۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۱۹۴۴۳
آیت الله ممدوحی مطرح کرد؛

لزوم اهتمام هرچه بیشتر حوزویان به دانش اندوزی و پاسخ به شبهات

آیت الله ممدوحی گفت: امروز بیش از ۲۰۰ هزار پایگاه علیه شیعه سخن می گویند و ذهن مردم را از اشکال و شبهه آکنده می کنند، با این شیوه درس خواندن در حوزه نمی توان پاسخ این حجم گسترده شبهات را داد.
ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، صبح امروز در سلسله نشست های دانش افزایی طلاب و اساتید مدرسه علمیه سلیمانیه با موضوع شرح صحیفه سجادیه، در شرح فراز هفتم دعای اول، گفت: فطرت انسانی، دنیا را بدون خدا نمی پذیرد و روی آوردن عده ای به بت پرستی(به دلیل اشتباه در تطبیق خدا) نیز از نشانه های این امر است.

وی با بیان اینکه حتی منکران وجود خدا نیز آنچه فکر می کنند خداست را انکار می کنند نه خود خدا را، افزود: جهان کارگاهی است که اعمال انسان را به جوهر ذات تبدیل می کند و همین است که گاهی انسان از فرشتگان بالاتر یا از حیوانات پایین تر می شود.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: برخی حمدها، فطرت انسانیت را در ما حفظ  و ظلمات برزخ را که ناشی از زندگی غافللانه در دنیاست برای ما روشن می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: بعث، متفاوت از حشر و مختص انسان است؛ حشر، شامل همه موجودات ذی شعور و بی شعور عالم است اما بعث به معنای بازگشت با مسؤولیت تنها مختص انسان است.

وی در شرح فراز نهم تصریح کرد: امام سجاد(ع) در این فراز از خدا حمد و سپاسی را می خواهند که انسان به وسیله آن به اعلی علیین راه پیدا کند که طبعا چنین حمدی، حمد لفظی نیست و شعور متناسب با خود را می طلبد.

آیت الله ممدوحی با اشاره به آیه شریفه «إلیه یصعد الکلم الطیب و العمل الصالح یرفعه» اظهار کرد: مراد از کلمه طیب در این آیه، انسان است که می تواند به سوی خدا صعود کند و مرکب این صعود، عمل صالح است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه ما چنان که باید نواهی الهی را رعایت نمی کنیم اما نعمت و رحمتش را از ما سلب نمی کند و همیشه منتظر بازگشت و توبه ما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن انتقاد از عدم استقبال حوزویان از این جلسات گفت: از حوزه علمیه مشهد به عنوان حوزه ای باسابقه و با عظمت انتظار می رفت استقبال بیشتری می رفت.

آیت الله ممدوحی اضافه کرد: امروز که بیش از 200 هزار پایگاه علیه شیعه با استدلال سخن می گویند و ذهن مردم را از اشکال و شبهه آکنده می کنند، با این شیوه درس خواندن در حوزه نمی توان پاسخ این حجم گسترده شبهات را داد./930/پ202/ب1

ارسال نظرات