۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۳۳۵۱۱
مسؤول اعزام مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی کشور:

روحانیان فرماندهان نبرد نرم با دشمن هستند

مسؤول اعزام مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه بزرگترین نبرد ما با دشمن در عرصه فرهنگی و جنگ نرم است، گفت: در این نبرد این روحانیان و مبلغان فرماهندهان این مبارزه بوده و در متن جامعه بسیار تأثیر گذارند.
حجت الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مساجد و مبلغین تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حسن رقیمی مسؤول اعزام مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی کشور امروز در همایش فصلی مبلغان مستقر آذربایجان غربی با اشاره به برنامه منسجم روحانیان مستقر، گفت: روحانیان مستقر و مبلغان دینی فرماندهان و رهبران جنگ فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین نبرد ما با دشمن در عرصه فرهنگی و جنگ نرم  است، ابراز داشت: در این نبرد، روحانیان و مبلغان هستند که نقش اساسی را ایفا می کنند که با احساس وظیفه وارد عرصه تبلیغ دین شده اند و در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن سینه سپر کرده اند.

مسؤول اعزام مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برکات حضور روحانیت در میان جامعه به ویژه  مناطق محروم و کمتر برخوردار، افزود: مردم روحانیت را به عنوان پدر معنوی خود می دانند و مشکلات خود را برای آنها باز گو می کنند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند روحانیت در حل مشکلات آنها شریک باشد و گاه با مشاهده مشکلات در مسیر حل آنها گام بردارد، امروز مسؤولان نیز به عمق تأثیر روحانیت در جامعه پی برده اند و حل مشکلات اجتماعی را در مشارکت با روحانیت می دانند.

حجت الاسلام رقیمی با تأکید بر انعکاس فعالیت روحانیان مستقر در میان مردم، گفت: این کار باعث باور بیشتر مردم به روحانیت خواهد شد، روحانیت نیز لازم است در مواجهه با مردم منابری پر محتوا و با مطالعه ارائه دهند و سخنان مناسب با روز را بیان کنند.

وی با اشاره به مسأله تهاجم فرهنگی غربی و تأثیرات ماهواره ها در زندگی مردم، گفت: امروز مشکل جامعه افزایش طلاق است، روحانیان می توانند با حضوری فعال در جامعه در کاهش این امر بسیار مؤثر باشند، هستند روحانیانی که با فعالیت خود جلوی کثیری از طلاق ها را گرفته اند.

مسؤول اعزام مبلغان مستقر تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه تبلیغات ماهواره ای سبب کاهش امر ازاواج شده است، ادامه داد: روحانیان می توانند با زمینه سازی و بستر سازی مناسب جامعه را به سمت بهشتی شدن هدایت کنند و معنویت را در جامعه افزایش دهند.

وی با اشاره به افزایش مهاجرت از روستاها به شهر ها و ایجاد مشکل حاشینه نشینی، افزود: تلاش در مسیر مهاجرت معکوس برای افزایش اشتغال در جامعه و کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی می تواند از دیگر خدمات ارزشمند روحانیت برای جامعه باشد./854/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات