۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۰۹۴۹۴
كدخدایی در جمع خبرنگاران:

جامعه جهانی شاهد برخورد محكم با تروریست نبوده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: متاسفانه ما در جامعه جهانی شاهد برخورد قاطع و محكمی با گروه های تروریستی و كسانی كه ضد بشر و مردم هستند، نبودیم و هروز از جنایت كارانی كه در كشورهای مختلف منجر به جنایات مختلف شدند حمایت می كنند.
کدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباسعلی كدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اختتامیه دومین جشنواره هنری و همایش حقوق بشر آمریكایی كه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره عنوان حقوق بشر آمریكایی گفت: حقوق بشر موضوعی است كه آمریكا و كشورهای غربی سال ها است كه مدعی آن هستند و معتقدند كه قوانینی كه وضع كردند در حمایت از مردم جهان است اما شاهد هستیم كه در كشورهای غربی رفتارها نسبت به دیگر مردم دنیا متفاوت است.

وی ادامه داد: كشور ما نیز قربانی تروریستم است و همیشه در این جهت گام برداشته است كه بتواند چهره واقعی مدعیان حقوق بشر را آشكار كند، ما در مدت های طولانی كه از انقلاب اسلامی كشورمان گذشته است دستان استكبار جهانی را پشت سر دروغ های منافقان و گروه های ضد انقلاب دیدیم اخیرا هم شاهد بودیم كه در یكی از كشورهای اروپا نشست حمایت از منافقان گذاشتند و از طرفی دیگر خود را حامی حقوق بشر می دانند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: متاسفانه ما در جامعه جهانی شاهد برخورد قاطع و محكمی با گروه های تروریستی و كسانی كه ضد بشر و مردم هستند نبودیم و هر روز از جنایت كارانی كه در كشورهای مختلف منجر به جنایات مختلف شدند حمایت می كنند، ما در یمن شاهد جنایت های زیادی هستیم كه در  آن زنان و مردان زیادی هر روز به قتل می رسند و كسانی هم كه نسبت به آن معترض هستند را نیز سركوب می كنند.

كدخدایی تاكید كرد: كسانی كه مدعی حقوق بشر هستند به ویژه آمریكا نه تنها در جهت حمایت از مردم گام برنمی دارند بلكه علیه آنها اقداماتی ناخوشایند انجام می دهند، حتی افراد و كشورهایی كه با آنها نیستند به راحتی از باشگاه خود دور می كنند.

وی افزود: به نظر می رسد جشنواره و همایش امروز در صدد این است كه واقعیات ها را بیان كند و این ادعای دروغین استكبار جهانی را كه مدعی است كه حامی حقوق بشر است را نشان دهد، به نظر می رسد كه همه اندیشمندان و صاحبنظران در كشورهای مختلف به ویژه كشورهایی كه قربانی تروریستم و جنایت های آمریكا شدند هم از اینگونه نشست ها داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان گفت: بسیاری از كشورها به دنبال این هستند كه برای افكار عمومی و صاحبنظران روشن كنند كه آنچه را كه غرب مدعی است با واقعیات های جوامع در حال توسعه منطبق نیست./۸۱۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات