۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۹۲۸۰۳
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي تأكيد كرد؛

پرهيز از هرگونه نگاه سياسي و جناحي در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با اشاره به انتخابات پيش رو و اهميت آن در سرنوشت كشور، گفت: بايد در انتخابات پيش رو از هرگونه نگاه سياسي و جناحي دوري كنيم.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسم  يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد در خطبه های این هفته نماز جمعه بجنورد كه در محل مصلای امام خمینی(ره) مركز خراسان شمالي برگزار شد، اظهار داشت: بايد در انتخابات پيش رو از هرگونه نگاه سياسي و جناحي پرهيز كنيم؛ چراكه  گاهي نگاه سياسي و جناحي سبب كنار زده شدن و در حاشيه قرار گرفتن افراد كارآمد و توانمند مي شود.

وي افزود: بايد ملاك انتخاب افراد اصلح ایمان، تخصص، تعهد، اقدام و عمل باشد و انتخاب بايد بر اساس توانمندی افراد باشد و به‌دور از هرگونه نگاه سیاسی، افراد اصلح را گزینش كنيم، تا به اين طريق به بلوغ سياسي برسيم.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: هر زمان در انتخابات براي روي كار آمدن انسان هاي اصلح هوشمندانه و بابصيرت عمل كنيم و به دور از هرگونه نگاه سياسي، جناحي و احساسي  بدون تعصب بي جا با منطق و استدلال افراد كارآمد و توانمند را انتخاب كنيم آنگاه به بلوغ سياسي مي رسيم.

وي ادامه داد: در حقيقت شوراي نگهبان با تأييد صلاحيت و انتخاب كانديداهاي انتخابات افراد مؤمن و متعهد را به ما معرفي كرده و ما فقط بايد با بصيرت و هوشياري بين خوب و خوبتر افراد خوبتر، دلسوزتر، مردمي تر و مدير تر را كه داراي توانمندي و صداقت بيشتري هستند انتخاب كنيم؛ چرا كه در صافي شوراي نگهبان بد وجود ندارد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي تصريح كرد: در هر انتخابي به ويژه در انتخابات پيش رو گزينش ها بايد بر اساس عقل و منطق باشد نه بر اساس احساسات، بايد  با عقل و دو چشم باز فرد اصلح و اهل عمل را انتخاب كرده و احساساتي عمل نكنيم به ويژه در مورد انتخابات شوراهاي شهر و روستا از انتخاب طايفه اي كه آفت انتخابات است، پرهيز كنيم.

وي در ادامه خطاب به كانديداهاي انتخاباتي،خاطرنشان كرد: كانديداها بايد از تخريب و تهمت زدن به يكديگر دوري كرده صادقانه و با هدف رضاي خداوند متعال و خدمت به خلق به ميدان انتخابات بيايند، نبايد هدف آنها كسب آراي مردم به هر قيمتي باشد.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي اظهار داشت: كانديداها بايد خود را نسبت به هدفي كه تعيين مي كنند و نسبت به مردم مسؤول بدانند و در زمان تبليغات اخلاق، تقوا و اصول انساني و اسلامي را رعايت كرده از  سياه نمايي و تخريب يكديگر پرهيز كنند  وبه اين طريق بهانه به دست دشمنان قسم خورده ايران نداده آنها را نسبت به خود اميدوار نكنند.

وي افزود: كانديداها بايد با رعايت اخلاق و تقوا طرح ها و برنامه هاي خود را روشن و واضح بيان كرده و با هدف كسب آراي بيشتر از بزرگ نمايي و تعريف بيجا از برنامه هاي خود دوري كنند؛ چرا كه بايد در پيشگاه خداوند متعال و مردم جوابگو حرفها و وعده هاي انتخاباتي خود باشند.

رييس شوراي استاني حوزه علميه خراسان شمالي اضافه كرد: در حقيقت اولويت اصلي كانديداها بايد حضور و شركت آحاد مردم واجد شرايط در انتخابات باشد و مردم را با اخلاق و رفتار خود ترغيب به حضور در انتخابات كنند نه اينكه با رفتارهاي ضداخلاقي و انتخاباتي مردم را نسبت به نظام و  انتخابات دلسرد كنند.

وي دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به در پيش بودن ۲۷ رجب و مبعث پیامبر اسلام(ص) ادامه داد: رسول مكرم اسلام (ص) در دوران جاهليت اعراب پيام روشنگري هدايت و انسانيت را به ارمغان آورد تا انسان جاهل را به كامل ترين  حد سعادت و تعالي برساند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي تصريح كرد: البته در جامعه فعلي هم جاهليت با شكل و شيوه اي جديد وجود دارد و انسان هايي با جهالت باطن و ادعاي علم  بمب هايي را ساخته و برسر زنان و كودكان بي گناه مي ريزند كه پيشواي جاهليت مدرن هستند.

وی اشاره‌ای نیز به واقعه صحرای طبس در سال ۵۹ داشت و با بازگویی این حادثه، خاطرنشان كرد: در طول تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامي هميشه امدادهاي الهي پشتوانه محكمي براي انقلاب به شمار مي رفت و واقعه صحراي طبس در سال 59 به عنوان يك امداد الهي برهيچ كس حتي دشمنان پوشيده نيست.

امام جمعه بجنورد اظهار داشت: بايد با بازگويي و نشر اين واقعه تاريخي براي فرزندان و آيندگان بيان كنيم كه انقلاب به مدد خداوند متعال و امدادهاي غيبي شكل گرفته و استمرار پيدا كرده است تا با شناخت ابر قدرتها و نقشه هاي خبيثانه آنها ماهيت دروني آنها را شناخته فريب تبليغات و دلسوزي هاي مكارانه آنها را نخورند./۲۰۱/۹۳۱۴/ب۱

ارسال نظرات