۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۳۲۶۸۲
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی؛

باید نفس در اختیار را به سمت سعادت و کمال سوق دهیم

مدیرحوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه هدف از زندگی دنیوی و اخروی رسیدن به سعادت و کمال است، گفت: در این راستا باید نفس در اختیار را به سمت سعادت و کمال سوق دهیم.
حجت الاسلام سالاری - مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جلسه درس اخلاق، در جمع طلاب خراسان شمالی، با اشاره به راه های رسیدن به  سعادت و کمال اخروی، اظهار داشت: از راه های رسیدن به سعادت و کمال انجام واجبات، ترک محرمات و داشتن اخلاق نیکو است.

وی با طرح سؤالاتی در مورد اهداف آفرینش، افزود: هدف از خلقت انسان چه بوده و دلیل وجود ما چیست؟ مقصد اصلی و نهایی ما کجاست؟ مسیر حرکت چیست و وظیفه ما چیست؟ این ها سؤالاتی است که رسیدن به پاسخ درست و صحیح سعادت و کمال اخروی را به همراه دارد.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به آیه 30 سوره بقره در قرآن، اضافه کرد: خداوند در این آیه می فرمایدو (به یاد آر) وقتی که پروردگارت فرشتگان را فرمود که من در زمین خلیفه‌ای خواهم گماشت، گفتند: آیا کسانی در زمین خواهی گماشت که در آن فساد کنند و خونها بریزند و حال آنکه ما خود تو را تسبیح و تقدیس می‌کنیم؟! خداوند فرمود: من چیزی (از اسرار خلقت بشر) می‌دانم که شما نمی‌دانید.

وی در ادامه  با اشاره به آیه 31 سوره بقره «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَي الْمَلائِکَةِ فَقالَ أَنْبِئُوني‏ بِأَسْماءِ هؤُلاءِ إِنْ کُنْتُمْ صادِقينَ»، ادامه داد: و نام همگان را به آدم آموخت، سپس آنان را بر فرشتگان عرضه کرد و گفت: اگر راست می گویید که شما شایسته مقام خلافت هستید، مرا از نام آنان باخبر کنید.

حجت الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، تصریح کرد: طبق آیات قرآن ما به عنوان اشرف مخلوقات باید هم در دنیا و هم آخرت کار خدایی انجام دهیم تا شایستگی جانشینی خداوند بر روی زمین را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایات ما از روزی که متولد می شویم در راه آخرت قدم گذاشته و هر نفس ما یک قدم به سوی آخرت است که این مقصد اصلی و نهایی ما را  تعیین می کند.

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به آیه «انا لله و انا الیه راجعون»، همانا بازگشت همه به سوی خداست، اظهار داشت: با دقت و تدبر در این آیات متوجه می شویم که هویت اصلی ما چیست و قرار است در نهایت به کجا برویم؛ از این رو وظیفه ای  بر عهده ما گذاشته می شود که همانا حرکت به سوی سعادت و کمال است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حضرت علی (ع) می فرماید: هوشیار باشید که برای جان شما بهایی به جز بهشت نیست، اگر آن را به کمتر از بهشت فروختید ضرر کردید در این راستا وظیفه ما این است که از سرمایه عمر خود برای رسیدن به سعادت و کمال به نحو احسن استفاده کرده و  نفس در اختیار را به سمت سعادت و کمال سوق دهیم./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات