آبروی کشور، اقتدار نظام، سالم سازی آینده جامعه، نه گفتن به دشمنان و آری گفتن به شهدا است، گفت: حضور در انتخابات حق است چراکه این کشور برای همه ما بوده و برای کسی پای صندوق ها نمی رویم.

خطیب نماز جمعه تهران عدم حضور پای صندوق های رأی را به معنای افتادن در انزوا و عدم دخالت در سرنوشت کشور و دفاع از حق خود در این زمینه خواند و افزود: شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رأی تکلیف است چراکه منهای حضور، کشور و نظام در خطر است.

هرگز از انقلاب و نظام خسته نشده ایم

آیت الله صدیقی در ادامه ریخته شدن خون شهدا پای انقلاب اسلامی و شهادت مدافعان حرم در سوریه را با نیت خدا، دین اسلام، دفاع از حرم اهل بیت (ع)، حریم ملت اسلامی و جریان مقاومت عنوان کرد و گفت: ما مجاهد می مانیم و مقاومت را همچنان  استمرار می بخشیم و تا آخر ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه با حضور در پای صندوق های رأی از جبهه های مقاومت حمایت می کنیم و برای خود عزت و اقتدار می آوریم، تصریح کرد: هرگز از انقلاب و نظام خسته نشده ایم و با حضور پرشور در پای صندوق های رأی ضمن بیعت با آرمان ها، حاکمیت اراده ها را در مسیر اسلام به نمایش می گذاریم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بیان چند توصیه انتخاباتی پرداخت و با بیان اینکه اینجا کشور امیرمؤمنان (ع)، پیامبر اکرم (ص)، حضرت زهرا (س)، امامان معصوم (ع) و مهد انتظار امام زمان (عج) است، رعایت نزاکت اخلاقی در برپایی انتخاباتی باشکوه را توقع قانونی و ملی خواند.

وی با بیان اینکه تحقیر، تهمت و حمله به نامزدها در تراز نظام و کشور اسلامی ایران نیست، گفت: توقع مؤمنان، متدینان و ملت متخلق ما از نامزدها حفظ نزاکت اخلاقی در انتخابات است، لذا هر نوع تهمت، جوسازی و تخریب خلاف منش و شخصیت نظام اسلامی است.

امنیت مرزهای کشور در رعایت مرّ قانون است

آیت الله صدیقی نامزدهای انتخاباتی را به رعایت مرّ قانون دعوت کرد و گفت: اگر کسی که می خواهد در رأس مسؤولیت قرار بگیرد خود بیاید سنگرها را تخریب کند، نه تنها در فکر جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه قبول ندارد که امنیت مرزها در رعایت مرّ قانون است.

وی با بیان اینکه مسؤولیت انسان آزاده می خواهد که اسیر شهوات شخصی، دربند تعصبات فامیلی و اسیر و دربند گرایش های سیاسی و رییس جمهور یک گروه و حزب نباشد، تصریح کرد: رییس جمهور باید رییس جمهور هشتاد میلیون مردم فداکار، باوفا، حامی و پشتیبان نظام باشد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران زاییده انقلاب است و هویت ملت ما نیز انقلابی است؛ هویتی که می تواند و شعارش ما می توانیم است، هم می تواند با قدرت های بزرگ دست و پنجه نرم کند و هم از هیچ قدرتی نمی ترسد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور سازشکار، متزلزل و منفعل نمی خواهیم بلکه رییس جمهور باید دارای روحیه مدیریت جهادی، تهاجمی و اتکای به خدا باشد، کشیدن مزه فقر، دوری از اشرافیت و پایبندی به اصول اخلاقی را از دیگر ویژگی های برای پست ریاست جمهوری برشمرد.

آیت الله صدیقی گفت: مدیریت جهادی مدنظر رهبر معظم انقلاب مدیری پرتلاش و جهادگر است که سر از پا نمی شناسد، عاشق خدمت به پا برهنه ها است و امتیازی برای خود و اطرافیان کسب نمی کند، بنابراین هرکسی مرد میدان است و این شرایط را در خود می بیند وارد عرصه انتخابات شود.

محکومیت حمله آمریکا به سوریه/ مقاومت زاییده تفکر انقلاب اسلامی

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود حمله ددمنشانه و خلاف عرف بین الملل و قوانین بین المللی آمریکا به سوریه را محکوم کرد و گفت: آمریکا با حمله به یک کشور مستقل، دروغ گویی و خوی تجاوزگری و درنده خویی خود را به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه مقاومت زاییده تفکر انقلاب اسلامی است و اگر قرار بود با این تشرها عقب نشینی کند تاکنون از بین رفته بود، خاطرنشان کرد: ایران آغاز کننده هیچ حمله ای به هیچ کشوری نخواهد بود اما اگر یک وحشی و درنده ای قصد حمله به این کشور را داشته باشد با ایمانی راسخ و شهادت طلبانه و امکانات نظامی پیشرفته در برابر او خواهیم ایستاد و چنان عمل می کنیم که از کرده خود پشیمان شود.

آیت الله صدیقی همچنین حمله وحشیانه آل سعود و هم پیمانانش به فقیرترین کشور عرب را ناشی از ضعف و وحشت آنان خواند و هشدار داد: هرچه ظلم بیشتر شود عواقب آن برای شما بیشتر خواهد شد، خدا در کمین شما است و آه مظلومان شما را خاکستر خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی که اف بر آنها باد، همواره مظلوم کش و حامی ظالمان بوده اند، تنها راه نجات را اقتدار، اتحاد، مقاومت و ایمان به خدا خواند و تصریح کرد: با داشتن این سلاح ها وضعیت بین المللی تغییر خواهد کرد./920/پ201/ص

ارسال نظرات