۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۹۰۵۸
نگاهی به آمار انتخاباتی؛

تازه‌ترین اخبار از فضای انتخابات؛ «ملت» بار دیگر برنده خواهد شد

در آستانه ۲۹ اردیبهشت‌ماه بازهم ایران اسلامی آماده خلق حماسه است، شخصیت‌های مختلف ضمن دعوت از مردم برای حضور در انتخابات تأکید کردند که ملت بار دیگر در این صحنه برنده خواهد شد.
انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مهر، ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری صبح امروز تمام شد، فرصتی که از همان ثانیه‌های آغازین آن می‌شد رقابت تنگاتنگ نامزدهای انتخاباتی را حس کرد.

هرچند زمان تبلیغات انتخاباتی پایان یافته اما اگر سری به خیابان‌ها، کوچه‌ها و فضای مجازی بزنیم همچنان شورونشاط انتخاباتی را می توان در سراسر نقاط ایران از شهرهای بزرگ و  کوچک گرفته تا روستاهای دورافتاده احساس کرد.

این بار شور اردیبهشتی حال و هوای ایران اسلامی را دگرگون کرده و تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی و نظارت از فراهم شدن زمینه خلق حماسه‌ای دیگر می‌گویند.

۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه در حالی منتظر شروع انتخابات در روز  ۲۹ اردیبهشت ماه هستند که یا کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کرده اند و یا همچنان در حال سبک و سنگین کردن هستند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

آمارها حکایت از رقابت‌های تنگاتنگ انتخاباتی در سراسر کشور دارد. شاید همین رقابت تنگاتنگ باشد که حال و هوای خاصی را به انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا داده، حال و هوایی که با قبل بسیار متفاوت است.

از ساعت ۸صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه درب شعب اخذ رأی بر روی مردم باز می‌شود عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفته است: از ساعت ۸صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت‌ماه درب شعب اخذ رأی بر روی مردم باز می‌شود و تا زمانی که مردم در پای صندوق رأی باشند و محدودیت قانونی نداشته باشیم، سعی می‌کنیم که در خدمت مردم برای اخذ رأی باشیم.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم مردم تلاش کنند با توجه به  حجم وسیع کاندیداها در انتخابات شوراها از اول وقت در پای صندوق رأی بیابند تا بتوانند در موعد مقرر که قابل تمدید است رأی دهند، اضافه کرد: بیش از ۶۳ هزار شعبه اخذ رأی و ۱۳۰ هزار صندوق در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه پیش‌بینی کرده‌ایم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای هریک از شعبات بازرس تعیین کرده‌ایم که بر این اساس ۷۱ هزار بازرس در انتخابات آتی فعالیت خواهند داشت، تأکید کرد: بر اساس قانون، نمایندگان نامزدها اجازه دارند در تمامی شعب اخذ رأی و آخرین مرحله انتخابات حضور داشته باشند که در پنج روز گذشته از آن‌ها خواسته‌شده نمایندگان خود را به ستاد انتخابات کشور معرفی کنند.

وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات گفت: بیش از ۱۶۰ هزار نیروی انتظامی امنیتی مسئولیت تأمین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

 


چه خبر از انتخابات؟

 

اما در ساعات باقی‌مانده به برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه اخبار انتخاباتی نیز در نوع خود داغ است، از دعوت چهره‌ها، دستگاه‌ها و مسئولان به حضور پرشور در انتخابات تا اظهارات متولیان درزمینهٔ تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری انتخابات.

اسامی و کد انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد

در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرارگرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱-آقای سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد ۵۵

۳-آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کدنامزد ۸۸

آمادگی کامل شبکه نظارتی شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از آمادگی کامل مجموعه شبکه نظارت بر انتخابات اعم از هیئت‌های نظارت و تمام عواملی که فردا وظیفه نظارت را بر عهده دارند خبر داد.

سیامک ره‌پیک در حاشیه جلسه ظهر امروز ستاد نظارت بر انتخابات در مصاحبه‌ای از آمادگی کامل شبکه نظارتی شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: این ستاد از مدتی پیش کار خود را آغاز کرده بود و در هرزمانی با توجه به پیشرفت فرآیند انتخابات متناسب با شرایط و فرآیند بوده است.

وی تصریح کرد: امروز که در روز قبل از برگزاری انتخابات قرار داریم لازم است کارهای نهایی و شرایط نظارت مرور شود.

ره‌پیک ادامه داد: ستاد نظارت بر انتخابات از امروز کار مرور و بازبینی فرآیندهای نظارت را انجام می‌دهد و با تمام هیئت‌های نظارت‌های استانی از طریق این ستاد ارتباط داریم.

تاکنون هیچ مشکل امنیتی ویژه‌ای نداشته‌ایم

رئیس ستاد امنیت انتخابات کشور با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات وزارت کشور است، گفت: با قاطعیت اعلام می‌کنیم هیچ مشکل امنیتی ویژه‌ای تاکنون نداشته‌ایم.

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور صبح امروز در نشست خبری تاکنون هیچ مشکل امنیتی ویژه‌ای در ارتباط با انتخابات نداشته‌ایم و این مرهون تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی و همکاری ستادها و مردم بوده است.

وی ادامه داد: نتیجه حاصل‌شده محصول تلاش دستگاه‌های امنیتی انتظامی نظامی است، همچنین همراهی ستادها، رسانه‌ها و مردم که درمجموع شاهد انضباط بودیم و باوجود بانشاط شدن تبلیغات ولی هیچ تنشی نداشتیم.  

ذوالفقاری با بیان اینکه همه مسائل برای مراحل بعدی انتخابات ازجمله رأی‌گیری که از فردا ۸ صبح آغاز می‌شود افزود : بعدازآن مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج انجام می‌شود و تمهیدات ویژه آن نیز در نظر گرفته‌شده است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات