۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۱۱۳۰۵
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

 ظرفیت گردشگری مذهبی در ایران بسیار بالا است

حجت الاسلام مازنی با تأکید بر ظرفیت موجود در مبانی شیعی برای وحدت میان امت اسلامی، گفت: گردشگری مذهبی یکی از راهکارهای تعامل میان ملل و وحدت امت اسلامی است.
حجت الاسلام احمد مازنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مازنی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی با مسؤولان استان آذربایجان‌شرقی در تبریز اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی در سال 2018 میلادی فرصتی برای تقریب مذاهب اسلامی است.

وی با بیان این‌که فرهنگ، هویت و اصالت مکتب تشیع باید در ویژه برنامه‌های تبریز 2018 نمود و ظهور داشته باشد، خاطرنشان کرد: ظرفیت موجود در مبانی شیعی برای وحدت میان امت اسلامی مورد غفلت واقع شده است، گردشگری مذهبی یکی از راهکارهای تعامل میان ملل و وحدت امت اسلامی است.

وی با بیان این‌که انتخاب یک شهر از کشور به‌عنوان شهر نمونه گردشگری اسلامی هر 57 سال یک بار اتفاق می‌افتد، گفت: این رویداد مهم فرصتی است که به این زودی‌ها تکرار نمی‌شود، بنابر این باید با عزم جدی و رویکرد ملی به این مسأله نگاه شود، در این راستا باید از جمهوری اسلامی صدای واحد و هماهنگی ارائه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تبریز به عنوان پایتخت نمونه گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، بنابراین باید ویژه برنامه‌هایی مورد توجه قرار گیرد که در نهایت منجر به وحدت و همگرایی جهان اسلام شود، در این راستا اطلاع‌رسانی و تبلیغ هنرمندانه خود ضرورتی مهم به شمار می رود.

حجت ‌الاسلام مازنی با بیان این‌که انتخاب تبریز در سال 2018 می‌تواند نگرش غلط به جمهوری اسلامی ایران در اذهان مردم جهان را تغییر دهد، گفت: دستگاه‌های مختلف به ویژه وزارت امور خارجه و نهادهای بین‌المللی باید رفتارشان به گونه‌ای باشد که چهره تعامل، دوستی و تنش‌زدایی در مقابل را به نمایش بگذارند.

همچنین علیرضا ابراهیمی، دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تاکید بر اهمیت معرفی رویداد تبریز 2018 در سطح ملی و بین‌المللی اظهار داشت: فعالیت هنرمندان به عنوان سفیران و مبلغان این رویداد مهم در دیگر نقاط کشور برای ترغیب و تشویق مردم برای سفر به تبریز اهمیت مضاعف دارد.

وی با بیان این‌که حضور گردشگران ایرانی و خارجی در تبریز رونق اقتصادی آذربایجان شرقی را به دنبال خواهد داشت، افزود: تمامی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بایستی اهمیت تبریز 2018 را درک کرده و بدانند که این رویداد مهم تاریخی فرصتی مغتنم برای ارتقای جایگاه بین المللی تبریز است./۲۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات