۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۵۲۵۹۷۹
حجت الاسلام فرحزاد:

سوره «هل اتی» تجلی انفاق و سخاوتمندی اهل بیت در راه خداوند است

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرارسیدن سالروز نزول سوره هل اتی، به تبیین شان نزول این سوره پرداخت و گفت: این سوره به خوبی بیانگر سخاوتمندی اهل بیت عصمت و طهارت است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، امشب در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان این که وجود اهل بیت عصمت و طهارت تجلی و تبلور حق و حقیقت است، گفت: رسول خدا(ص) 3 روز در غدیر خم برای اعلام دوستی با امیر مومنان(ع) و جانشینی وی ایستاد و مردم را تحت گرمای سوزان خورشید نگاه داشت، این قضیه به عنوان جریان تاریخی، دارای پیامی مهمی بود که در سراسر تاریخ نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان که باید در برابر تحریف هایی که در خصوص این جریان و یا هل اتی صورت می گیرد هشدار بود چرا که اینان هدف دارند، تصریح کرد: امروز در کتاب های اهل سنت شبهاتی مطرح شده که نسبت به انان باید بصیرت داشت.

این کارشناس دینی با اشاره به ثواب قرائت حدیث کسا در هر مجلس و محفلی خاطر نشان کرد: در روایتی آمده محفلی که دوستان ما باشند و حدیث کسا خوانده شود، در آنجا ملائکه نیز حاضر می شوند و حاجات برآورده خواهد شد که هم رسول الله(ص) و هم حضرت علی(ع) بر اثبات حقانیت این قسم خوردند و بیان کردند که اگر این حدیث مبارک را کسی حتی یکبار بخواند کفایت می کند چراکه آن حلال مشکلات و عاملی در رفع گرفتاری هاست.

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به فرارسیدن سالروز نزول سوره هل اتی، به تبیین شان نزول این سوره پرداخت و با بیان این که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هر دو مریضی سختی پیدا کردند که نذر کردند سه روز روزه بگیرند و پس از سه روز دادن افطار به مسکین، یتیم و اسیر این سوره نازل شد، ابراز کرد: این سوره به خوبی بیانگر سخاوتمندی اهل بیت عصمت و طهارت است و نشان می دهد انفاق می تواند انسان را از مشکلات و مصائب برهاند.

وی  با بیان این که در قرآن بالغ بر 500 آیه درباره انفاق و سخاوت آمده، به ناله برخی از جهنمیان اشاره کرد که به دلیل عدم اطعام نیازمندان و رفع مشکلات مسکین و درمانده در عذاب گرفتار شده اند و افزود: هر کس در راه خدا فداکاری کند و از آنچه روزی است به مسکین ببخشید، خداوند متعال نیز به او عنایت نظر می کند.

این کارشناس دینی با بیان این که انفاق باید خالصانه برای خداوند به دور از هر گونه منیت و خودخواهی باشد و پس از آن نیز انسان پیوسته آن را یادآوری نکند، گفت: انفاق و احسان باید برای خداوند باشد تا ثواب به آن تعلق گیرد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات