۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۵۲۸۱۲۱
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

حاکمیت تفکر امام و رهبری گره گشای مشکلات کشور است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور، گفت: استفاده از نسخه‌های غربی نمی‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند، باید گفتمان امام و رهبری بر کشور حاکم شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات کشور باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه امروز در دانشگاه اصفهان، با اشاره به دیدگاه‌های مفید و سازنده اساتید و دانشجویان دانشگاه اصفهان، ظرفیت‌های کشور در حوزه و دانشگاه را دارای توانمندی برطرف کردن مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: نظرات صاحب نظران را باید دولت و مسؤولان مورد توجه قرار دهند.

توجه به نخبگان و اساتید دانشگاه لازمه استفاده از ظرفیت‌های داخلی است

وی با تأکید بر لزوم خودکفایی در عرصه‌های مختلف و تکیه بر توان داخلی، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم باید نخبگان مورد توجه قرار بگیرند، معتقد هستیم اساتید دانشگاه و جوانان و دانشجویان نیروهای مستعد و متراکمی هستند که توانایی نجات کشور از فقر و تبعیض و مشکلات مختلف را دارند.

تولیت آستان قدس رضوعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر ضرورت توجه به توانمندی‌های نقاط مختلف در زمینه اقتصادی و استفاده از این نقاط قوت، اظهار کرد: یکی از راه‌های ایجاد درآمد برنامه نویسی است، کشورهایی نظیر هند و پاکستان از این طریق درآمدزایی بیشتر از فروش نفت ما دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید اهمیت شناسایی نخبگان و جوانان و دانشجویان اهل علم و مطالعه، خاطرنشان کرد: استفاده عادلانه از ظرفیت‌ها مسأله ای است بسیار مهم که باید در راستای عملی شدن آن کوشش و تلاش صورت بگیرد، تهدیدهایی نظیر خشکسالی و نبود بارش را با استفاده از اقتصاد دریا و برنامه ریزی‌های صحیح و دقیق می‌توان به خوبی مدیریت کرد.

توانایی پاسخگویی به نیازهای جهان در علوم انسانی را داریم

وی با اشاره به توانایی سیاست خارجی در ایجاد بازار صادرات برای محصولات تولید داخل که توسط دانشگاه و بازارهای علم و صنعت تولید می‌شوند، اظهار کرد: به ارتباطات جهانی و ارتباط با مراکز علمی جهان معتقدیم ولی غنای فرهنگی کشور بیش از این است، در علوم انسانی ما می‌توانیم پاسخگوی نیازهای جهان باشیم و باید به خوبی از این توانمندی‌ها نهایت استفاده را ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حرف‌ها نو در علوم انسانی داریم و باید پیش از اینکه به سراغ ارتباطات جهانی برویم به سراغ داشته‌های خود و تقویت استقلال کشور برویم، عنوان کرد: در استان خراسان جنوبی 19 سال است که بارش نداریم و مشکلات زیادی در عرصه کشاورزی پدید آمده است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم فعالیت‌های صنعت سنگ در آن منطقه را فعال کنیم و لازم است این مدل اقتصادی در کشور به طور جدی پیاده شودف در استان اصفهان نیز معادن سنگ وجود دارد که می‌توانند اقتصاد استان را بهبود بخشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تلاش برای سودآوری را به دور از شأن آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: در تولید دارو در آستان قدس رضوی داروهایی تولید می‌شود که مورد نیاز مستضعفان است و تهیه آن هم دشوار است. استفاده از نسخه‌های غربی نمی‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند، باید از تحقیقات و پژوهش‌های اساتید خودمان به خوبی استفاده کنیم، استفاده از دیدگاه‌های روشنفکران حقیقی که رصد کننده مسائل و امور هستند می‌تواند مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور را برطرف کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اتکا به توان داخلی، تصریح کرد: رهبر انقلاب در پیش‌نویس احکام مجمع تشخیص نظام، نخبگان، فضای مجازی، دریا، بحران آب و چند نکته دیگر را به عنوان اولویت اعلام کردند.

روحیه جهادی مدیران و ما می‌توانیم گره گشای مشکلات کشور است

تولیت آستان قدس رضوی با اعتقاد بر ضرورت توانمند سازی کشور در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با همین توانمندی‌های کم و امکانات محدودی که در آستان قدس رضوی از آن برخوردار هستیم با عنایات امام رضا(ع) کارهایی انجام داده و انجام خواهیم داد در راستای توانمند سازی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی، با لایروبی از قنات‌ها بخشی قابل توجه توانستند مشغول به کار شوند، تقویت حوزه تولید گیاهان دارویی ، صنایع دستی و اقداماتی از این دست در راستای اشتغال زایی مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به ظرفیت‌های بسیار صنایع دستی در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در این زمینه آستان قدس رضوی نیز می‌تواند یاری رسان و کمک کننده باشد، برای خروج کشور از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند باید گفتمان امام و رهبری بر کشور حاکم شود و مدیران با روحیه جهادی و ما می‌توانیم فعالیت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشکل امروز مشهد ساخت پاساژ نیست، نیازمند بیمارستان و مراکز درمانی هستیم، باید مشکلات مردم را بسنجیم و در راستای برطرف کردن آنها اقدام کنیم، در آستان قدس رضوی حاضر به تغییر کاربری‌ها شدیم ولی متأسفانه سازه‌ها مناسب بیمارستان نبودند.

وی تفکر انقلابی را گره‌گشا و برطرف کننده مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: باید با تمام توان و امید در راه رفع مشکلات کشور تلاش کرد، هرکجا که نیروهای انقلابی و جهادی به میدان آمده‌اند توانسته‌اند مشکلات را برطرف و گره گشا باشند./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات