۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۶۴۵۰
کتابخوانی رمز پیشرفت ملت‌ها؛

حاکمیت ارزش‌ها در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین با بیان اینکه مطالعه در تمرکز افکار و اندیشه انسانی نقش اساسی دارد، گفت: می توان با حاکمیت ارزش ها و مبانی اصیل اسلامی ترویج کتاب ها و علوم دینی را در جامعه مهیا ساخت.
کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام عظیمی فر، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آموزش گروهی کتابخوانی را از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس عنوان کرد و افزود: ایجاد حس رقابت در میان مطالعه کنندگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اهداء جوایز به اهل مطالعه و معرفی بهترین کتاب ها از راهکارهای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با بیان اینکه مطالعه در تمرکز افکار و اندیشه انسانی نقش اساسی دارد، اظهار داشت: اهل کتاب از تخیلات و توهمات به دورند؛ عدم مطالعه زندگی را مملو از توهمات پوچ و نظریات مادی گرایانه می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سنت وقف، وقف کتاب را در جامعه خواستار شد و گفت: در بسیاری از کتابخانه ها کتاب های مرجع وجود دارند که استفاده از آنها محدود به فضای کتابخانه است حال آنکه نویسندگان، مؤلفان و محققان به در دسترس بودن چنین کتاب هایی نیازمند هستند اما خود این کتاب ها در کتابخانه ها بسیار کمتر مورد استفاده قرار گرفته و غبار خاک بر آنها می نشیند.

حجت الاسلام عظیمی فر در بخش دیگری از سخنان خود انتقال فرهنگ و آموزه های دینی از طریق کتاب را منوط به فعالیت ناشران، نویسندگان و انتشاراتی ها عنوان کرد و افزود: متأسفانه در حوزه تألیفات علوم دینی و مذهبی اقدامات بسیار کمی صورت گرفته است و می توان با حاکمیت ارزش ها و مبانی اصیل اسلامی رواج علوم دینی را مهیا کرد.

وی به کوتاهی علما و فضلا در تولید و توزیع کتب دینی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر تألیفات علما و فضلا در زمینه حوزوی و آموزشی است در حالی که کتاب های اسلامی باید براساس سلیقه و نیاز عموم مردم تهیه شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز تألیف کتاب با توجه به مقتضیات زمان را در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مؤثر دانست./9456/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات