۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۰۵۶۴۵
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

ایران هر گونه برخورد دشمنان را به شدت پاسخ خواهد داد

آیت الله صفایی بوشهری گفت: آمریکا گروهک هایی را به ایران می فرستند تا مردم را ترور کنند، اما باید بداند ایران به رهبری آیت الله خامنه ای چون کوه ایستاده و هر برخوردی را به شدت پاسخ می دهد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر اینکه تأمین منافع ملی و حفظ آن وظیفه دولت و تمامی مراکز است، گفت: تأمین منافع ملی یعنی تمامی اموری که سبب اقتدار نظام و رشد شاخص های پیشرفت شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر در جایی منفعتی بود و با هویت ملی و دینی ما اسلام منافات داشت این منفعت نخواهند بود بلکه ضرر است؛ هویت ملی مردم ایران استقلال است، آنها از استبداد آزاد شده اند و خود تلکیف کشور را مشخص می کنند.

خطیب جمعه بوشهر به بخشی دیگری از سخنان رهبر انقلاب درباره متهم کردن ایران به حمایت از تروریسیم از سوی کشورهای استکبار پرداخت و خاطرنشان کرد: در یک محاسبه بسیار سطحی سیاسی و بررسی جغرافیای سیاسی بعد از انقلاب همه می دانند که ایران قربانی تروریسم بوده است. بسیاری از شخصیت ها و نخبگان کشور توسط تروریست های مورد حمایت کشورهای استکباری ترور شده اند.

وی با بیان اینکه آمریکا حامی اصلی تروریسم است، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه تروریسم را ایجاد کردند و از آن حمایت می کنند اما کشورهایی که به مقابله با تروریسم می پردازند را متهم به حمایت ترورسیم معرفی می کنند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: آمریکا در ریاض جلساتی را با هدف ایجاد بی ثباتی و ایجاد ناامنی در ایران برگزار و طراحی می کند و گروهک هایی را به ایران می فرستند تا مردم را ترور کنند؛ استکبار بداند ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب چون کوه ایستاده و هر برخوردی را به شدت پاسخ می دهد.

امام جمعه بوشهر به تصویب طرح تحریم ایران در مجلس سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: در برجام هر کاری خواستند ما انجام دادیم اما آنها به وعده های خود عمل نکردند، جوهره کفر همین است.

وی با انتقاد از سخنان رئیس جمهور در دیدار رهبری با کارگزاران نظام، تأکید کرد: اگر بیکاری، تورم و رکود در کشور وجود دارد خود شما مسؤول هستید، مردم پای نظام و انقلاب ایستادند، آنها رفع معضلات را می خواهند از این رو اگر بیکاری در جامعه است شما مسؤول برطرف کردن آن هستید؛ حرف نزنید، عمل کنید.

آیت الله صفایی بوشهری جنایات آمریکا در منطقه را محکوم کرد و گفت: آنها شرایط بحرانی را در منظقه به وجود آورده اند، قطر را محاصره سیاسی، اقتصادی و حقوقی کرده اند و به مردم یمن تعرض و گروهک های تروریستی را به مرزهای کشور می فرستند اما نیروهای امنیتی کشور هر گروهکی که به مرز نزدیک می شود را با اقتدار پاسخ می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن فصل تابستان خواستار تأمین آب شرب برای استان شد و گفت: سال قبل سال سختی برای مردم استان بود نباید امسال طوری شود که مردم با مشکل آب مواجه باشند چراکه این در شأن نظام و مدیریت اسلامی نیست.

وی قطع روابط کشورهای عربی با قطر را فرصتی مناسب برای کشور و به ویژه استان بوشهر دانست و گفت: به واسطه درخواست قطر فرصت مناسب اقتصادی فراهم شده که یک نظام پایدار اقتصادی ایجاد شود؛ اشتغال جوانان و بیکاری مشکل شخصی و معضل فرعی نیست بلکه مشکل خانوادگی است.

آیت الله صفایی بوشهری بیکاری را یکی از علل طلاق و کاهش ازدواج عنوان کرد و گفت: مسؤولان اجرایی باید فرصت های شغلی را فراهم کنند وقتی بیکاری در جامعه باشد مشکلاتی همچون طلاق هم به وجود می آید./833/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات