۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۹۲۵۲۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین سراسر خیر محض است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه دین سراسر خیر محض است، گفت: امامان معصوم(ع) نسبت به حفظ دین مردم بسیار دلسوز و دغددغه‌مند بودند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه رجب در حسینیه شهدای تهران برگزار شد، با اشاره به موضوع فضائل اخلاقی، گفت: امامان شیعه نسبت به همه انسانها حتی دشمنانشان به شدت دلسوز و خیرخواه بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه امامان معصوم تا لحظه مرگشان نیز دغدغه هدایت، نجات و تربیت مردم را داشتند، ابراز کرد: امامان تا هنگام شهادتشان نیز نسبت به هدایت مردم بی تفاوت نبوده و با دلسوزی خیرخواه آنان بودند امام علی(ع) در هنگام شهادت به فرزندان خود وصیت می‌کنند و می‌فرمایند: من شما را و همه انسان‌ها را به انجام اموری که در وصیتم ذکر شده توصیه می‌کنم؛ این کلام امیر بیانگر نهایت دلسوزی ایشان نسبت به هدایت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) نیز در هنگام شهادتش حاضران را به آمادگی برای سفر قیامت سفارش و نصیحت فرمودند، بیان داشت: سختی‌هایی عالم آخرت هرگز قابل قیاس با سختی‌های عالم دنیا نیست و اگر کسی دست خالی از این دنیا برود در اصل با مدیون شدن به خدا و ائمه اطهار(ع)، مدیون شدن به فطرت و عقلش و با مدیون شدن به نعمات الهی  وارد آخرت می‌شود.

استاد حوزه علمیه در تبیین اینکه دین سراسر خیر محض است، گفت: دین به سبب حق بودن هرگز قابل رد نیست آیا زمانی که دین، انسان‌ها را به احسان کردن نسبت به والدین توصیه می‌کند از نظر عقلی قابل رد است.

وی ادامه داد: آموزه‌های اخلاقی فراوانی در سیره مراجع معظم و علما تشیع نسبت به احترام به والدین دیده می‌شود، در حالی که برخی افراد تا به پست و مقامی می‌رسند در حالی که آن مقام هم حق آنان نیست از ادای این حق غافل می‌شوند.

این مفسر قرآن کریم با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند می‌فرماید: جوانان و مردانی که هنوز راهی برای ازدواج آنان وجود ندارد تا هنگام فراهم شدن زمینه ازدواج غریزه خود را کنترل کنند؛ اگر مردم در جامعه حافظ شهوت جنسی خود باشند جامعه سراسر در امنیت قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تأکید بر اینکه هیچ یک از امور دینی قابل رد و انکار نیست، بیان کرد: در این دو قرن اخیر با اربده‌هایی که اروپا در زمینه بهداشت فردی، اجتماعی و محیطی دارد همه قوانین بهداشتی آنان را جمع کنیم تعداد کل آنها به هزار قانون هم نمی‌رسد در حالی که در کتاب وسائل 5هزار روایت از ائمه معصومین(ع) در زمینه بهداشت نقل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم زوجین را به گذشت و چشم پوشی از خطاهای یکدیگر توصیه می‌کند چرا که با آرامش زندگی کردن به خیر انسان است و دین غیر از این نیست./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات