۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۹۸۳۷۷
امام جمعه تبریز:

بیکاری و رکود بی سابقه نشانه ناکارآمدی دولتمردان است

آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر ایجاد دولتی کارآمد، انقلابی و دیندار، گفت: بیکاری و رکود بی سابقه نشانه ناکارآمدی دولتمردان است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ ویژه ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع شهر تبریز برگزار شد، با بیان اینکه فرصت تبلیغی ماه رمضان برای ترویج دیانت در جامعه بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: تبلیغ دین مورد تأکید دین اسلام و روایات است.

وی روحانیت را طلایه دار تبلیغ دین و صیانت از ارزش‌های دینی دانست و افزود: تبلیغ دین کار انبیاء است و علما پیروان انبیای الهی هستند و جایگاهی ویژه دارند، به طوری که قلم عالم در روایات افضل از خون شهید بیان شده است، بنابراین ماه رمضان بستر نفوذ معارف دینی را با طهارت باطنی فراهم می کند که باید روحانیت از آن بهره ببرند.

امام جمعه تبریز با انتقاد از امضای بی سر و صدای سند 2030 یونسکو، تصریح کرد: این سند دارای محتوای ضد دینی است، مسؤولان باید پاسخگوی این اقدام باشند، این سند در حقیقت مبارزه با دیانت و اسلام است و هدف آن از میان بردن غیرت دینی و فرهنگ اسلامی در میان آینده سازان کشور است.

وی با بیان اینکه این اقدام در حقیقت یک کاپیتولاسیون فرهنگی بود که اتفاق افتاد، بیان داشت: سندی که بی سر و صدا امضاء شد به صورت مخفیانه نیز در حال اجراء بود به طوری که در برخی مهدکودک ها مسائل جنسی به کودکان آموخته می شد که با درایت رهبر انقلاب این مسأله رفع شد، اما مسؤولان باید پاسخگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به مسائلی فرهنگی و دینی در دولت یازدهم توجه چندانی نشد، ابراز داشت: بودجه های فرهنگی به اعتراف مسؤولان بسیار کم شده است و بودجه های عمرانی که برای ساخت و ساز مراکز دینی و مساجد باید تخصیص داده می شد بسیار کم شده و ناچیز است.

وی با تأکید بر اینکه باید دولتی انتخاب شود که درد دین داشته باشد، گفت: انتخاب دولتی دیندار چنین دغدغه هایی را به دنبال نخواهد داشت، چرا باید در کشور اسلامی وضعیت حجاب و فضاهای مجازی این چنین باشد و بودجه فرهنگی نیز ناچیز شود و سندی مانند سند 2030 به امضا برسد.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اگر کارآمدی وجود داشت چرا وضعیت بیکاری و رکود که بعد از انقلاب چنین شرایطی سابقه نداشته است، این میزان افزایش پیدا کرده است، امروز اغلب کارخانه ها یا از کار ایستاده اند و یا نیمه وقت به کار ادامه می دهند.

وی با اشاره به وضعیت دشوار معیشت مردم، گفت: کشور را چهار سال با برجام معطل گذاشتند و در نهایت به اعتراف خودشان نتیجه اش جز هیچ نشد، در برجام هر جه را که نقد بود دادیم و تنها وعده های نسیه دشمنان برای کشور ماند، اگر انرژی کشور را برای اقتصاد مقاومتی صرف می کردند چنین شرایطی حاکم نمی شد.

وی با تأکید بر اینکه مردم با هوشیاری بر سر صندوق‌های رأی بیاییند و دولتی کارآمد بر سر کار آورند، ادامه داد: اگر کارآمدی وجود داشته باشد و انسانهای لایق بر سر کار آیند شاهد چنین مشکلاتی در کشور نخواهیم بود، امروز اکثر مردم به غیر از نجومی بگیران و آقازاده ها و اطرافیان آنها، در سختی زندگی می کنند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه مردم باید در انتخابات 29 اردیبهشت با حضور گسترده خود دشمنان را مأیوس بگذارند، تأکیدکرد: مردم با توجه به معیارهای اصلحیت کسانی را انتخاب کنند که درد دین داشته باشند و کارآمد بوده و یک دولت انقلابی تشکیل دهند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات