۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۲۰۸۰۳
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نماز کامل نماد کمال و پایه درستی رفتار انسان است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیشتر به اقامه نماز جماعت و اول وقت، گفت: اقامه نماز کامل و درست نماد کمال و پایه درستی رفتار انسان در تمام شئون فرهنگی و اجتماعی است.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان با بیان اینکه نماز کامل نماد کمال است، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «و اعلمان کل شیء من عملک تبع لصلاتک» و تأکید می‌کند بدان هر کاری از کارهایت پیرو نماز توست.

وی اضافه کرد: این حدیث شریف یک اصل اساسی در ارتباط با نماز و تعالی فرهنگی و سبک زندگی را گوشزد می‌کند و آن این است که نماز ارزش پایه‌ای و بنیادی دارد، ساختمان دیانت را باید از پای‌بست استوار ساخت در حالی که متأسفانه بسیاری از مردم به اندازه‌ای که به ظواهر و زرق و برق زندگی بها می‌دهند به اصل و اساس زندگی توجه ندارند.

حجت‌الاسلام احمدی فر خاطرنشان کرد: نماز خشت زیرین ساختمان زندگی دینی است اگر درست چیده شود زندگی و سبک آن به‌درستی شکل می‌گیرد؛ اما اگر پایه سست بود اطمینانی به آن ساختمان نیست.

وی با بیان اینکه اگر نماز جایگاه اصلی خود را در زندگی‌های فردی و اجتماعی ما پیدا کند چهره زندگی‌ها را دگرگون می‌سازد، ادامه داد: باید سبک زندگی اسلامی را در پرتو نماز و فرهنگ متعالی آن جستجو کرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: اگر در روایات نماز به عنوان صورت وجه دین یاد شده است دارای همین نکته و پیام است که سبک زندگی یک مسلمان را می‌توان در چهره نماز او دید، اگر نماز کامل و درست انجام گیرد و اقامه شود پرتو آن در رفتارهای اجتماعی و شیوه زندگی نمایان می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر اضافه کرد: بر اساس حدیث فوق از امام علی (ع) در سبک زندگی اسلامی به کارها باید بگوییم نماز داریم نه اینکه به نماز بگوییم کار هست؛ اما سوگمندانه عده‌ای به بهانه این‌که کار داریم و مشغول کار و کسب و تلاش برای زندگی هستیم از زیر بار مسؤولیت نماز شانه خالی می‌کنند یا این‌که آن را در حاشیه زندگی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: به این‌گونه تفکر باید گفت نماز متن زندگی یک مسلمان است و بر پایه نماز است که کار و تلاش و دیگر شئون زندگی شکل می‌گیرد.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در پایان با تأکید بر توجه بیشتر به اقامه نماز جماعت و اول وقت، گفت: اقامه نماز کامل و درست نماد کمال و پایه درستی رفتار انسان در تمام شئون فرهنگی و اجتماعی است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات