۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۳۱۱۱۷
مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی:

تفکر صحیح سبب کسب معرفت و شناخت می‌شود

حجت الاسلام ابوالقاسمی تفکر را موجب کسب شناخت و معرفت دانست و گفت: در مسیر تربیت دانش آموزان معلمانی موفق‌تر هستند که تفکر دینی آنها با معرفت همراه باشد؛ به همین علت انسان‌هایی که تفکر دینی پشتوانه تربیت آنها باشد به نتیجه مطلوبی دست پیدا خواهند کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسمی

حجت الاسلام علی ابوالقاسمی مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ابعاد مختلف تربیت گفت: تربیت دارای ابعاد مختلفی است بعد نخست آن بعد معرفتی است که از بهترین ابعاد شمرده می‌شود زیرا اگر شناخت نباشد هیچ تربیتی صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به رهاورد شناخت در تربیت فرزندان افزود: شناخت و معرفت نسبت به اصول تربیتی موجب به وجود آمدن مهارت در تربیت می‌شود پس از کسب مهارت استفاده از تجربه دیگران صورت می‌گیرد که با استفاده از آن می‌توان تربیت درست یا نادرست را اعمال کرد.

مدیر مرکز پاسخگویی به شبهات دینی در ادامه با اشاره به مسئله تفکر دینی در انسان سازی اظهار کرد: تفکر دینی که به واسطه آن انسان سازی صورت می‌گیرد موجب رشد واقعی در دین می‌شود همین تفکر هم نیازمند شناخت و معرفت است زیرا با تفکر درست بهترین شیوه تربیتی اعمال خواهد شد.

وی در ادامه تفکر را موجب کسب شناخت و معرفت دانست و ابراز کرد: در مسیر تربیت دانش آموزان معلمانی موفق‌تر هستند که تفکر دینی آنها با معرفت همراه باشد به همین علت انسان‌هایی که تفکر دینی پشتوانه تربیت آنها باشد به نتیجه مطلوبی دست پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به وحدت تربیتی خانواده و مدرسه در خصوص فرزندان تاکید کرد: گاهی معیارهای تربیتی دانش آموزان در مدرسه با معیارهای تربیتی والدین متفاوت است از این رو لازم است میان اولیا و مربیان تعامل و وحدت رویه در تربیت وجود داشته باشد تا فرزنذان از لحاظ اجتماعی و روانی دچار آسیب نشوند.

مدیر دفتر پاسخگویی به شبهات دینی در ادامه با اشاره به اهمیت دادن معلمان و مربیان به تربیت دینی فررندان تصریح کرد: معلمان جامعه باید در زیر پرچم دین حرکت کرده و کاری کنند که گفتارها و کردار آنها با گفتارهای والدین در تصاد و تعارض نباشد از این رو بیشتر از گذشته لازم است به تربیت دینی فرزندان اهمیت داده و آنها را متعهد و دیندار پرورش دهند.

وی در پایان گفت: توصیه‌ام به مربیان و معلمان این است که همواره باید به امر تربیت بیشتر از تعلیم اهمیت دهند زیرا این معلمان هستند که موجب پرورش دانش آموزان  مومن می‌شوند از این رو لازم است از کارشناسان برجسته در زمینه روانشناسی استفاده کنند تا فرزندان با بهره‌گیری از مهارت‌های زندگی دینی  به تربیتی شایسته دست پیدا کنند./873/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات