۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۰۵۰۰۶

سال ۹۶؛ رشد ۴ درصدی اقتصاد

اقتصاد کشورمان اقتصاد ایران یک اقتصاد ترکیبی است و با توسعه ای که در حوزه اقتصادی طی این چند سال داشته ایم در حال حاضر شاهد هستیم بر اساس اعلام بانک مرکزی اقتصاد ایران امسال ۴ درصد رشد می کند.
اقتصاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، اقتصاد کشورمان اقتصاد ایران یک اقتصاد ترکیبی و در حال گذار شامل یک بخش عمومی بزرگ است. بخش عمده‌ای از صادرات بر پایه صادرات نفت و گاز است و در سال ۲۰۱۰ این صادرات ۶۰ درصد درآمد دولت را شامل شده‌است. بنا به گزارش وزارت امور خارجه، ایران هجدهمین اقتصاد برتر دنیا، چهارمین تولید کننده نفت در جهان، دارای دومین ذخایر گازی جهان، حائز رتبه دهم در صنعت گردشگری و رتبه پنجم در اکوتوریسم، بزرگترین و بیشترین میزان صنایع در حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا، رتبه‌های چهارم تا دهم دنیا در تولید روی و کبالت، دارای رتبه برتر در ذخایر آلومینیوم، منگنز و مس در جهان، رتبه چهارم دنیا به لحاظ تنوع تولیدات محصولات کشاورزی می‌باشد.

 بنابراین گزارش، با توسعه ای که در حوزه اقتصادی طی این چند سال داشته ایم در حال حاضر شاهد هستیم بر اساس اعلام بانک مرکزی اقتصاد ایران امسال 4 درصد رشد می کند. ایرنا در این زمینه خبر داده است: "بانک جهانی در گزارش ماه ژوئن (خرداد) «چشم انداز اقتصادی جهان» پیش بینی کرد: سال 2017 اقتصاد کشورمان چهار درصد رشد خواهد کرد. این بانک نرخ رشد اقتصاد ایران در سال 2017 را 5.2 درصد پیش بینی کرده بود، این پیش بینی را در گزارش جدید خود اصلاح و آن را کاهش داده است. بانک جهانی علت پیش بینی رشد اقتصادی کمتر برای اقتصاد ایران در سال 2017 را به وضع تحریم های جدید آمریکا در اوایل سال 2017 نسبت داد و نوشت، تحریم های جدید می تواند با نگران ساختن سرمایه گذاران، سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را به تاخیر اندازد."

یادآور می شود: بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 2014 معادل 4.3 درصد و در سال 2015 معادل منفی 1.8 درصد بوده است. بانک جهانی همچنین نرخ رشد اقتصادی ایران در سال 2016 را معادل 6.4 درصد تخمین زده است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات