۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۵۲۸
مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی:

مبلغ باید آگاه به زمان باشد

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی گفت: مبلغ باید آگاه به زمان و مسلط به علوم روز باشد تا بتواند با شناسایی مسائل و مشکلات روز در مورد آن ها به بحث و سخنرانی بپردازد.
مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی

حجت الاسلام احمد رضائیان مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی و مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در پاسخ به سوال نقش سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در معرفت افزایی جامعه، بیان کرد: ائمه معصومین در جهت ترویج دین مبین اسلام زحمات فراوانی متحمل شده اند که در این میان امام حسین (ع) با قیام خود از ابتدای حرکت از مدینه به کربلا و روز عاشورا درس های اخلاقی فراوانی به مسلمانان، برای تمام جنبه های زندگی آن ها داده اند.

عموم مردم از رفتار امام حسین (ع) الگوبرداری کنند

حجت الاسلام رضائیان با اشاره به  اخلاق نیک امام حسین (ع) در برخورد با عموم مردم، دوستان و دشمنان، ابراز کرد: خون و اخلاقیات امام حسین (ع) اسلام را تاکنون زنده و پابرجا نگه داشته است.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی اضافه کرد: رفتار و کردار ایشان در برابر دشمنان در راستای حفظ دستورات اسلام و پیامبر بوده است که باید عموم مردم جامعه اسلامی از آن در تمام جنبه های زندگی خود الگو برداری کنند.

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: عموم مردم جامعه اسلامی باید در عزاداری های سیدالشهدا (ع) از جملات، کلمات قصار و رفتار آن حضرت پیروی کرده تا شاهد آثار و برکات این رفتار حسینی در جامعه اسلامی باشیم.

روحانی باید از مسائل سیاسی و اخلاقی آگاه باشد

حجت الاسلام رضائیان در پاسخ به سوال ویژگی های یک سخنرانی خوب، بیان کرد: آگاهی به مسائل سیاسی، اخلاقی و عبادی دین و همچنین مسلط بودن به سخنوری از مهمترین ویژگی های یک روحانی مبلغ است.

مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی افزود: مبلغان خود باید با عمل به دستورات و احکام، تاثیرگذاری سخنرانی را بر عموم مردم جامعه اسلامی افزایش دهند و مردم از رفتار آن ها متوجه تاثیرات احکام دین مبین اسلام شوند.

مبلغ باید مسائل و مشکلات روز را بشناسد

مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مبلغ باید آگاه به زمان و مسلط به علوم روز باشد تا بتواند با شناسایی مسائل و مشکلات روز در مورد آن ها به بحث و سخنرانی بپردازد.

مدیر موسسه مشاوره روحانیان و امور دینی استان مرکزی افزود: روحانیان باید با تسلط به تاریخ، فقه و اصول مباحث قیام عاشورا را بر طبق کتب معتبر استخراج کرده تا با بیان مختصر و کارآمد برای مردم جامعه اسلامی موجب اثر گذاری هر چه بیشتر مطالب شوند.

هدف اصلی دشمن ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است

حجت الاسلام رضائیان هدف اصلی دشمن را ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی دانست و افزود: امروزه دشمنان اسلام با نشر اکاذیب بر علیه شیعیان در اینترنت و فضای مجازی سعی در ایجاد دشمنی میان شیعه و سنی دارند تا بتوانند در انتها اسلام ناب محمدی را از بین ببرند پس بر سوگواران اباعبدالله الحسین (ع) واجب است که در عزاداری ها از هر گونه بدعت ها و رفتارهای به دور از شان سیدالشهدا دوری کنند.

مدیر موسسه مشاور روحانیان و امور دینی استان مرکزی در ادامه اضافه کرد: سیاست و دین در هم تنیده است و سخنرانان باید با صحبت از سیاست در مجالس، حمایت خود را از اسلام و سیاست نشان دهند./842/ت302/ب1

ارسال نظرات