۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۳۶۸۷۰
آیت الله طبرسی:

اربعین حسینی به نماد عزت اسلامی در جهان تبدیل شده است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حماسه اربعین حسینی امروز در صفحات تاریخ به ثبت رسیده است، گفت: این مراسم با عظمت به نماد عزت اسلامی در جهان تبدیل شده و باید برای تقویت آن بیشتر تلاش کنیم.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان به اجتماع عظیم راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نمایش عزت و اقتدار امت اسلامی در برابر دیدگان جهانیان دانست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که حماسه اربعین حسینی امروز در صفحات تاریخ به ثبت رسیده است، افزود: این مراسم با عظمت به نماد عزت اسلامی در جهان تبدیل شده و باید برای تقویت آن بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در هیچ نقطه ای از جهان چنین حضور مردمی با عظمتی دیده نشده است، خاطرنشان کرد: این جاذبه حسینی است که ملت های عاشق را با پای پیاده به سمت کربلای معلی می کشاند.

آیت الله طبرسی با بیان این که حضور افراد با مذاهب مختلف در این مراسم راهپیمایی نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ حسینی است، افزود: امروز امام حسین(ع) محبوب قلوب همه انسان های آزادی خواه جهان شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضور وحدت بخش شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین حسینی همچون تیری در قلب دشمنان و بدخواهان اسلام است، تصریح کرد: حضور گسترده و میلیونی عزاداران حسینی در راهپیمایی اربعین موجب تقویت عزت امت اسلامی شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که توطئه بدخواهان دین برای کمرنگ کردن حضور عاشقان حسینی در این راهپیمایی شکست خورده است، خاطرنشان کرد: حضور در این راهپیمایی خودجوش و مردمی بار دیگر حقانیت قیام حسینی را به دنیا اثبات کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی یک قوت و روشنایی دل برای مکتب شیعه است، اظهار داشت: در راهپیمایی اربعین حسینی مشخص می شود که عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مختص مردم ایران نیست، بلکه ملت های آزاده جهان دوستدار اهل بیت(ع) هستند.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان اسلام باید بدانند که نور اهل بیت(ع) هیچ گاه خاموش شدنی نیست، تصریح کرد: نورانیت اهل بیت(ع) امروز همه جهان را در برابر ظلمت و تاریکی دشمنان روشن کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که راهپیمایی اربعین حسینی لرزه بر اندام دشمنان و بدخواهان انداخته است، خاطرنشان کرد: دشمنان دین در برابر این عظمت مردمی متحیر شده اند و هیچ راهی جز پذیرش این حضور میلیونی ندارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز پیاده روی اربعین حسینی موجب جهانی شدن دین و ارزش های اسلامی شده است، تصریح کرد: تلاش دشمنان برای از بین بردن اسلام ناب با خلق چنین حضورحماسی از سوی امت اسلامی خنثی شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی دستاوردهای ارزشمندی برای امت اسلامی داشته است، گفت: با هر قدم به یاد شهیدان، عاشقان پیاده امام حسین(ع) نشان خواهند داد که را شهیدا و اسلام ناب محمدی ادامه خواهد داشت تا پرچم حق اسلام به دست صاحب العصر و الزمان برسد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اربعین پرچم برافراشته عاشورا در تداوم عزت و آزادگی است، تصریح کرد: این حماسه در طول سال‌های اخیر به یک خیزش جهانی علیه اردوگاه کفر و شرک مبدل شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که هیچ قدرت معاند قادر به تأثیرگذاری برای توقف و یا تضعیف حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) نیست، خاطرنشان کرد: این جریان متصل به اقیانوس پر خیر و برکت عاشوراست و به همین دلیل هیچ قدرتی نمی تواند در برابر عظمت آن صف آرایی کند.

امام جمعه ساری با بیان این که زنده نگه‌داشتن اربعین، تمرین استقامت شیعه برای نقش‌آفرینی در جهان پرتلاطم امروزی است، تصریح کرد: به همین دلیل باید تا آنجا که می‌توانیم برای سلامت و تقویت این جریان عاشورایی بکوشیم و بدانیم دشمن درصدد رخنه و نفوذ به جریان اربعین و تضعیف آن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که یکی از مصادیق مهم ترویج معروف ها، کمک به تقویت حماسه جهانی اربعین است، خاطرنشان کرد: اربعین باید به همان شکل سنتی و در امتداد عزاداری‌های همراه با شور و شعور باقی بماند و ادامه یابد، زیرا خداوند متعال ترویج دینش را به‌وسیله خون حضرت سیدالشهدا(ع) اراده فرموده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اربعین امسال با برچیده شدن فتنه تکفیری‌ها در سرزمین عراق و خنثی شدن فتنه تجزیه در منطقه حساس خاورمیانه مقارن شده است، تصریح کرد: دشمنان هر چه در توان داشتند برای ضربه زدن به دین و ارزش های اسلامی به کار گرفتند، اما در برابر عظمت دین و حقانیت امام حسین(ع) شکست خورده اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که عزاداران حسینی در مسیر پیاده روی تا کربلا پرچم استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را با خود حمل می کنند، خاطرنشان کرد: این مردم ادامه دهنده همان مسیری هستند که امام حسین(ع) طی کردند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز پیاده روی اربعین حسینی به نماد ظلم ستیزی و ایستادگی امت اسلامی تبدیل شده است، تصریح کرد: انسان های آزادی خواه با حضور در این اجتماع عظیم مردم پاسخ زیاده خواهی های دشمنان و بدخواهان دین را می دهند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات