۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۳۷۰۸۲
اربعین؛

اقدامات تکفیری ها در مقابل پیاده روی اربعین همچون خاشاکی در مسیر رودخانه است

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین درس خوبی به دشمنان تفرقه‌افکن می دهد گفت: حرکت‌های تکفیری ها در مقابل پیاده روی اربعین همچون خاشاکی در مسیر آب زلال رودخانه است.
حجت الاسلام جوکار حوزه علمیه قشم

حجت الاسلام مرتضی جوکار مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به درس ها و پیام های پیاده روی اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی حدود 30 میلیون زائران اربعین حسینی اعم از مسلمان و غیر مسلمان نشان می دهد نوری که به زعم دشمن در 1400 سال پیش قرار بود خاموش شود، هر روز فروزنده‌تر و پرفروغ‌تر می‌شود.

وی در ادامه افزود: پیاده روی اربعین سیدالشهدا(ع) درس خوبی به دشمنان تفرقه‌افکن مثل آمریکا، انگلیس و سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی می دهد، دشمنان بدانند که حرکت‌های بی‌ثمر مانند جریان‌های تکفیری و سلفی در مقابل سیل جمعیت مسلمانان متحد، همچون خاشاکی در مسیر آب زلال رودخانه قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم  همچنین تصریح کرد: اجتماع عظیم اربعین حسینی جواب دندان شکنی به اقدامات وقیح داعش و اختلاف‌افکنان و همچنین به جریان‌های سلفی‌گری و وهابیت است.

حجت الاسلام جوکار در ادامه، جریان ناب اسلام، وجود اهل‌بیت (ع) و پیامبر(ص) را مهمترین عامل ایجاد و تحکیم همبستگی و محور وحدت مسلمانان دانست و ابراز داشت: دشمنان اسلام چشم به نقشه‌های استعمارگران پیر داشته و هر روز به فکر ابداع مذهب جدیدی هستند، غافل از اینکه به برکت بیداری اسلامی، سربازان اسلام پیروز نهایی میدان هستند.

وی همچنین افزود: وهابیت و بهائیت و اخیراً تکفیری‌ها و داعشی‌ها از اتاق‌های فکر سرویس‌های امنیتی و جاسوسی انگلیس، آمریکا و اسرائیل بیرون آمدند و این جریانات هیچ‌گونه پایداری و ریشه ای ندارد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم به رموز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره داشت و تصریح کرد: عوامل زيادي دست به دست هم داده و شاید در سايه این عوامل است که نهضت عاشورا ماندگار شده است، اما تعيين سهم هر يك در پويايي و ماندگاري نهضت حسيني (ع) مشكل به نظر مي رسد.

حجت الاسلام جوکار با تاکید بر اینکه عوامل بسياري در پويايي و ماندگاري واقعه كربلا مؤثر بودند، دفاع امام حسين (ع) از اصل اسلام و احياي احكام آن و نيز احياي فطرت را يكي از دلايل پويايي و رمز ماندگاري این نهضت عنوان کرد.

وی در ادامه، شيوه و روش مبارزه امام حسين(ع) عليه استكبار، سخنان رسول خدا (ص) درباره عظمت و شخصيت امام حسين(ع)، فضائل اخلاقي و رفتار سیدالشهدا(ع)، شكيبايي ياران امام و سخنان آنان در شب عاشورا و افشاگری های سفيران و بازماندگان كربلا عليه حاكمان جابر و فاسد بني اميه در كوفه، شام و مدينه را از جمله رموز ماندگاری نهضت سرخ حسینی برشمرد.

مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) قشم با تاکید بر اینکه تلاش و سختكوشي امامان معصوم (ع) در حفظ نهضت عظيم كربلا در طول حيات طيبه شان نقش بسزایی داشت، گفت: نهضت ها و انقلاب هايي كه با الهام از نهضت كربلا در اقصي نقاط كشورهاي اسلامي به دفاع از قيام حسيني(ع) صورت گرفته است در پویایی و ماندگاری قیام امام حسین(ع) موثر بوده اند./۸۵۱/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات