۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۳۵۶۲۶
اربعین؛

اربعین فرصتی برای انتشار معارف اهل بیت در دنیا است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد اربعین را فرصتی برای انتشار معارف اهل بیت در دنیا عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از حضور گسترده مردم در این مانور عظیم باید به منظور معرفت افزایی و شناخت شخصیت امام حسین(ع) و اهداف قیام ایشان بهره مند شد.
اربعین

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به برکات زیارت اربعین بیان داشت: در حدیثی از امام باقر(ع) آمده است که اگر مردم بدانند چه ثوابی در زیارت اربعین است، از شوق می میرند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین حسینی به ویژه شیعیان افزود: مردم در این حضور شوق و شور بیشتری نسبت به حج دارند و عشق و اراده خود نسبت به اهل بیت(ع) را در این مانور عظیم به نمایش می گذارند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد اربعین را فرصتی مناسب برای جهان اسلام و وحدت آفرینی شیعیان و مسلمانان سراسر دنیا عنوان کرد و گفت: اربعین فرصتی فراهم ساخته است تا بتوان معارف دینی و قرآنی را انتقال داد.

وی با بیان اینکه اربعین ظرفیت هایی گفتمانی فراوانی دارد، اظهار داشت: بهره برداری از حق، معرفت افزایی، مطالعه نسبت به شخصیت امام حسین(ع) و اهداف قیام ایشان، افزایش معرفت نسبت به زیارت اربعین از جمله ظرفیت هایی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام شمسی فر با بیان آداب اربعین خاطرنشان کرد: زائران باید در مسیر پیاده روی اربعین خالصانه و برای رضای خدا گام بردارند، هدف اصلی آنان زیارت باشد و به پیام عاشورا توجه داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: غسل زیارت و دعا، آراستگی، ذکر تسبیح و تکبیر، حضور در کنار قبر و بوسیدن ضریح نشانه محبت و ارادت بیشتر بوده، از جمله آداب زیارت اربعین است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد زیارت اربعین را از دیگر اعمال روز اربعین خواند و گفت: افرادی نیز که به هر دلیلی فرصت زیارت برای آنان مهیا نشده است، می توانند از راه دور زیارت اربعین را بخوانند./۹۴۵۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات