۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۴۰۷۸۱

گناه، حجاب تعجیل در فرج

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه گناه حجاب تأخیر در فرج است، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن غیبت گناهان محبان و شیعیان امام زمان(عج) است.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم دریاباری امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه فرج مهم ترین دعای شیعیان و محبان امام زمان(عج) است، گفت: امر فرج محقق نمی شود مگر اینکه شیعیان و محبان بستر فرج را با اعمال و رفتار خود محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم بیان شده است که خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی دهد مگر آن قوم و ملت سرنوشت خود را تغییر دهند، افزود: بر این اساس امت اسلام در راه تعجیل در فرج قدم برندارند فرج همچنان محقق نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از مهم ترین راه های بسترسازی برای ظهور انجام واجبات و ترک محرمات است، تصریح کرد: گناهان شیعیان و محبان اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین دلایل تأخیر در فرج است و آنچه که موجب شده نتوانیم با امام زمان(عج) ملاقات داشته باشیم گناهان است.

وی گناهان را حجاب تعجیل در فرج عنوان کرد و گفت: شیعه ای که ظهور را می خواهد باید گناهان را کنار بگذارد و تا زمانی که به انجام ندادن منکر ملتزم نشویم نمی توانیم خود را شیعه بدانیم زیرا شیعه کسی است که در همه عرصه های به صورت عملی از اهل بیت(ع) بدون چون و چرا پیروی می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه برای فرج ندبه خوانی کافی نیست، اظهار کرد: تا زمانی که فقط به خواندن دعای و عهد و ندبه اکتفا کرده و معاصی را کنار نگذاریم حکایت ما مانند طبلی خواهد بود که تنها تنهای صدای دلنشینی دارد ولی درون آن بی محتوا و پوچ است.

دریاباری ادامه داد: ائمه معصوم(ع) نسبت به اعمال ما آگاه و شاهد هستند بنابراین از گناهان ما نارحت و از خوبی های ما خوشحال می شوند و باید دقت کنیم که اعمال محبان و پیروان اهل بیت(ع) در حاکمیت امام معصوم(ع) در جامعه اسلامی نقش بسیار مؤثری دارد.

وی افزود: انجام دادن واجبات و ترک معاصی یکی از مهم ترین روش های تقرب به اهل بیت(ع) است زیرا اهل بیت(ع) همواره مروج و عامل به معروفات بوده و در مقابل منکرات و بدی ها ایستادگی می کردند بنابراین محب واقعی نیز رنگ و بوی محبوبش را به خود می گیرد و سعی می کند در طول دوران عمر خود را به محبوبش نزدیک کند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات